על הפולטיקה מאחורי הפיטורין של ואלוורדה והמינוי של קיקה סטיין, וגם כמה מחשבות לקראת גרנאדה

1. ברתומאו הוא נשיא לא מוצלח בלשון המעטה אבל הוא בן אדם חכם. מטרת העל של ההנהלה שלו היא לשמור על ההגמוניה שלה גם בבחירות של 2021 ולהמשיך לשלוט במועדון עמוק לתוך העשור השלישי. הוא כבר החל בתהליך עם המינוי של אמילי רוסו לסגן נשיא ב-2 בינואר ובעונה הבאה אתם תשמעו את שמו יותר ויותר.

2. בשביל לקדש את המטרה הפוליטית, ארנסטו ואלוורדה הוקרב על המזבח. גורמים בהנהלה ראו שהספינה כבר פגעה מזמן בקרחון ועונת כישלון עם המשך גיבוי למאמן שגם הסוסיוס הותיקים פיתחו אליו אלרגיה, עלולה ליצור ניצוץ שיבעיר הצבעת אי אמון ויעמיד את ההנהלה עם הגב אל הקיר. כזכור, מהפכים בשלטון בברצלונה קורים אך ורק אחרי כישלון של הקבוצה הראשונה.

3. את ההחלטה לפטר את ואלוורדה לדעתי החלו להתניע אחרי הקלאסיקו ואחרי מספר סקרי דעת קהל בהם ראו שהסוסיוס איבדו את האמון שלהם במאמן הנוכחי. וחשוב להדגיש שוב, לברתומאו לא באמת אכפת כמה ההאשטג ׳ואלוורדה_הביתה׳ ירוץ ברשתות החברתיות, אבל *מאוד* אכפת לו לדעת מה האוהדים שיכולים להצביע מרגישים.

4. אז בהנהלה חיפשו את הטיימינג המושלם ואובדן התואר הזניח בסופרקופה התלבש להם טוב. מכותרות של ׳מעמדו של ואלוורדה בטוח לפחות עד סוף העונה׳, עברו בין לילה ל׳מדברים עם צ׳אבי ו-ואלוורדה הולך הביתה׳. וזה לא רק גורם תקשורת אחד, כל התקשורת בברצלונה וכל התקשורת בספרד זימרה את אותו תוכן. בהנהלה של בארסה ניסו להפוך את צ׳אבי למדליף ואפילו האשימו את הסביבה של ואלוורדה בהדלפות, אבל בואו – ברתומאו ניסה ליצור אקלים בו ואלוורדה נסער מתפטר בחמת זעם על ההתנהלות המקוממת נגדו וחוסך לנשיא מיליונים בפיצויים.

5. אם צ׳אבי היה מסכים (וטוב מאוד שהוא סירב), זה היה ניצחון מזהיר לברתומאו ובוסט ענק לשם שלו בפני הסוסיוס. צ׳אבי הוא חד משמעית התשובה של כל סוסיו לשאלה את מי הוא ירצה לראות על הקווים בקאמפ נואו. אבל לאדריכל מטראסה יש עמוד שדרה, וככה הגענו לקיקה סטיין, כשלפני זה עוד התלבטו וניסו בכל זאת לשאול את קומאן וגם עשו כמה שיחות עם התוכי פוצ׳טינו.

6. יכול להיות שקיקה סטיין הוא בינגו, יכול להיות שלא. בכל מקרה ברתומאו ואבידאל כבר החלו במרקטינג של המאמן בהצגה שלו עם דברים בסגנון ׳בארסה צריכה לחזור לשחק את הכדורגל שהיא מפורסמת בזכותו׳. ובפעם הראשונה – בארסה העלתה ציטוטים שאפתניים של קיקה סטיין, בערוצים הרשמיים שלה במדיה החברתית, הכל בשביל למתג את הקנטאברי כקרויף 2.0. בכל הקשור לדיבור, יש לו את זה, But can he walk the walk? קיקה סטיין כבר לא יוצא עם הילדה של השכנים, הוא יוצא עם פאקינג שארליז ת׳רון.

7. אמרתי את זה בפודקאסט (תקשיבו, יצא לנו פרק אש), אני חושב שהכדורגל שלנו עד סוף העונה יהיה טוב יותר מזה של ואלוורדה, אבל האקלים בברצלונה הוא אקלים מורכב מאוד, בו כל תיקו או הפסד הוא אסון לאומי. השטאנץ של ״שיחקנו יפה אבל הפסדנו״ אולי ישרוד בברצלונה 2-3 משחקים, יותר מזה, כבר ידרשו את הראש שלו עם ציטוטי ״מה שווה הכדורגל היפה אם זה לא מביא תארים״. יתרה מכך, נשאלת השאלה האם קיקה סטיין יהיה מוכן להתאבד על הרעיון והדרך שלו, גם כאשר צריכים תוצאה נטו? הוא מעולם לא התמודד עם תסריטים כאלה.

8. וסביר להניח שהכדורגל האופטימלי שקיקה סטיין רוצה מברצלונה אולי יראה ניצוצות ביום ראשון הקרוב אבל לא יגיע במלוא הדרו. אלה רעיונות שלוקח זמן להטמיע אותם, והם לא יוזרקו לקבוצה ב-5 ימי אימון. אני יודע שיש לכם מלא ציפיות ליום ראשון, אבל שווה לשים אותן בפרופורציות.

9. שמעתי ורסיות הזויות של ישראלים שמבטאים את השם של קיקה. מקיקה שטיין ועד קיקה סאייטן 😂 סה-טיין, ככה מבטאים את שמו.

10. ראוי לזכור שקיקה מקבל קבוצה שהוא לא בנה, מידיים של מאמן שהצהיר שהוא רק בורג במכונה ולא באמת שותף לבנייה שלה. ללא לואיס סווארס ועם בסיס מחליד. זה חתיכת אתגר.

11. שיהיה לנו בהצלחה, ובעיקר כדורגל טוב יותר.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023