לקראת מאלגה

בארסה הניחה רגל וחצי בשמינית גמר ליגת האלופות עם הניצחון הקליל על אולימפיאקוס באמצע השבוע. כעת היא תזדקק ל-4 נקודות בשני המשחקים הקרובים כדי להבטיח את המקום הראשון בבית וכך להפוך את המפגש נגד ספורטינג ליסבון במחזור האחרון למשחק “לפרוטוקול בלבד”. 3 ימים לאחר שארחה את אלופת יוון, בארסה תארח את נועלת הטבלה מאלגה במסגרת המחזור התשיעי של הליגה, בתקווה לשים מאחור את התיקו עם אתלטיקו מדריד.

מבחינתי מדובר בזמן נקמה. הקבוצה האנדלוסית לקחה מבארסה 5 נקודות בעונה שעברה, כולל אותו הפסד מתסכל בדיוק במחזור בו אתלטיקו מדריד סחטה מריאל מדריד תיקו ואפשרה לבארסה לעלות למקום הראשון בטבלה. אלא שבארסה, בראשות מתייה, בעטה בדלי ופספסה את ההזדמנות לעשות זאת. אלו היו 3 שנים בהן מאלגה האכילה את בארסה מרורים בכל הזדמנות, ועכשיו, כשהם במקום האחרון עם נקודה בודדת ויכולת רעה מאוד, בארסה חייבת לקבור אותם עוד יותר עמוק.

בסגל של בארסה יחסר ג’ורדי אלבה, שנפצע קלות באימון במהלך השבוע ונזהרים עמו לעת עתה. ראפיניה ודמבלה, הפצועים לטווח הארוך, גם הם בחוץ כמובן. דווקא לואיס סוארס, שהרגיש כאבים בירך ביום רביעי וביום חמישי נעדר מהאימון, נמצא בסגל. בשאר הרשימה אין הפתעות – ארדה טוראן, ורמאלן ואלייש וידאל מוצאים עצמם פעם נוספת מחוץ לתוכניות של ארנסטו ואלוורדה, שצפוי לעשות מספר שינויים מההרכב שפתח נגד אולימפיאקוס.

מה שלומך מאלגה?

הידיעה המרעישה ביותר: אין יותר קרלוס קאמני. השוער הקמרוני הארור, שבמשחקים נגדנו הופך לשילוב של בופון, אוליבר קאן וחוסה מנואל פינטו, עזב את הקבוצה. כמוהו עזבו גם איגנסיו קמאצ’ו, הקשר הלוחמני, סנדרו ראמירס מיודענו, פבלו פורנלס, וכשבכיוון השני לא הגיעו שחקנים חדשים וטובים מספיק למלא את החלל, מקבלים את התוצאה הבאה: נקודה אחת ב-8 מחזורים.

החבורה של מיצ’ל המדרידאי נמצאת במצב מביך מאוד עבורה, וכפי שכתבתי לפני, אני רוצה לראות את בארסה פורקת עצבים על כל הקשיים שהקבוצה הזו עשתה לנו בשנים האחרונות.

ב-5 המחזורים האחרונים:

מח’ 4: הפסד 1 – 0 לאתלטיקו מדריד
מח’ 5: תבוסת 5 – 0 אצל ולנסיה
מח’ 6: תיקו 3-3 מול בילבאו (דייגו רולאןx2, פול בס)
מח’ 7: הפסד 2 – 0 לסביליה
מח’ 8: הפסד 2 – 0 ללגאנס

ההרכב שפתח נגד לגאנס:

רוברטו חימנס
רוסאלס, הרננדס, בס, פרס
רסיו, אסטבן רולון
מולה, חואנפי, דייגו רולאן
פניירנדה

מיצ’ל צפוי לפתוח בהרכב סופר-הגנתי בקאמפ נואו, בתקווה לסחוט נקודה כלשהי. בעמדת השוער, אנדרס פרייטו הצעיר ככל הנראה יערוך את הופעת הבכורה שלו בליגה הראשונה, שכן שני השעורים הראשונים, רוברטו חימנס וגונן לא כשירים. הקשר האחורי רסיו קיבל צהוב שני נגד לגאנס וייעדר מהמשחק מולנו.

היסטוריה

בארסה ארחה את מאלגה (כולל גלגולה הקודם) במסגרת הליגה כבר 36 פעמים. עד כה היא ניצחה 31 פעמים, סיימה בתיקו פעמיים והפסידה 3 פעמים.

יותר מעשור אחורה, ברצלונה תחת רשאק מפציצה מאניטה לרשת של מלאגה בקאמפ נואו. פיליפ קוקו כובש ראשון, סביולה הצעיר וקלייברט עם שלושער (מתוכם שניהם פנדלים) הוסיפו.

עונת 2012/13, משחק שהאליפות בידנו כבר, בארסה מחפשת להגיע ל-100 נקודות. עדיין עם תחושת האיכס אחרי התבוסות לבאיירן, אבל סוגרים עונה אלופים. וזה לא דבר שמה בכך. גוליאדה לא רעה בכלל על מלאגה עם שערים יוצאים מן הכלל של וייה, ססק, מונטויה ואנדרס אינייסטה. אבל כל זה מתגמד לעומת הפרידה המרגשת מאריק אבידל שלנו. תודה גיבור.

זהו מפגשנו מעונת 2013/2014. שימו לב להתחלה המרגשת המפארת את הקפטן צ’אבי. פיקה פוגע ראשון, פדרו שני בשער נהדר ואלקסיס מקנח.

הניצחון האחרון של מאלגה על ברצלונה בקאמפ נואו – בעונת הטרבל של לואיס אנריקה. טעות קשה של דני אלבס נתנה למאלגה את ההזדמנות לעלות ליתרון, ובארסה לא הצליחה להבקיע למרות מטווח על שערו של קאמני.

בעונת 2015/16  זה הלך קשה מאוד, מחזור 2 של הליגה בארסה ניסתה וניסתה וניסתה עד שהגיע תומאס וארמלן וירה את שער הניצחון שלנו שנתן 0-1 קטן וחשוב.

בעונה שעברה, כלום ושום דבר גם מול 10 (ואף 9) שחקנים של מאלגה. קאמני נכנס לגאד-מוד שוב, לפיקה נפסל שער חוקי בטענת נבדל של גומש.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023