לקראת סוסיאדד באנואטה המחודש

הליגה חוזרת לאחר פגרת הנבחרות ואנו שבים הישר אל המחזור הרביעי בו נמצא את המוקש הראשון של העונה.

עד לפני שנה אחת בלבד כל סיקור ודיבור על מפגש נגד ריאל סוסיאדד בחוץ היה ישר מעלה את קללת האנואטה שישבה על כתפיה של ברצלונה במשך 11 שנים ו-7 עונות בכל פעם שהגיעה אל האיצטדיון המקולל.

אך כידוע בעונה הקודמת מחזור 19 ממש לפני סיום הסיבוב הראשון בארסה שברה סוף סוף את הקללה ועם 2-4 רומנטדי והירואי סגרה סיבוב ראשון כמעט מושלם וניפצה את שלשלאות הכישוף של האיצטדיון בסן סבסטיאן.

כעת, אחרי 9 חודשים ויום אחד בדיוק בארסה שבה לאנואטה במטרה ברורה, לא להתחיל רצף חדש ומוקלל וגם במטרה חשובה אף יותר, לנצח ולשמור את עצמה מושלמת ובראש הטבלה.

מרבית שחקנינו טיילו להם בעולם בשבוע האחרון במשחקי נבחרות שונים ומשונים אך דווקא שניים חשובים מאוד כמו ג’ורדי אלבה וליאו מסי זכו למנוחה ראוייה וחשובה שלא שיחקו עם נבחרות ובהחלט אפשר רק לשמוח מכך כאשר מדובר בשניים מין השחקנים שרואים אצלנו את מירב הדקות בעונות האחרונות ואין להם מחליף ראוי על הספסל, אשרינו שזכינו.

בגזרת הסגל שלנו אפשר להגיד ברוכה השבה לראפיניה ולורמאלן שנכנסו לסגל של וואלוארדה, לעומתם דניס, סאמפר ומלקום הפצועים נשארו בבית, כמו כן גם ארתור שזכה לבכורה בנבחרת ברזיל והשלים המון שעות טיסה נותר בחוץ.

מה שלומך לה ריאל?

Related image

ריאל סוסיאדד פותחת עונה עם מאמן חדש על הקווים מזה 3 עונות אחרי פיטוריו של אוסביו עוד במרץ האחרון, מי שהגיע כבר במאי הקודם הוא אסייר גאריטנו שעזב את לגאנס באותו חודש אחרי 5 שנים על הקווים של המדרידאים ועליית שתי ליגות היסטורית עם הקבוצה והישרדות בליגה בעונת הבכורה.

המאמן הבאסקי בהחלט מבצע כאן את שנות הזהב שלו עם אימון קבוצות בליגה הבכירה אחרי שנים באימון קבוצות הליגה השנייה וליגות נמוכות יותר והגעה למועדון כמעט מבית ואחרי עונה לא קלה באף מסגרת הציפיות מגאריטאנו להצלחה והחזרת הקבוצה לחלק העליון של הטבלה בהחלט מורגשות.

את העונה פתחו הצ’ורי אורדין עם 4 נקודות מ-9 האפשריות, שדווקא את הניצחון היחיד הם משיגים באל מדריגל של ויאריאל במחזור הראשון עם מהפך של 1-2 של חואנמי וויליאן ז’וסה.

דווקא שהיה נראה שניצחון החוץ הקשה יתן בוסט פתיחת עונה נהדר לבאסקים הם גילו לעולם דוקא את חולשת העמידה האיתנה בדקות האחרונות, כשספגו גם נגד לגאנס בדקה ה-88 את שער השיוויון מנאביל אל זהאר שסיים את המשחק ב-2-2 (אחרי שכבר הובילו 0-2) בבית וגם את השער מצ’ארלסבדקה ה-91 נגד אייבאר שנתן למקומים את המהפך ואת הניצחון 2-1 אחרי שסוסיאדד הובילו באיפורואה משער של ז’וזה בפנדל.

