אומטיטי: “אתה יכול לשחק עם העיניים עצומות”

אומטיטי התראיין לעיתון הקטלאני ל’אספורטיו בתחילת העונה והוא אמר שם לא מעט דברים מעניינים. אמנם עבר מעל חודש מאז הראיון, פגרת הנבחרות זה זמן טוב לקרוא ולהכיר טוב יותר את סמואל אומטיטי, הבלם הצרפתי החדש שלנו.

מה זה אומר עבורך להיות חלק מבארסה?

“זה המועדון הטוב ביותר בעולם. אני גאה להיות פה וכמובן שאני יודע שתהיה תחרות רבה על זמן משחק, אבל אני אומר לעצמי : “בן אדם, אתה מתאמן ומשחק עם הטובים ביותר בעולם” וזה מעודד לעבוד אפילו יותר, להתקדם ולעלות בשלבים למעלה. להיות כאן יאפשר לי להתפתח לרמה אחרת.”

מה חברך הטוב סבסטיאן פלוצ’ון אמר לך כשחתמת בבארסה?

(מחייך) “הוא בירך אותי ואמר לי שהוא גאה בי כי הגשמתי את אחד מהחלומות שלי. אנחנו מכירים אחד את השני מאז שאנחנו ילדים ושיחקנו יחד בקבוצות הנוער בליון. זו הייתה תגובה טבעית, כמו אלו משאר המשפחה שלי והחברים שהיו קרובים אליי. אבל הוא גם הזהיר אותי שאני חייב להמשיך לעבוד. זה לא נעצר כאן, זו רק ההתחלה.”

האם אימא שלך עדיין לא מתעניינת בכדורגל?

“כשהייתי ילד היא לא עקבה אחרי זה, אבל לפני כמה שנים כשהתחלתי עם קבוצת המילואים של ליון היא התחילה לשים יותר לב והיא מחוברת למה שקורה בעולם הזה.”

מה החשיבות של אחיך הגדול יאניק?

“תמיד הייתה לו השפעה גדולה עליי ועכשיו הוא מנהל את ענייניי. הוא האחד שעבדתי עמו כדי להגיע לכאן.”

ועכשיו הוא שומר שהרגליים שלך יישארו בקרקע?

“לגמרי. הוא הכי חשוב בכך. גם אם אתה עובר רגע טוב אתה לא צריך להאמין שאתה יותר גדול ממה שאתה. עבודה זה הפרס האפשרי היחיד וזה מה ששם אותך במקומך. אני תמיד רוצה עוד.”

אתה מבחין בהבדל בין הליגה הראשונה בצרפת לבין לה ליגה?

“אני לא יכול לדבר על לה ליגה עד שאשחק בעוד הרבה משחקים, אבל זה ברור שהליגה הספרדית יותר טכנית מהליגה הצרפתית ובמדינה שלי הצד הטקטי בעל משקל רב יותר ויש פחות שטח.”

ובין בארסה לליון?

“יש הרבה הבדלים. כאן יש עניין תקשורתי שמכפיל כל דבר פי 26 ואתה צריך להיות מוכן מנטאלית לזכות בכול. להגיע למקום השני זה לא טוב מספיק.”

זה קשה לשמור על התענוג לשחק בבארסה עם כזה עניין תקשורתי גדול?

“בארסה היא יותר מרכז תשומת לב מאשר ליון, זה בלתי נמנע, אבל עבורי זה קל להתמודד עם זה. אולי זה קצת יהיר אבל זה מה שאני מרגיש. העיר מושלמת, השחקנים והחברים לקבוצה נפלאים וכל המרכיבים להצלחה נמצאים כאן.”

זאת חוויית הכדורגל הראשונה שלך מחוץ לליון. איך אתה מתמודד עם השינוי?

“כן, לא עזבתי את העיר שלי עד עכשיו וזה ברור שזה משנה אותך. אתה עוזב את המשפחה והחברים שלך, אבל אני לא בן 10, אני בן 22 ואדם צריך לגדול. זה יגרום לי להתפתח כשחקן כדורגל וגם כאדם.”

האם תגור עם חלק מהמשפחה כאן?

“אחי יאניק יהיה פה לזמן מה, אבל אני אוהב שיש לי את המרחב שלי. אני אדם שמבלה המון זמן בבית.”

האם היכולת הטכנית הנהדרת שלך היא ירושה מהשנים בהן שיחקת כקשר או כחלוץ?

