תיירי אנרי: ״אם אתה לא אוהב את בארסה, אתה לא אוהב כדורגל״

טיטי הנרי: ״כשאנשים אומרים לי: ׳הו, אני לא ממש אוהב את ברצלונה!׳, אני אומר להם: ׳אז אתה לא באמת אוהב כדורגל׳״.

״זה די פשוט. אני מבין את עניין היריבות אבל זה בערך: ׳אוקיי, מגניב, אבל אם אתה לא מחבב את ברצלונה – אתה פשוט לא אוהב כדורגל׳״.

״אתם יודעים, אני גם תמיד נוהג לומר לאנשים: ׳אם אתה אוהב כדורגל, אתה אוהב את ברצלונה׳. מבחינתי זה בא ביחד״.

״כששואלים אותי על בארסה, אנחנו יכולים לדבר על תארים, משחקים גדולים וסגנון משחק, אבל אני תמיד מדבר על האקדמיה, על הלה מאסיה״.

״העניין הוא שכשאתה משחק בבארסה, הציפיות כל כך גבוהות… אם אתה לא זוכה בליגה ובליגת האלופות יחד או לפחות בליגה ובגביע, אנשים אומרים: ׳אלוהים אדירים, מה קרה?׳״.

״אז בעונה שעברה הקבוצה זכתה בגביע, אבל הם לא זכו בליגת האלופות והפסידו את הליגה למרות שהיו קרובים. אז עבור קבוצות רבות אחרות, זה היה נהדר. אבל בברצלונה, זה לא מספיק. עם זאת, אני תמיד אומר, אתה לא יכול לזכות בהכל בכל שנה. זה מאוד קשה״.

״מרוב ההצלחה, אתה מוצא את עצמך במצב שכל הקבוצות האחרות חושבות: ׳מספיק, כבר נמאס לנו מההצלחה של ברצלונה׳. אז הם מנסים לעשות משהו בקשר לזה, ככה שבארסה תצטרך להגיב העונה״.

״בעונה שעברה לואיס אנריקה היה המאמן ועכשיו זה ואלוורדה. דברים השתנו אבל בעונה האחרונה היו שינויים מסוימים בטקטיקה בחלק מהמשחקים. אני מדבר על המשחק בברנבאו למשל. 2-6-2 עם הכדור, 4-4-2 בלעדיו, בהגנה…״

״ברצלונה ניסתה למצוא דרכים לוודא שהם יוכלו להגיע לקבוצה בראש הטבלה ולזכות באליפות, אבל זה לא קרה״.

״כמו שאמרתי, אנחנו לא יכולים לנצח כל הזמן. אבל אני רואה שהקבוצה היא עדיין הקבוצה, ידעת שהם מתחרים על האליפות עד הרגע האחרון״.

״עדיין יש לי את הזכרונות מהמשחק נגד פ.ס.ז׳. זה היה משחק מדהים, רגע מדהים״.

״אני רואה שהקבוצה טובה. השלישייה מקדימה מאוד מפחידה. הדרך בה הם משחקים, כובשים, מבשלים אחד לשני… אתה יודע שזה קשה מאוד לעצור אותם. וכמו שאמרתי, כשאחד מהם לא כובש, אנשים מתחילים לשאול למה. אבל הם היו מדהימים למשך זמן רב מאוד ובתקווה שיצליחו ככה במועדון גם בשנה הבאה״.

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023