בסוסיאדד כרגיל בונים סגל מעניין מאוד שמורכב לרוב משחקני בית עם כמה חיזוקים מעניינים, בקיץ האחרון הם הביאו את הפוטנציאל הלא ממומש מיקל מרינו בן ה-22 ששב לליגה הספרדית אחרי סיבוב בדורטמונד וניוקאסל, את הבלם הוותיק הקטור מורנו המקסיקני מרומא שהגיע אחרי מונדיאל מצויין, היא השאילה את תיאו הרננדז המוכר לכולנו מריאל מדריד ורכשה את מיגל אנחל מויה הוותיק כגיבוי מהספסל לאחר עונה הפכפכה מאוד של חרונימו רולי הצעיר בשער של הלה ריאל.

בחור נוסף שהצטרף בהשאלה מאברטון כבר בסוף יוני האחרון הוא סנדרו רמירס מיודענו אך הבחור שלנו לשעבר סובל מפציעה כבר מספטמבר הקודם ועדיין לא סיפק הופעת בכורה במדים של הבאסקים.

כל זה משתלב עם שחקנים טובים רבים אחרים שרצים עם הקבוצה כבר מספר עונות וביחד יש לסוסיאדד בהחלט סגל מנוסה, חזק וטכני עם פוטנציאל לעשות צרות.

מול ברצלונה תצטרך ריאל סוסיאדד להסתדר ללא הסקורר הראשי שלה ווילאן ז’וזה שנפצע מיד אחרי כיבוש הפנדל נגד אייבאר ויעדר כ-4 חודשים, מכה קשה לחוד של המארחים.

בנוסף גם אדאן יאנוזי ודייגו יורנטה הם שמות שכולנו מכירים וסובלים מפציעות כאלה ואחרות שמונעות מהם לפתוח את העונה במדי הבאסקים ולהתמודד מולנו.

זה ההרכב המשוער של הקבוצה של אסייאקר גאריטנו מולנו:

רולי/מויה

זלדואה, אלוסטונדו, מורנו, תיאו

אוייארזבל, יארמנדי, זובלדיה, מיקל מרינו

באוטיסטה, חואנמי

מפגשי עבר

Image result for real sociedad vs barcelona 2-4

כאמור הניצחון אשתקד קטע רצף עגום מאוד של אי ניצחונות באנואטה ולניצחון הזה יש בהחלט מקום של כבוד בעונת הדאבל של בארסה.

בארסה הגיעה לסגור סיבוב ראשון נהדר בראשות הטבלה ולהימנע מהפסד ראשון בליגה, בהתחלה זה היה נראה כמו עוד ערב באנואטה עם 2-0 מהיר תוך 34 דקות של ז’וסה וחואנמי שלא נתנו לנו הרבה תקוות להמשך, אך דווקא משום מקום ומכל השחקנים על המגרש היה זה פאוליניו שהחזיר את בארסה לעניינים לפני המחצית ונתן לה תקווה, בחצי השני זה היה כבר הצגה במעמד קבוצה אחת וצמד של לוצ’ו סוארס עשו מהפך לפני שהדיוס הבטיח את הניצחון עם גולאסו בכדור חופשי כמו שרק הוא יודע.

כאמור כדי לחזור לניצחון הקודם שלנו באנואטה חייבים לחזור עד לעונת 07/06, בארסה במירוץ לאליפות שלא הגיעה בסוף, סוסיאדד מפורקת ובדרך לירידת ליגה, רוני רוני רונאלדיניו בגאונותו הבלתי נגמרת מבשל פעמיים לאינייסטה ואטו ובארסה יוצאת עם 0-2 שכולנו נחתום עליו גם מחר.

אז בנימה זאת, שיהיה לכולנו בהצלחה, שנה טובה לכולם! וויסקה בארסה!

 

אהוד קצף

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023