פתיחה נעימה

בארסה רשמה פתיחה טובה בליגה עם 0-3 קליל על אלצ׳ה, למרות מחצית שלמה ב-10 שחקנים. מסי (כמובן) חגג צמד, מוניר בהופעת בכורה חלומית, הוסיף אחד משלו. 

שלושה חודשים אחורה, מיניאסטדי. בארסה במול מורסיה, דקה 12,גרימאלדו שולח מסירת אומן ומוניר כובש בהעתק כמעט מדוייק לגולההוא של מסי מול אלבסטה. הייתי באצטדיון רק בגלל הבאסהמהאליפות שלקחה אתלטיקואותה קבוצה שוויתרה על הילדבקאמפנואו הסמוך שעה וחצי לפני כן. חודש נוסף אחורה, הוא עודכבש צמד על הראש של בנפיקה, כולל גולאסו מטורף מחצי מגרש,והוביל את קבוצת הנוער לזכייה בליגת האלופות. ועכשיו, ארבעהחודשים בלבד אחרי זה (!), מוניר כבר בליגה של הגדולים, עולהלהופעת הבכורה שלו עוד לפני גיל 19 וכובש. זה לא פחות ממדהים.

ראיתי כבר שחקן או שניים שמקבלים צאנס בקבוצה הבוגרת ומנסים יותר מדי או פחות מדי וזה פשוט לאהולך להם, אבל פה יש סיפור שונה, ולא בגלל הגול. אני לא חורץ גורלות על משחק אחד כי ראיתי אתמוניר בכמה וכמה מקרים, אבל כדאי לשים את האצבע על מה שבאמת יוצא דופן פה. זו לא הטכניקה,השליטה בכדור או המסירהאספקטים שהוא מוכשר בהם בלי ספקאלא בעיקר קור הרוח והיכולתלהביא את כל מה שהוא עשה בנוער לליגה של הגדולים. זה לא רק המשקוף והשער שהוא כבש, זוההשתתפות במשחק, העזרה לקישור, הכניסה לאמצע. זו הדרך ולא רק התוצאה הסופית.

לסיוטאט אספורטיבה, שם נערכים רוב משחקי הבית של קבוצת הנוער, מגיעה כמות באמת קטנה שלצופיםבעיקר בני משפחה וחברים של השחקנים. במיניאסטדי, על אף הניסיון של המועדון למשוך קהלגם לצמפיונס U19 וגם למשחקי בארסה ב‘, אין בדרך כלל יותר מכמה אלפים בודדים. והנה הוא כבש מוליותר מ-68,000 צופים כשהקבוצה שלו ב-10 שחקנים. זה ממש לא מובן מאליו, בטח עבור שחקן צעיר. וזואחת הסיבות שאני אוהב לעקוב אחרי הקאנטרה, בשביל הרגעים האלה שהשחקנים שאתה רואה אותםבמשך כמה שנים, פתאום מקבלים את הצאנסאיפה שזה באמת חשוב, בקבוצה הראשונה. בשבילהרגעים האלה שילד שאתמול היה אוהד של מסי, היום משתף איתו פעולה ומגשים חלום.

יש שמועות לא מבוססות שהיו עוד כמה שחקנים על המגרש  אז ניגע גם בהם, אבל קודם כללוצו.ממשיך את מה שכתבתי בהודעה לפני המשחקפשוט גאון. לא רק הצאנס שהוא נתן למוניר בהרכב, אלאגם ההחלטה ללכת איתו עד הסוף גם אחרי ההרחקה. הרי זה היה הכי קל בעולם להשאיר את ראפיניהבמגרש. היה בזה גם היגיון מסויים כי גם הוא עושה לחץ טוב על היריב וזה אספקט חשוב מאוד כשאתהבחיסרון מספרי. אבל לא, מוניר נשאר על המגרש בגלל העבודה הקשה שלו ובסוף גם כבש. לא סתם נמרחללוצו חיוך אחרי הגול.

כבר כתבתי שראקיטיץהוא אחת הרכישות הטובות שעשינו וזה מתחזק ממשחק למשחק. אלה גםהנתונים הפיזיים שלו, היכולות שלו ובעיקר הטיימינג בקריירה שלו שפשוט מושלם עבור בארסה הזו בשלבשהיא נמצאת. הבישול היה נהדר (למרות שפגע בשחקן של אלצה), אבל התרשמתי במיוחד מהתנועה שלראקיטיץ‘. כדאי לשים לב לעבודה שהוא עושה. הוא ממש פתח ימינה (במיוחד במחצית השנייהשיחקכקשר ימני כמעט לחלוטין) כדי לסגור את האגף כשדני אלבס עלה למעלה, אינייסטה עשה כמעט את אותודבר בצד שמאל ואיפשר לגורדי אלבה לשרוף את הקו. כל זה השתלב עם סגירה של בוסקטס קצת לכיווןהבלמים, סוג של 3-5-2 / 3-4-3. עוד דוגמא למה מדברים ככ הרבה על קואדראדו.

חוץ מראקיטיץשהיה לו אחלה משחק, מגיעות מחמאות גם לגורדי אלבה עם כמה סגירות טובות ותמיכהמצויינת בהתקפה כהרגלו, וגם למתייה שהמהירות שלו פתרה לנו הרבה בעיות עוד לפני שהן נוצרו.

הטוב: תחושות טובות לפתיחת הליגה.

הרע: זה גם היה ככה בדיוק בשנה שעברה.

המכוער: הנה באים הטרמפיסטים.

סשה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023