לקראת ריאל סוסיאדד

איזה שבוע עבר עלינו. הרבה חדשות נפלאות. הסאגה של קוטיניו תמה והוא הצטרף לקבוצה. ג’רי מינה הוחתם. טוראן עזב. בארסה עלתה לרבע גמר הגביע עם מאניטה לסלטה ויגו, ולפני שבוע בדיוק ניצחה את לבאנטה 3 – 0 ושמרה על מעמדה בפסגה.

המומנטום חיובי ומצב הרוח טוב, בטח כשרואים מה מזג האוויר בבירת ספרד. העניין הוא שאסור למצמץ לרגע. הערב בארסה תתארח באנואטה שבסן סבסטיאן הקרה והגשומה. משחק קשה, הן מבחינה היסטורית והן מבחינה מעשית. אף פעם לא קל במגרש של ריאל סוסיאדד. האם בארסה תצליח להשלים סיבוב ללא הפסד ליגה? שאלה קשה מאוד.

הסגל שנוסע לחבל הבאסקים לא יכלול את אומטיטי, אלקאסר וקוטיניו הפצועים. נותרו בחוץ גם ראפיניה ודאולופאו שמעמדם בקבוצה מעורער והם על סף עזיבה. אלייש וידאל תופס את מקומו של סמדו, שסובל מדלקת שקדים. מי שכן בפנים הוא דניס סוארס. כמו כן בוסקטס חוזר לסגל לאחר שריצה את עונש ההשעיה במשחק נגד לבאנטה. יתר שחקני ההרכב הראשון גם הם כלולים בסגל.

מה שלומך סוסיאדד?

האמת? לא משהו. מצבה של לה ריאל לא בשיאו. ב-7 מחזורי הליגה האחרונים ניצחה רק פעם אחת והיא הידרדרה עד למקום ה-14. מהגביע הודחה על ידי ליידה הקטנה בסיומה של דרמה משוגעת, הפסד 3 – 2 ביתי (ו-3-3 בסיכום שני המשחקים). בליגה האירופית הקבוצה העפילה לשלב הבא מהמקום השני, מתחת לזניט ומעל רוזנבורג וסקופיה. קרלוס ולה המוכשר עזב את הקבוצה לארצות הברית בסיומה של תקופה סופר מוצלחת.

ב-5 המשחקים האחרונים:

מח’ 6 בליגה האירופית: הפסד 3 – 1 לזניט (ויליאן ז’וזה עם השוויון הזמני)
מח’ 15: הפסד 2 – 0 למאלגה באנואטה
מח’ 16: תיקו מאופס אצל בילבאו
מח’ 17: ניצחון 3 – 1 על סביליה (איניגו מרטינס, סובלדיה, קרלוס ולה)
מח’ 18: הפסד 1 – 0 אצל לגאנס

תקציר ההפסד ללגאנס:

ההרכב שפתח נגד לגאנס:

רולי
איניגו מרטינס, ראול נבאס, דייגו יורנטה, אודריוסולה
פרייטו, אייארמנדי, סורוטוסה
אויארסבל, ויליאן ז’וזה, קנאלס

החבורה של אוסביו, מיודענו בתקופתו כמאמן בארסה ב’ ובדרים טים של קרויף, פתחה את 2018 עם הפסד ללגאנס במשחק מועט מצבים. שער הניצחון של לגאנס הובקע במצב נייח, עם טעות לא קטנה של השוער המוכשר רולי.

בהרכב בשבוע שעבר חסר אדנאן ינוזאי, שכעת החלים מפציעה ועשוי לשחק נגדנו. מי שלא ישחקו נגדנו הם דה לה בייה ושני המרטינסים. איניגו מרטינס, הבלם המוכשר שבארסה שמה עיניו עליו, וקרלוס מרטינס, המגן הימני שפצוע כבר תקופה ארוכה.

היסטוריה

תודה לתומר שכתב את החלק הזה אשתקד, אני ערכתי והתאמתי.

נזכיר לכם כי מעטים המקרים בהם בארסה לא מצליחה לנצח במגרש מסוים כל כך הרבה זמן. התיקו בעונה שעברה בלם רצף של 4 הפסדים. אין ספק שרקורד מזוויע כזה מתאים לרקורד חוץ שלנו אצל בילבאו בשנות ה-40 או משהו, לא לקבוצה שנמצאת בעשור הטוב ביותר בהיסטוריה שלה ומשחק בה מסי. בעידן כזה להחזיק מעמד זמן כה רב מול בארסה הזאת זה חתיכת הישג וקחו גם את זה בחשבון – אף לא אחד מהמשחקים הבאים היו בגארבג’ טיים ורובם החלו בשערי יתרון ברסאיים.

– בעונה שעברה, תיקו 1-1. ויליאן ז’וזה הבקיע יתרון, מסי השווה.
– בעונת 15-16, הפסד 1-0 משער של אוירסבאל.
– בעונת 14-15, הפסד 1-0 משער עצמי של אלבה.
– בעונת 13-14, תבוסת 3-1 איומה מול עצמי של סונג, שוויון זמני של מסי ואז שערים של גריזמאן וסורוטוסה.
– בעונת 12-13, רמונטדת 3-2 הירואית של הבאסקים והשפלה לבארסה לאחר שערים של מסי ופדרו, צמד של קסטרו ושער ניצחון בתוספת הזמן של אגירצ’ה.
– בעונת 11-12, רק תיקו 2-2 באנואטה וגם כאן בעיטה בדלי לאחר שערים מהירים של אלקסיס וססק, אגירצ’ה וגריזמאן משווים ב-2 דקות במחצית השניה.
– בעונת 10-11, תיאגו אלקנטרה כובש ראשון בחלוף חצי שעה, דייגו איפרן וצ’אבי פרייטו הפכו את התוצאה ב-20 הדקות האחרונות.

אותו הפסד בעונת 2014/15 היה הקש ששבר את גב הגמל, השפל הגדול בעונתו הראשונה של לואיס אנריקה. כל ברצלונה רעדה כשמסי התחיל לעקוב אחרי צ’לסי, ומשם בארסה לא הסתכלה לאחור בדרך לטריפלט. לפעמים מעז יוצא מתוק.

אז כן, הולכים הרבה הרבה אחורה על מנת למצוא את הניצחון האחרון של בארסה באנואטה, קצת לפני שסוסיידאד נשברה כלכלית לחלוטין, ירדה ליגה והתאוששה במשך כמה וכמה שנים עד ששבה למקומה הטבעית בליגה הבכירה.

בארסה שוכבת על סוסיידאד אי שם בעונת 2006-07 הארורה ומסי מפרפר את הגנת הבאסקים אך לא כובש. עם זאת, הגאושו הגאון מספק שני בישולים פנומנליים לאנדרס אינייסטה וסמואל אטו וזה ניצחון 2-0 גדול בחוץ. אגב, עונה לפני כן בארסה ניצחה 2-0 (לארסון, אטו) אך כשלה לנצח בשלושה המפגשים באנואטה לפני כן. אם כן, ב-12 המפגשים האחרונים באנואטה שזה בערך זמן מדובר של 15 שנה, בארסה ניצחה פעמיים בלבד בחוץ. אמת לאמיתה.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023