לקראת פ.ס.וו בבית

אבק כוכבים – ליגת האלופות חוזרת!

Image result for camp nou champions league

שלב הבתים של “בית המוות” ייפתח היום, כאשר אהובתנו הנצחית תפגוש את פ.ס.וו איינדהובן ההולנדית, בקאמפ נואו, במסגרת המחזור הראשון של שלב הבתים בליגת האלופות.

המנגינה המוכרת כבר מוכנה ונשאר רק ללחוץ Play  בשביל להתחיל את הדרך לוונדה מטרופוליטנו המרהיב במדריד, הפחות מרהיבה, שיארח לראשונה את גמר המפעל הכי נוצץ ביבשת בראשון ליוני. חלקנו יתלשו שיערות עקב כניסת יום הכיפורים (לצורך העניין – עבדכם הנאמן) וחלקנו יחרכו את הרשת על מנת למצוא קישורים הולמים לסיפתח של שלב הבתים.

כאמור השנה ההגרלה זימנה לנו אתגר לא פשוט בשלב הבתים, שיזמן לנו מפגשים סופר קשים אינטר וטוטנהאם שמחכות מעבר לפינה. כמובן שאיינדהובן “על הנייר” היא היריבה הקלה מבין השלושה, בטח אצלנו בבית. אך הצ’מפיונס ליג מלמד אותנו כל שנה מחדש שאין להקל ראש באף יריבה (ואין צורך להזכיר שמות…).

מי את פ.ס.וו איינדהובן?

Image result for PSV Eindhoven

מגיעה כמובן מהעיר איינדהובן, נמצאת בבעלות חברת פיליפס ההולנדית. אחת מהקבוצות היחידות בהולנד בצוותא עם אייאקס ופיינורד שלא ירדה לליגת המשנה ובין המועדונים המעוטרים בהולנד. בארון התארים תמצאו עשרים וארבע אליפויות, תשעה גביעים מקומיים והדובדבנים בארון בדמות אלופת אירופה לשנת 1988 כאשר פגשה את בנפיקה ליסבון בגמר ומחזיקת גביע אופ”א לשנת 1978 לאחר ניצחון על באסטיה הצרפתית.

ומה שלומך?

Related image

אלופת הולנד המכהנת מגיעה במצב רוח מרומם במיוחד לברצלונה, עם מאזן מושלם לאחר חמישה מחזורים בזירה המקומית וכל הליגה ההולנדית לרגליה עם יחס שערים פנטסטי של 21-3. בשני המחזורים האחרונים פ.ס.וו פשוט מביסה את יריבותיה, כאשר בשבת האחרונה פגשה את דן האג מחוץ לביתה ובתום תשעים דקות לוח התוצאות מראה 7-0 ובשבוע שלפני כן פגשה בפיליפס ארנה את ווילם II במשחק שנגמר בתוצאה 6-1 (לא היה כדבר הזה!!!). את פסגת מלכות השערים של הקבוצה מאיישים שלושה שחקנים עם ארבעה כיבושים – סטיבן ברגויין, גאסטון פריירו, שמוביל את רשימת המבשלים הקבוצתית עם שני בישולים עד עתה ואירווינג לוסאנו הצעיר, שהרשים במדי נבחרת מקסיקו במונדיאל האחרון וממשיך להציג יכולת נפלאה במסגרת המקומית בפתיחת העונה.

מבחינת הסגל רשימה לא קטנה של חיסורים אצל ההולנדים כאשר דנטה ריגו, תומאס ראיין ומקסימיליאנו רומרו פצועים ולא יעמדו לרשותו של ואן בומל ורמון לנדקויסט נמצא בספק, כאשר בתמונת ההרכב צפויה להיות זהה להרכב שפתח במחזור הליגה האחרון מול דן האג.

הרכב משוער:

זואט

דמפריס  שאב  וירגבר  אנג’לינו

רוסאריו   הנדריקס

ברגויין      פריירו   לוזאנו

דה יונג (ק)

מה שלומך אלופת ספרד?

זה לא סוד שהדיבור השנה במסדרונות הקאמפ נואו מכוון הרבה יותר גבוה מבשלוש השנים האחרונות, בטח לאחר שלוש זכיות לבנות רצופות. לא סתם דאג לאו מסי עם קבלת סרט הקפטן לציין זאת בריאיון בפתיחת העונה, כי הוא מרגיש פספוס בכמות הזכיות שיכלה להיות לבארסה במפעל והרצון להחזיר את הגביע עם האוזניים הגדולות לקטלוניה.

כרגע, מבחינתנו הדברים נראים טוב בפתיחת העונה (טפו טפו טפו) ונראה שהעונה השנייה של המיסטר הולכת בכיוון חיובי (שום, בצל, דגים). הסגל חוזק והתעמק משמעותית, עם בואם של ארתור, מלקום, קלמנט לנגלה וארתורו וידאל. יחד עם קבלתו מחדש של עוסמאן דמבלה, שפתח את העונה ברגל ימין (במקרה שלו לא משנה באמת איזה רגל) ובשעה הטובה צירופו של פיליפה קוטיניו לסגל המשחקים באירופה, נראה שהופקו הלקחים והפנים קדימה.

מבחינת הסגל שיעמוד לרשותו של מיסטר ואלוורדה למשחק הזה, אין שינויים משמעותיים, פרט לאחד, ארתור – בפנים, ורמאלן – בחוץ. מלקום וסרג’י סאמפר פצועים ודניס סוארס למרות פטור הרפואי יראה את המשחק מהיציע.

הרכב משוער:

טר שטגן

אלבה אומטיטי פיקה רוברטו

בוסקטס

קוטיניו  ראקיטיץ’

דמבלה      סוארס     מסי (ק)

מפגשי עבר

Image result for p s v eindhoven barcelona 1997

הפעם הראשונה והיחידה שנפגשו שתי הקבוצות בליגת האלופות הייתה במסגרת שלב הבתים של האלופות בעונת 97/98 כאשר בשני המפגשים התוצאה הייתה זהה: 2-2.

שחקני עבר:

בין המועדונים יש לא מעט שחקני עבר משותפים שלבשו את מדי הקבוצות ביניהם: פיליפ קוקו, רונלד קומאן יקירנו, מארק ואן בומל (מאמן הקבוצה הנוכחי) , רומאריו ורונאלדו המקורי.

ויסקה בארסה!

גמר חתימה טובה ושנה טובה קולס!

ירין אלגריסי

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023