“אני לא חושב. רוב הדברים שלמדתי הם תודות למאמנים נהדרים שהיו לי באקדמיה של ליון. הם עובדים על טכניקה ועל אינטליגנציית משחק וזה אפשר לי להגיע לקבוצה כמו בארסה.”

ארמן גארידו היה אחד מהמאמנים החשובים בקריירה שלך והוא בטוח שתצליח בבארסה בזכות היכולת שלך להסתגל ושתהיה בקרוב שחקן פותח. מה דעתך על כך?

“זה יהיה נהדר! אני יודע שיש לו המון אמונה בי והוא מכיר אותי היטב אבל אני לא מדלג על שום שלב. לכל דבר יש את הזמן שלו. אתה צריך להתקדם בהדרגה. אם הזמן שלי לשחק יגיע אני אשמח לעשות זאת אבל אני כאן כדי ללמוד מאלו שמסביבי.”

אם לפני 3 חודשים מישהו היה אומר לך שבסוף הקיץ תהיה שחקן של בארסה…

“אני הייתי צוחק כי זה היה חלום. אבל כדורגל מתקדם מהר מאוד, כמו שראינו בקיץ הזה פעם ראשונה עם הנבחרת הלאומית ואז עם בארסה.”

מטורף מה שקרה בצרפת! הפכת משחקן גיבוי לשחקן פותח במשחקים האחרונים ביורו ועכשיו הדור הזה שניצח את גביע העולם עד גיל 20 בטורקיה ב2013 לוקח את הבמה המרכזית. האם זה הרגע שלך?

“כל החבר’ה בקבוצה הזאת צברו ניסיון רב אחרי שניצחו בגביע העולם. רובם שחקנים פותחים בקבוצות המועדונים שלהם ויש לנו נבחרת עם המון כישרון.”

המון כישרון! דין, קונדוגביה, פוגבה, אתה…

“כן, אבל השחקנים האלה הם הראשונים להיות מודעים לעובדה שכישרון לבד לא מביא אותך למטרות שלך. אתה חייב לעבוד, אבל כן, בדרך כלשהי, הפריצה של דור 1993 החלה.”

מה המטרה האישית שלך לעונה הזו?

“יש לי הרבה, אבל המנהג שלי הוא לשמור אותם לעצמי ולדבר עליהם בסוף העונה.”

אם אני אשאל אותך לגבי חברי הקבוצה שלך בהגנה, מה תספר לי על פיקה?

“עבורי הוא אחד מהבלמים הטובים בעולם במשך שנים ויש לו יעילות ועקביות שפשוט מדהימים.”

ומתייה?

“עבורי ג’רמי הוא אחד מהבלמים הטובים ביותר, גם אם אנשים לא מדברים עליו הרבה. אם אתה מקבל את ההזדמנות לשחק בבארסה אתה אחד מהטובים ביותר.”

ומה לגבי מסצ’ראנו?

“הוא המנהיג, האיש ששולט בעניינים, לפי ההיררכיה שיש על המגרש. אני בר מזל לחלוק חדר הלבשה עם שחקנים נהדרים.”

מההגנה אנחנו עוברים לחלוצים. זה מדרבן כשיש את מסי ולואיס סוארס כיריבים באימון?

“להתאמן עמם זה כמו לשחק משחק אמיתי. כולם גרמו לי להשתפר באימון. זה היה אחד מהשיקולים המרכזיים שלי לבוא לכאן. להתאמן עם שחקנים כאלו גורם לך לגדול למקסימום היכולות שלך.”

ואיך הכדור זז באימון?

“הוא זז כל כך מהר! ומה שהכי מפתיע אותי זה שתמיד יש שחקן במקום המדויק. יכולנו אפילו לשחק עם העיניים סגורות ולא לעשות טעויות. זה מה שהכי הרשים אותי.”

אם היית צריך לבחור גביע…

“בכנות, באתי לכאן כדי לזכות בכול. אני לא מעדיף גביע מסוים על אחר. אני רוצה את כולם ויש לנו את הקבוצה ואת הפוטנציאל לעשות זאת.”

בארסה חיפשה להחתים חלוץ. היית רוצה שזה יהיה לקאזט?

(צוחק) “הייתי ממש רוצה את זה. סביר להניח שהייתי המאושר ביותר בחדר ההלבשה, אני בטוח. יש לי מערכת יחסים טובה עמו.”

אבידל הוא אחד השחקנים שהאוהדים מאוד אוהבים. חלק מהאנשים רואים אותך כאבידל החדש. אתה אוהב את ההשוואה הזו?

