קומאן וומבלי

קומאן מספר על הבעיטה ההיא בוומבלי

היום לפני 28 שנים, הגמר האגדי הראשון בוומבלי עם בעיטה שכל אוהד בארסה יכול לדקלם מהשינה.

קומאן סיפר בראיון ל׳אל פריודיקו׳ שבימים לפני גמר גביע אירופה, תחת הדרכה של קרויף, הוא פפ וסטויצ׳קוב צפו בקלטות של השוער ג׳אנלוקה פליוקה והתרגילים של ההגנה של סאמפדוריה במצבים נייחים.

אבל את אחת הבעיטות החשובות בהיסטוריה של בארסה, הוא וסטויצ׳קוב רקחו ברגע של אלתור, רואים היטב את הדיון ביניהם לפני הבעיטה.

“העמדה הייתה מושלמת בשביל רגל שמאל כמו של סטויצ׳קוב, הוא כבש עשרות שערים כאלה, כמו נגד גרמניה במונדיאל. אבל אז שמתי לב שסאמפדוריה הציבו שחקנים גבוהים באמצע של החומה ויהיה קשה לסובב את הכדור כלפי חוץ. אמרתי לחריסטו שננסה משהו אחר וקראתי לבאקרו: אם תגלגלו לי את הכדור עוד קצת שמאלה, יש לי זווית ישירה לפינה הקרובה של פליוקה״.

״סטויצ׳קוב שאל אותי: אתה בטוח? פליוקה שומר על הפינה הקרובה שלו. אמרתי שאני בטוח, 100 אחוז. כשהכדור הוזז הצידה שמתי את כל הלב בבעיטה וקיוויתי לנס. פליוקה חשב שאני בועט לפינה הרחוקה, רואים אותו גונב צעד ימינה ואז קולט שהכדור מגיע לפינה שלו אבל זה היה מאוחר מדי. כשהכדור ננעץ ברשת היה מעבר מהפנט בין שתיקה לרעם, אחד הרגעים המאושרים בחיי. אני זוכר טוב ששישפשתי את העיניים כלא מאמין אחרי החגיגות שחזרנו לקו האמצע״.

״אני אוהב את השער הזה מאוד, אבל היה בו גם קצת מזל. לדעתי הרגל של הבלם מאניני כמעט נגעה בכדור כשהוא עשה את דרכו לרשת. טוב, כל אחד צריך קצת מזל״ אמר בחיוך.

שיעור_בהיסטוריה

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023