סיכום עונה: סרג’י רוברטו

מפה לשם, מה שהחל כניסוי של לואיס אנריקה בגלל פציעה של דני אלבס, הפך להרגל. יש שיגידו, הרגל מגונה.

זה לא סוד שבעונה האחרונה עמדת המגן הימני של ברצלונה לא הייתה עמדה מוצלחת, למעשה ה-עמדה הכי פחות מוצלחת של הקבוצה בלי תחרות. הרבה מזה, אולי שלא באשמתו, נופל על סרג׳י רוברטו ועל שותפו לעמדה הכושלת, נלסון סמדו. אלא שבניגוד לסמדו, סרג׳י רוברטו בכלל לא מגן והוא משחק בעמדה הזאת אך ורק בשביל לרצות את המאמן. את זה לא אנחנו אמרנו, את זה הוא אמר בעצמו, האיש, מה לעשות, מעדיף להיות קשר. לאור הטעויות שהוא עושה בהגנה לא מעט, ברור שעדיף לו לשחק קשר, שם יש עוד קו בינו לבין השוער, ולא מגן, שם טעות אחת שלו והכדור בשער.

הבעיה? לבארסה הגדולה אין באמת מגן ימני קבוע, ומצד שני יש סגל קשרים שכולל את רקיטיץ׳, בוסקטס, ארתור, אלניה, קוטיניו, וידאל וסרג׳י רוברטו עצמו. וזה בלי שספרנו את סוארס וסמפר שהתחילו את העונה בקבוצה. איפה זה שם את הקשר סרג׳י רוברטו? נכון, בעמדת המגן הימני.

ובכל זאת, את האיכויות של סרג׳י ראינו לא מעט השנה. האיש יודע להיכנס לאמצע יותר מרוב שחקני ברצלונה. רק נזכיר, כך כבש את ה-6-1 המפורסם מול פ.ס.ז׳. האיש שנושא בתואר המחייב, השחקן האחרון עד כה שעלה מלה מסיה והשתלב ברוטציה (אלניה בכיוון) הוא מבשל אדיר. בתור מגן ימני בישל 6 שערים העונה, ואחד אפילו בתור מגן שמאלי. כן, גם שם הוא עבר…. ב-24 משחקים בהם הוא פתח בתור מגן ימני, הוא ניפק בישול ל-4 משחקים, שזה בדיוק בישול אחד יותר בממוצע מסמדו. לא רע בכלל.

אז איך מסכמים את העונה של סרג׳י רוברטו? האיש סתם חורים כל העונה. שיחק כמגן בשני הצדדים, כקשר, אפילו בהתקפה משחק אחד או שניים. בהתחשב בתנאים הקשים האלה, אפשר להגיד שאולי דני אלבס הוא לא, אבל נכס לברצלונה בוודאי שכן, ושחקן שצריך להישאר בקבוצה כל עוד הוא רוצה, כי לצערנו כמה שחקני בית יש לנו היום בקבוצה, מעט, מעט מדי. יש לקוות שהמאמן הבא שיגיע (ורק שיגיע כבר) ידע לתת לסרג׳י את הכבוד ואת דקות המשחק בעמדה האמיתית שלו, עם דעיכתו של רקיטיץ׳ ועזיבתו הצפויה בעתיד, לא בטוח שסרג׳י רוברטו בן הכמעט 28, לא יכול להיכנס לנעליים הגדולות. וכן, תביאו מגן ימני, כי לשפוט את סרג׳י רוברטו בתור מגן ימני, יותר משעושה עוול לשחקן, עושה עוול למועדון כולו.

ואיזה ציון אתם נותנים למגן הימני/קשר/חלוץ שלנו?

יעוז סבר

יש גם החלטות טובות, למשל ברצלונה, ההיא שהתחלתי לאהוד באמצע שנות השמונים, ברצף האליפויות המטורף של מדריד והוגו סאנצ׳ז. למה התחלתי לאהוד את בארסה? האמת לא יודע. אמא שלי אומרת שלא יודע זו לא סיבה, אבל מצד שני, זה הצליח אז למה להתווכח.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023