“אני גאה שמשווים אותי אליו, אבל אנחנו שונים. לו היו איכויות מסוימות ולי יש אחרות, אבל אני אשמח אם אוכל להשאיר פה חותם כמו שהוא השאיר.”

האם אתה צריך להיות סופר מוכשר כדי לשחק בבארסה?

“אני לא סופר מוכשר, כל מה שהשגתי היה תודות לעבודה. זה הסוד היחיד להצלחה.”

מי עוזר לך לשמור את הרגליים על הקרקע?

“אימא שלי והאנשים שסובבים אותי הם אלו שעוזרים לי ותמיד עשו זאת. אני יודע שאני כדורגלן מקצועי וזה נותן לי פרסום וסטטוס מסוים, אבל אני רוצה להמשיך להיות עצמי. מחוץ למגרש אין לי צורך להראות שאני כדורגלן. זאת העבודה שלי, אבל כשאני הולך ברחוב אני אדם כמו כל אחד אחר.”

קבוצת החברים שלך היא ברובה חבריך לקבוצה לשעבר מהאקדמיה של ליון. הרבה מהם לא הפכו למקצועניים. האם אתה עדיין בקשר איתם?

“כן, הרבה. אני מדבר עמם בפלאפון, אנחנו מחליפים הודעות בעקביות וחלק מהם באים לבקר אותי כאן בברצלונה. אני נשאר בקשר ואני אמשיך מפני שהם חלק מהחיים שלי. אחרי המשפחה שלי, החברים שלי הם עמוד תווך בחיי.”

עזבת את קמרון כשהיית בן שנתיים וגדלת במשפחה של מהגרים. האם זה הכריח אותך לקדם את עצמך יותר?

“אישית, לא הייתה לי את ההרגשה הזו. אבל אימא שלי תמיד התעקשה על רוח העבודה, על לדחוף את עצמי יותר מאחרים אם אני רוצה להיות מישהו בחיים. המשפחה שלי תמיד הזכירה לי שעם עבודה אני אצור נתיב לעצמי ואקבל גמול בהתאם. אני לא יודע אם יש לזה קשר לעובדה שהייתי מהגר, אבל אני יכול להגיד לך שתמיד עבדתי יותר מאחרים.”

מה אתה חושב לגבי גזענות בכדורגל? אני אומר זאת במיוחד ביחס להערות הגזענות ששמענו באל מולינון נגד איניאקי ויליאמס.

“הדברים האלו לא צריכים להתקיים במשחק כדורגל או בחיים. בעולם אתה יכול למצוא כל דבר ולצערי עדיין יש אנשים כאלו. אין משהו שאנחנו יכולים לעשות, אבל אני מסופק מהעובדה שזה מיעוט ואתה צריך להפריד את עצמך מזה.”

מה המאמן ביקש ממך?

“להיות בטוח ולשחק כמו שאני יודע. לא להיתקע בראש שלי.”

מי היה האליל שלך בתור ילד?

“תמיד אהבתי שחקני התקפה. אלו שהשאירו את הרושם הגדול ביותר עליי היו רונאלדיניו וזידאן. אלו השחקנים שהערצתי כילד. הם היו הטובים ביותר.”

מתי בארסה הופיעה בחיים שלך?

“הזיכרונות שלי הם מהתקופה שרייקארד היה מאמן. תמיד נמשכתי לבארסה בגלל השחקנים שלה והמנטאליות של תמיד לרצות לנצח, לנצח ולנצח. זה מועדון שמתאים לאישיות שלי”.

ומה הייתה ההרגשה שלך בפעם הראשונה ששיחקת בקאמפ נואו?

“כשחזרתי מהחופשות הייתה לי את האפשרות לבקר באצטדיון ולא רציתי ללכת. רציתי שהפעם הראשונה שאבקר את האצטדיון תהיה כשאשחק שם.”

אמונה תפלה?

“לא, עשיתי זאת בשביל ההרגשה הזו של חדש, של ריגוש, של למצוא את האנרגיה של אצטדיון כל כך גדול. אם הייתי רואה אותו לפני הייתי מאבד את הרגע הזה.”

ומה הרגשת?

“זה היה רגע ייחודי. זה אצטדיון מדהים, יפה וגדול והייתי גאה להיות מסוגל לשחק כאן בפעם הראשונה, אבל כמו שאמרתי, אני יודע שזאת ההתחלה ושזה רק מתחיל.”

אוריין

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו