מסי חוגג בברנבאו אפריל 2010

שיעור בהיסטוריה: עשור לניצחון המכריע בברנבאו

״למה הראתי את הסמל של בארסה לקהל שלהם אחרי השער? זה הרגיש לי כמו הדבר הנכון״. ליאו מסי.

״זה לא גמר, אבל אנחנו צריכים להתייחס אליו ככה. אם נהיה אמיצים ולא נחכה שיתקפו אותנו, ננצח״. אלה היו המילים של פפ גווארדיולה לפני שהחניכים שלו עלו לקלאסיקו המכריע בברנבאו לפני בדיוק 10 שנים.

מחזור 31 בליגה, עם שיויון בין הקבוצות: 77 נקודות לכל אחת. מדריד של פלגריני עם 25 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים (26-83 במאזן השערים), בארסה של פפ עם 24 ניצחונות, 5 תיקו והפסד אחד (19-75 במאזן השערים).

בסוף זה היה (עוד) קלאסיקו עם עליונות של בארסה. פפ הפתיע טקטית ועלה עם פויול כמגן ימני, פיקה ומיליטו כבלמים, עם מקסוול בצד שמאל. צ׳אבי, בוסקטס וקייטה שיחקו בקישור (אינייסטה לא היה כשיר ל-90 דקות), דני אלבס, מסי ופדרו פתחו מקדימה. מחוטו גונזאלס (זוכרים אותו?) לא שרק לפנדל ברור של אלביול על מסי בדקות הראשונות, אבל בארסה החזיקה בכדור 71% מהזמן ועלתה ליתרון מוצדק בדקה ה-32: מסי, שהגיע אחרי הרביעייה נגד ארסנל, לא נכנס למשחקים הקטנים מול ראמוס, חידש מהר את המשחק – מסר לצ׳אבי שבנגיעה אחת (!) העמיד אותו ברחבה, הארגנטינאי הוריד בחזה בשביל לעבור את אלביול וגילגל לרשת של קסיאס חסר האונים.

במחצית השנייה פפ המשיך עם השינוים: דני אלבס חזר לעמדת המגן הימני, פויול הוסט לצד שמאל. מקדימה פדרו זז מצד שמאל לצד ימין, וזה היה חתיכת דבר מכריע: בארסה עלתה ליתרון כפול 10 כבר אחרי 10 דקות של משחק צ׳אבי שוב, מאסטר החלל והזמן, חיכה שפדרו יאכיל את ארבלואה בתנועה לאמצע ושיגר כדור גאוני שהעמיד את אליעזר מול קסיאס ובמאני טיים הזה פדריטו תמיד פוגע. איזה שחקן קלאץ׳.

עד הסיום ואלדס מנע כל ניסיון קאמבק של מדריד, וקסיאס (שוב) הציל את מדריד מתבוסה כשעצר 2 מצבי אחד על אחד מול מסי. כריסטיאנו, היה צל של עצמו. בקלאסיקו בברנבאו במסגרת הליגה לאורך כל השנים שלו בספרד, יש לו 3 שערים, שלושתם מפנדלים.

״שיעור בכדורגל״ צעקה הכותרת של מונדו דפורטיבו. בתקשורת הברצלונאית חגגו את הפעם הראשונה בהיסטוריה (כן, כן) בה בארסה מצליחה לנצח 2 משחקי ליגה ברציפות בברנבאו.

׳קולורין, קולוראדו, הסיפור של פלגריני אסטה אקבנדו״ בכתה הכותרת של מארקה, בפרפראזה לסיום סיפור שמקריאים לילד לפני השנה.  ״הקאנטרה ניצחה את הקרטרה (ארנק) רשמו ב׳אס׳. הפרויקט הגלאקטי של פלורנטינו שנועד להתמודד מול בארסה של פפ, בעט רק 6 פעמים למסגרת ורק המצב של ואן דר וארט היה מסוכן באמת״.

במארקה סיכמו: ״זה נראה הזוי, אבל הבעיה של ריאל הייתה שהשחקנים מילאו את התפקיד שלהם. המגנים הגנו, הקישור ההגנתי תיקל, הקיצונים זזו למעלה ולמטה, הקשרים ניסו ליצור והחלוצים בעטו. אבל הם שיחקו נגד קבוצה שהחלוצים מתקלים, המגנים תוקפים. בארסה יצרה מצבים דרך כדורגל ותנועה, מדריד ניסתה ליצור מצבים דרך כישרון טהור, וגם בפן הזה, ברצלונה כישרונית יותר״. 

מדריד המשיכה להעניק פייט לבארסה עד תום העונה, אבל החניכים של פפ גווארדיולה לא הורידו רגל מהגז ולקחו אליפות שנייה ברציפות במחזור הסיום עם גוליאדה על ויאדוליד בקאמפ נואו.

ההרכב:

ואלדס.

פויול, פיקה, מיליטו, מקסוול.

צ׳אבי, בוסקטס, קייטה (אינייסטה).

דני אלבס, מסי, פדרו.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023