ראמון קוגאט

ראיון *מאוד* מעניין עם ד״ר ראמון קוגאט

ראיון מאוד מעניין עם ד״ר ראמון קוגאט, מנתח בכיר ואחד הטובים בעולם בתחום רפואת הספורט.

״לא ראיתי את סווארס מאז שנכנסנו להסגר אבל הוא נראה טוב מאוד כבר אז. אבל אני שומר על קשר רציף עם הצוות הרפואי של בארסה ובמיוחד עם מאמן הכושר חואנחו בראו. הוא היה אחראי על אימוני הכושר בבית ועכשיו על החזרה לאימונים בדשא״.

״ההחלמה של סווארס התקדמה מאוד מהר, אחרי 4 חודשים הוא כבר יכל לרוץ. אבל צריך להזהר בפציעות האלה. סווארס רצה לחזור מאוד מהר, הוא אוהב כדורגל ורוצה לשחק טוב. כל הזמן שאל אותי ׳ד״ר עוד כמה זמן נשאר?״

״ארתור מרגיש טוב, בצוות הרפואי אמרו שהוא נראה טוב. בשבוע הבא הוא יגיע לביקורת ונראה מה יצא. זה היה מאתגר בלי היכולת לבדוק אותו פיזית בגלל ההסגר, אבל נראה שהוא בכושר טוב״.

״דמבלה הוא שחקן שאני מאוד אוהב. אני אוהב את סגנון המשחק שלו, הוא מהיר בצורה בלתי רגילה. יש לו שרירים ארוכים עם פוטנציאל נפיץ. אבל בגלל סט הכלים יוצא הדופן הזה, הוא גם פוטנציאל לפציעות שריריות. אני חושב שהוא עשה החלטה טובה בניתוח אצל ד״ר אוראבה, באחד הניתוחים האחרונים של המנתח הפיני״.

״אני לא מכיר מספיק את הפציעה של אומטיטי, אבל לפעמים יש שחקנים שמרגישים כאב גם בלי פציעה, או להפך – הם פצועים ולא מרגישים כאב. זה קרה לי פעם עם שחקן בינלאומי שהגיע לניתוח בברך, אבל התחרט כי לא הרגיש כאב ורצה לשחק. בעולם רפואת הכדורגל 2 פלוס 2 לא שווים 4, צריך גם להוסיף את ההרגשה האישית של הכדורגלן. אם הוא אומר שהוא יכול לשחק, אפשר לדחות את הניתוח. אם הוא אומר שהוא לא יכול לשחק, אתה יודע שאתה הולך בדרך הלא נכונה״.

״זאת הולכת להיות עונה שונה שמעולם לא חווינו. יהיו פציעות, ומעל הכל, פציעות שריריות. וזה לא רק מתבטא בהיבט הפיזיולוגי אלא גם בהיבט הפסיכולוגי״.

״אני תמיד אומר לשחקנים, אתם צריכים להיות בכושר כדי לעשות ספורט. אף פעם לא עושים ספורט בשביל להיות בכושר. אי אפשר להתחיל בטירוף את החזרה לאימונים, צריך גם להמנע מספרינטים זריזים כשהשריר עוד קר״.

״אני מסכים עם פיקה שהזמן שהוקדש לקדם עונה (חודש) קצת קצר. למאמן ולצוות הכושר יש עבודה מאוד חשובה. גם אם יש פציעה קלה, צריך להתייחס אליה במלוא הרצינות ולא לנפנף אותה. צריך להיות עם ראש על הכפתיים כדי להמנע מפציעות קלות להפוך לפציעות קשות״.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023