שנה חדשה, בעיות ישנות

מחצית ראשונה טובה שכללה מספר רגעים נהדרים של כדורגל ושני שערים הספיקה לבארסה במשחק קשה לצאת עם ניצחון ולהגדיל את הפער בראשות הטבלה ל-5 נקודות מאתלטיקו מדריד שבמקום השני.

https://www.facebook.com/FCBdenoticias/videos/2159729410714953/

 

שנת 2019 רק נפתחה ואיתה הגיע מוקש גדול בדמותה של חטאפה העקשנית, קבוצה ההגנה השניה בטיבה בליגה העונה, הקבוצה ממדריד הגיעה אחרי שישה משחקים ללא הפסד ואילו בארסה הגיעה אחרי ארבעה ניצחונות רצופים על האפס – נדמה היה שההגנה התייצבה ושבה להציג את היכולת מהעונה שעברה. ואלוורדה בחר להשאיר את בוסי (לא התאושש לגמרי מקלקול הקיבה) וקוטיניו על הספסל ופתח עם ארתורו וידאל וארתור במרכז המגרש בעוד שרקיטיץ’ משחק כקשר אחורי.
בפועל רקיטיץ’ שיחק סוג של בלם שלישי, מה שנתן לג’ורדי אלבה וסרג’י רוברטו יותר חופש להשתתף במשחק ההתקפה וליצור סוג של 3-4-3 גמיש.

המחצית הראשונה נפתחתה בצורה אגרסיבית ונראה היה שחטאפה מצליחה לנטרל את שטף המשחק של בארסה עד שהגיע השער של מי אם לא – ליאו מסי (למישהו היה הימור אחר לגבי זהות הכובש הראשון של בארסה בשנה החדשה?).
זהו השער ה399 של מסי בליגה הספרדית והוא ממש לא אחד מהשערים היפים שלו אבל זה בדיוק מסוג השערים שמראים כמה הוא חושב מהר יותר מכולם ורואה מהלך או שניים קדימה – וכמובן הביצוע המדוייק כרגיל.
בעוד שכולם מסתכלים לאן הכדור הולך מסי ידע בדיוק היכן הוא ינחת וכיצד צריך לטפל בו.


אחרי השער בארסה השתלטה על המגרש בצורה אבסולוטית והשער השני היה רק עניין של זמן, והוא הגיע בצורה נפלאה כשלואיס סוארז כובש בביעטת וולה נדירה מחוץ לרחבה שלא הותירה שום סיכוי לסוריאה המסכן. ג-ו-ל-א-ס-ו. לפעמים נדמה כי הוא מעדיף בעיטת יעף מ-20 על פני אחד על אחד מול השוער בתוך הרחבה. דווקא אחרי השער השני שהיה אמור להבטיח את הניצחון הגיע השער המצמק של חטאפה עוד במחצית הראשונה (אחרי עבירה ברורה על דמבלה שלא נשרקה) בעקבות טעות בסגירה של אלבה וצמד הבלמים פיקה ולנגלה.

את המחצית השנייה אפשר בעיקר לצבוע בכחול ולזרוק לים: השער המצמק ערער את ההגנה של בארסה וחטאפה שזיהתה את הפאניקה לחצה וגרמה לאיבודי כדור סתמיים והגיעה למספר הזדמנויות שעם הרבה מזל וקצת טר שטגן לא נגמרו בשער.

וואלורדה כהרגלו ביצע את החילופים מאוחר מדי לטעמי, קוטיניו היה חייב להיכנס קודם לכן כדי לשלוט יותר בכדור ובכך למנוע את ההתקפות של חטאפה שלא הרפתה עד לסוף המשחק.

הנקודות שלי:
ארתור בהופעה חיובית שלט בקצב המשחק ומפעם לפעם מזכיר יותר את צ’אבי.
ארתורו וידאל הוסיף מימד של קשיחות ועזר במשחק הלחץ  שהיה נחוץ בהתמודדות כזאת.
רקיטיץ’ עם משחק בינוני רשם מספר איבודי כדורי שטותיים.

אמנם במחצית השניה בארסה כמעט ונעלמה לחלוטין והציגה משחק הגנה חלש וחסר ביטחון –אבל כן אפשר לצאת מעודדים מהמשחק הראשון של השנה החדשה: התיקו בין סביליה ואתלטיקו מדריד איפשר לנו להגדיל את הפער בטבלה ל-5 נקודות וההפסד הביתי של מדריד מעלה את מצב הרוח בקטלוניה. השילוב בין מסי – סוארז – דמבלה מתחיל להיראות טוב יותר בכל פעם בה הם משחקים יחד וגם אתמול ראינו ניצוצות למה שדמבלה מסוגל לעשות עם הכדור כשהוא מוקף בארבעה או חמישה שחקנים.

אבל עם כל האופטימיות הבעיה הייתה ונשארה ההגנה – זה לא רק הספיגות, אלא בעיקר הקלות בה מגיעים נגדנו למצבים ויש חלקים גדולים במשחק בהם אנחנו חשופים מאחור ויש תחושבה ששער לקבוצה היריבה יכול להגיע בכל רגע נתון.
השנה המטרה הברורה היא ליגת האלופות ולכולם ברור שביכולת ההגנתית הזו לא נוכל ללכת עד הסוף.

 

עידן בן חמו

גרתי בברצלונה כמה שנים טובות, עכשיו חזרתי לישראל כדי לכתוב על האהבה הגדולה שלי.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023