לקראת סביליה: היכונו לגמר גביע המלך!

~ יש דמבלה, עוסמאן דמבלה. הצרפתי חוגג שער בכורה בליגה אצל סלטה ~

בארסה רושמת 40 משחקי ליגה ללא הפסד And Counting, טפו טפו, כשהאחרון היה מהמוקשים הגדולים האחרונים של העונה הזו מול סלטה בבלאידוס, מקום בו בארסה חטפה 8 שערים בשתי העונות הקודמות כשכעת זה כבר 10 שערים ב-3 משחקי חוץ. בעוד שההרכב הרוטציוני לחלוטין של ואלוורדה אמור היה להקל את החיים על סלטה, דווקא אז המחליפים שיחקו יותר בביטחון וחופשיות, כן התקשו להתמודד עם ההתקפות הקטלניות של הגליסיאנים שהוציאו מטר שטגן את אחד ממשחקיו הגדולים העונה אך בסופו של דבר המשקולות ברגליהם של שחקנים כמו פאקו, דניס ואף ג’רי מינה פחות הקשו וצפינו בשחקנים מחליפים שמנסים להוכיח את עצמם כמו שצריך. 40 משחקים עד כה ו-2 הפסדים בכל המסגרות. אמנם הפסד אחד ששווה ערך למספר רב של הפסדים, אבל נניח לדברים כמות שהם.

זמן האמת! בשני המשחקים הבאים בארסה יכולה לקחת את הדאבל המקומי העונה. ראשית, גמר גביע המלך הערב מול סביליה! בארסה מגיעה לגמר מספר 40 בהיסטוריה כשב-29 מהם היא גם זכתה. בגמר שני מול האנדלוסים בתוך 3 עונות, יכולה בארסה לקחת גביע מספר 30 ולהכניסו עמוק היישר לליבו של החנרליסימו ז”ל. בעונת 08-09 בארסה הגיעה לגמר הגביע לאחר הפסקה של 11 שנים, זכתה בו ומאז החמיצה רק 2 גמרים במפעל: עונת 09-10 אז יריבתנו להערב, סביליה, הדיחה את בארסה וזכתה בגמר; עונת 12-13 אז ריאל מדריד הדיחה את בארסה והפסידה בגמר לאתלטיקו. מאז עונת 12-13, 5 גמרים רצופים בהם רק הפסד אחד (למדריד). אגב, עונת 09-10 הייתה האחרונה בה בארסה לא הגיעה אפילו לחצי הגמר (הודחה בשמינית הגמר).

שבוע לאחר מכן, משחק הליגה במחזור ה-35 נגד דפורטיבו לה קורוניה בריאסור. מחזור ליגה שני ברציפות שאנו יוצאים לגליסיה אלא שהפעם, אינשאללה בסוף הערב, בארסה רשמית תוכל לשים ידיה על גביע האליפות בפעם ה-25 בהיסטוריה. לאחר מכן הקלאסיקו בקאמפ נואו, ויאריאל שגם היא תתארח להשלמת המחזור ה-34, לבאנטה בסיוטאט דה ולנסיה ונעילת הליגה עם ריאל סוסיידאד בבית.

לקראת הערב: הסגל בלי עין הרע כשיר ויוצא כולו למדריד. בוסי לא התאמן ברציפות השבוע אך כן עשה מה שצריך והוא צפוי לשחק. גם איבן ראקיטיץ’ חזר מניתוחו וכנראה יפתח. סרג’י רוברטו לא מושעה מהערב, אל דאגה, הוא ירצה את השעייתו מול לה קורוניה ויהיה בסדר. עוסמאן דמבלה שכבש את שער הבכורה בליגה מול סלטה הוא סימן שאלה בהרכב אך אין זה צפוי לראותו פותח על פני ראקיטיץ’, בוסקטס או אינייסטה. ספסל It is, רוב הסיכויים.

