ציר הזמן: כיצד ניימאר ואביו בחרו לעזוב את ברצלונה

אם תסתכלו במגוון האמירות של ניימאר לאורך החודשים האחרונים תבינו עד כמה זה קשור לכסף נטו והרבה פחות ל׳אתגרים חדשים׳ (הוכחות בתגובות).

21 באוקטובר 2016: אחרי חידוש החוזה, בראיון לבארסה TV: ״אני מאושר, מרגיש בבית, רואה את עצמי ממשיך פה שנים רבות״.

28 באוקטובר 2016: אבא ניימאר מתראיין ברדיו קופה: ״ניימאר מאוד שמח לחדש חוזה, הוא חולם לשחק בספרד מאז שהיה ילד, והוא בחר בברצלונה, קבוצה אותה הוא אוהב. הארכת החוזה הייתה סגורה מדצמבר שעבר, סיכמנו בעל פה. דחינו את ההארכה ביוני כי היו כמה דברים שהיה צריך לסגור שלא רצינו שיצרו בעיה” (לדעתנו מדובר בבונוס הנאמנות).

על התעניינות מפאריס סן ז׳רמן: ״אם יש קבוצה שמתעניינת בניימאר, היא צריכה לבוא לברצלונה. אם ברצלונה לא רוצה למכור, הקבוצה צריכה לשלם את הסעיף שחרור, שהוא 190 מיליון יורו פלוס מיסים שעם משכורת זה יכול לעלות 430 מיליון יורו״. מעניין שהוא כבר חישב את כל הדברים האלה 8 חודשים לפני המעבר.

״אני אבא שלו וגם הסוכן שלו, אבל לפעמים אני צריך לחשוב עליו כבן שלי ולא כלקוח. ואני רוצה שהוא יהיה מאושר, ופה בבארסה הוא מאושר״.

על מסי: ״אנחנו בצוות מסי, אנחנו ברצלונה, כולנו יודעים מי זה ליאו ומה הוא מסמל, הוא האליל של ניימאר, בבית הוא מדבר על מה שמסי מסמל, במגרש, באימונים, הם חברים טובים״.

27 במאי 2017: ראיון בסוף גמר הגביע בו כבש ובישל: ״אני לא שבע מתארים, אני רוצה לזכות בעוד פה, מחכה כבר לעונה הבאה״.

מה שקרה בפועל בתחילת ביוני: אבא ניימאר הלך והציע את הבן שלו לפאריס והקטארים, ואלה בתגובה, אחרי ה 1:6, אחרי וראטי, אחרי הבידוד של קטאר, הלכו בכל הכוח עם הצעה שהאבא לא יכל לסרב לה, וגם לא יכל להתחרט בגלל החוזה המקדים שחתם עימם. חוזה דומה מאוד לזה שחתם עם סנדרו רוסיי ב 2011 בה הבטיחו השניים שאבא ניימאר יקבל 40 מיליון יורו מענק חתימה בבארסה, ואם אחד מהצדדים שובר את המילה, הצד השני יפוצה ב-40 מיליון יורו.

23 ביוני 2017: באירוע בברזיל על רקע השמועות על לוקאס לימה: ״אני אשמח שהוא יגיע לבארסה, נקבל אותו בזרועות פתוחות, בארסה צריכה שחקנים טובים כמוהו״.

30 ביוני 2017: לפי ג’רארד פיקה, זה התאריך, בחתונה של מסי, שניימאר הודיע לחברים הקרובים בחדר ההלבשה, שהוא מעוניין לעבור לפאריס. באותה חתונה הוא גם שיכנע את דני אלבס להצטרף אליו.

8 ביולי 2017: באירוע בסין על רקע השמועות על פאוליניו: ״פאוליניו הוא חבר טוב, אני מקווה מאוד שהוא יגיע אלינו, איתו נוכל לזכות בהרבה תארים״. על הארכת החוזה של מסי שהתקיימה באותו פרק זמן: ״אני שמח בשבילו ובשבילנו, הוא קראק, אסור שהוא יעזוב״.

10 ביולי 2017: אנדרה קארי, חבר טוב של משפחת ניימאר ומאדריכלי עסקת ניימאר עם בארסה, אומר להנהלת ברצלונה שהוא חושד שמשפחת ניימאר מחפשת דרכים לצאת מברצלונה.

11 ביולי 2017: באירוע של ראקוטן ביפן לצידם של מסי ופיקה: ״המטרה העונה היא תמיד לנצח, לא אכפת לי מי כובש כל עוד אנחנו מנצחים ביחד. זה ספורט קבוצתי ואם ליאו כובש, אני שמח״. זאת הפעם האחרונה בה ניימאר דיבר עד ה-3 באוגוסט, היום בו נמכר רשמית.

18 ביולי 2017: אלברט מונסאו, כתב ׳ספורט׳ מנחית את הפצצה: ״חלק מהמקורבים של ניימאר (שהדליפו לכתב את הסיפור) אומרים שניימאר ״לא מרגיש בנוח בבארסה״, ורוצה לעזוב״.

18 ביולי בערב: ג׳ורדי מאסטרה, סגן נשיא בארסה מתייחס לשמועות: ״ניימאר נשאר ב-200 אחוז״. לבארסה לא היה מושג מה הולך מתחת לשטח!

עם הידיעה על כך שיש בונוס נאמנות באופק ב-31 ביולי, נאסר על ניימאר לדבר, מחשש ש-26 מיליון היורו שהמשפחה אמורה לקבל, ילכו לפח. ניימאר יכול לצייר את זה כ״אחת ההתלבטויות הקשות ביותר שלו בחיים״, אבל הוא יכל לעשות מעט מאוד כדי להשאר בארסה נוכח החוזה המקדים של אבא שלו.

19 ביולי 2017: מוחמד בוחפסי, כתב רדיו מונטה קרלו, מדליף את החוזה המקדים של אבא של ניימאר מול פאריס סן ז׳רמן והבונוס העצום שמתלווה אליו.

20 ביולי 2017: רוברט פרננדס, המזכיר הטכני של בארסה: ״אין קבוצה שתשלם את סעיף השחרור של ניימאר, הוא נשאר פה״.

22 ביולי 2017: הנשיא ברתומאו: ״אנחנו מאוד רגועים, ניימאר הוא חלק חשוב במועדון, ואנחנו מאמינים שימשיך״.

במשרדים של ברצלונה בפועל הסתובבו חסרי עצות, ממשיכים לשדר החוצה שהכל בסדר וניימאר ממשיך בעוד שבתוך המסדרונות של המועדון הייתה פאניקה רצינית וכעס על עוד אקט תחמנות של האבא.

ומשם המשכנו לטנבולה של הקיץ, ממשיך, לא ממשיך, דממת אלחוט. בדיעבד התשובה הייתה ידועה מראש: מי שהולך לישון עם נחשים, סופו לקום עם אבא של ניימאר.

ניימאר אמר בנאום הפרידה שלו מבארסה שהוא המרה את פיו של אביו ולא הקשיב לו. זה סתם ניסיון כושל להוציא את האבא נקי. בפועל, אבא ניימאר, החצי סוכן ואגנר ריביירו הם המהנדסים הראשיים בפרויקט העזיבה הזה. ניימאר עצמו אינו חף מפשע בשום צורה, גם לא דני אלבס, תיאגו סילבה ולוקאס מורה שהציפו את הווטסאפ של השחקן בהודעות, אבל המשקל שלהם לא גדול כמו של השניים הראשונים, כפי שאנחנו רואים בסוף, לא הייתה לו הרבה ברירה.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023