~ “מודחים בראש מורם”, קראו כותרת העיתונות הספרדית לאחר ההדחה מול באיירן ~

ולמה לא? סביליה הגיעה אל רבע גמר ליגת האלופות לראשונה מזה 60 שנים. אז, בעונת 57-58, פגשה ברבע גמר גביע אירופה את ריאל מדריד, סיימה בתיקו 2-2 ובחוץ הובסה 8-0. העונה, גם כאשר מדובר בסביליה שחטפה העונה 5 מאניטות מ-5 קבוצות שונות וגם כאשר מדובר בבאיירן החזקה של יופ היינקס אשר כבר לקחה אליפות ומרוכזת כולה בליגת האלופות, גם אז סביליה עשתה חיים קשים לבווארים והודחה בכבוד. ימים ספורים אחרי התיקו הביתי מולנו אירחו הנרביונסס את באיירן מינכן בלי אבר באנגה המושעה ואף עלו ליתרון בדקה ה-31, אך דקות ספורות לקח לחסוס נאבאס להבקיע שער עצמי אומלל שהחזיר את הגרמנים למשחק. 22 דקות לסיום באיירן גם כבשה את שער הניצחון של תיאגו וכמעט סגרה את הסיפור. באליאנץ ארנה סביליה עם 0 בעיטות למסגרת לא יכלה לעשות יותר מרק לשרוד ועם 0-0 מכובד היא הודחה בראש מורם אחרי שכן השאירה את חותמה מול מוריניו והיונייטד שלו.

ההרכב שפתח מול באיירן בפיחואן (1-2): סוריה; נאבאס, קר, לונגלה, אסקודרו; נ’זונזי, פיזארו; סראביה, ואסקס, קוריאה (מוריאל); בן ידר (סנדרו).

* ההרכב לגומלין היה זהה מלבד שני שינויים: מרקאדו פתח במקום קר, באנגה פתח במקום פיזארו.

השינוי הבולט ביותר שלא בטוח כיצד להסבירו הוא בעמדת השוער. כנראה שרק וינצ’נזו מונטלה וסרחיו ריקו יודעים מה באמת הוביל למהלך הזה, אבל מיד לאחר התיקו הביתי מול בארסה אז ספג 2 שערים בכלום זמן, ריקו מאבד את מקומו כשוער הראשון ובמקומו עולה דוד סוריה בן ה-25 אשר כבר זכה בעבר באפודת השוער הראשון מריקו האנדלוסי כשבעונת 15-16 הצעיד את סביליה של אוניי אמרי לזכיה בליגה האירופית. ריקו זכה בחזרה באפודה זו ולא היה ספק מי שוערה הראשון של סביליה עד עכשיו. כבר מול באיירן מינכן (!!!), 3 ימים כאמור לאחר שעמד סרחיו ריקו מול בארסה, החליפו סוריה והיה לא רע בכלל. מאז הוא משחק בכל אחד מהמשחקים וצפוי לפתוח גם בגמר הערב.

סביליה באמת במצב נוראי עם 0 ניצחונות מאז אותו 2-1 גדול באול טראפורד כאשר השריקה האחרונה למשחק הזה הגיעה ב-13 למרץ, משמע, חודש ושבוע ללא אף ניצחון של האנדלוסים. 3 הפסדים ו-4 תוצאות תיקו. לפני המשחק מולנו שאלתי באיזה סל ישים מונטלה את כל משקל העונה שכן מצד אחד רבע הגמר מול באיירן אך מצד שני המאבק האירופי בליגה בסכנה ממשית. הוא בחר בכל וכשל: הדחה מליגת האלופות וכעת בליגה, עם הפסד 2-1 ללגאנס, התיקו מולנו, תבוסת 4-0 מחפירה אצל סלטה, 2-2 ביתי מול ויאריאל ועוד תיקו 0-0 איום אצל לה קורוניה, סביליה כבר במקום ה-7 עם מרחק 3 נק’ מויאריאל ומתחתיה, ז’ירונה עם נקודה אחת פחות. באופק, סביליה צפויה לארח גם את ריאל מדריד ולצאת לדרבי אצל בטיס, כך שהנקודות בקופה עוד יכולות להמשיך להיאבד.

הסל אליו סביליה מכוונת הוא גמר הגביע. זכייה בגביע מבטיחה לסביליה מקום בליגה האירופית עונה הבאה, גם אם יווצר מצב שבו ז’ירונה (למשל) עוברת אותה ומסיימת במקום השביעי. בלי הגביע, סביליה תיאלץ להמשיך להילחם בליגה עד השניה האחרונה.

מונטלה לוקח איתו את כולם למדריד, אם כי סימון קר וסבסטיאן קורצ’יה לא צפויים לשחק עקב פציעות. השאר כרגיל.

היסטוריית המפגשים:

https://www.youtube.com/watch?v=i1NsrWKENXA

40 גמרים לבארסה בגביע המלך, 9 גמרים לסביליה. בארסה זכתה 29 פעמים בתואר בעוד שסביליה זכתה 5 פעמים בלבד (34-35, 38-39, 47-48, 06-07, 09-10 אז הדיחה את בארסה בדרך). יריבות אדירה יש לשתיים לאורך השנים בליגה וגם לא מעט מפגשים בגביע אך באופן מפתיע, גמר גביע המלך של 15-16 היה הגמר הראשון בהיסטוריה בין השתיים והיחיד עד כה. הערב זה משתנה.

העונה זה במטרופוליטאנו, לפי שתי עונות היה זה עוד בויסנטה קלדרון. בארסה בהרכב מלא עם ה-MSN וסביליה עם ויטולו וגאמיירו בחוד, אחרי גישושים רבים מגיע מצב ודאי לשער שחאבייר מסצ’ראנו מונע בעבירה ומורחק כבר בדקה ה-35. ז’רמי מאת’ייה, מכולם, נכנס בהמשך המחצית הראשונה כמחליף אך זה לא גורע ואת בארסה ההיא זה לא מרתיע. היא שורדת עד דקות הסיום אז אבר באנגה מבצע עבירה על ניימאר שמונעת גם היא שער ודאי והוא מורחק, מה שמאזן את המשחק ולמעשה גומר אותו עבור האנדלוסים בדיעבד. נכנסים להארכה, דבר שלא קרה מאז ההפסד לנגיחה של רונאלדו ומדריד בעונת 10-11 שכן בארסה רגילה לנצח די בקלילות את הגמרים אליהם הגיעה בשנים האחרונות. החיסרון במרכז המגרש הורגש ומסי ניצל זאת עם בישול קלאסי לג’ורדי אלבה שכבש בצורה כה אופיינית כבר בדקה ה-97. סביליה חסרת אונים ובארסה גם כובשת את השני, שוב מסי מבשל כמו ענק והפעם לניימאר. איזה כיף לשחק בצד שמאל בבארסה כשמסי קרוב אליך, בין אם קוראים לך ניימאר או… *חושב על מישהו נחות*… דייגו קאפל אנערף… 2-0 מרגש בסיום ועונת דאבל.

אגב, המשחק הקרוב יהיה המשחק ה-26 בין השתיים במסגרת גביע המלך בכל ההיסטוריה – 24 משחקי נוקאאוט (ב-12 קמפיינים שונים) ועוד 2 משחקי גמר שהשני מביניהם כאמור ישוחק הערב. אנו כאן לדבר על הגמר ועל כן לא ארחיב על שלל המשחקים, רק אציין שבארסה וסביליה נפגשו לראשונה בגביע המלך לפני 99 שנים (!).

תומר

כשאתה צריך את בארסה היא שם בשבילך ואתה מאושר. כשבארסה צריכה אותך, אז אתה צמא לה יותר מלכל דבר אחר. ואתה מאושר.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023