אינייסטה מדבר – אוקטובר 2012

רגע לפני שחוזרים ללה קורוניה, אנדרס אינייסטה מדבר.

איך אינייסטה מתמודד עם העונה הזו?
כמו כל שנה, עם התשוקה לעשות אותה עונה טובה, עם התקווה לחזור ולהשיג תארים. כל שנה יש דברים שדומים לעונות קודמות, אבל יש גם דברים חדשים. למרות שהכל נראה זהה, הכל שונה.

העונה נראה שתשחק יותר במרכז המגרש מאשר באגף, איפה אתה מעדיף יותר לשחק?
אני אוהב לשחק יותר במרכז. שם תמיד אהבתי יותר לשחק, אבל זה לא אומר שאני לא יכול לשחק באגף. עם זאת, עבורי, המקום בו אוכל לתת את התפוקה הטובה ביותר זה המרכז.

דיברת על דברים שונים וזהים, במה נבדלים טיטו ופפ?
ההבדל בא לידי ביטוי בכך שהם שני אנשים שונים, לכל אחד יש את הדרך שלו להעביר את רצונותיו. בסופו של דבר הכל מנוהל ונעשה לפי אותה נקודת מבט, אבל לכל אחד יש את האישיות שלו.

ואיך אתה רואה את בארסה העונה?
הדברים נעשים בצורה טובה, אבל עדיין זה מוקדם מדי להסיק מסקנות משום שנותרה עוד דרך ארוכה מאוד. יהיו רגעים קשים, רגעים שיהיה עלינו לסבול, אבל המנטאליות, שהיא מה שבאמת חשוב ומה שיגרום לנו להילחם על הכל, עליה אנחנו חייבים לשמור.

מהי המטרה העונה, להשיב את תואר אליפות הליגה או הצ’מפיונס, או שמא את שניהם?
המטרה היא להילחם על כל מה שיש לפנינו. יש לנו את המוטיבציה מכך ששנה שעברה איבדנו את האליפות וננסה להשיב את התואר הזה ממדריד, ויש לנו גם טעם רע בפה שנשאר לנו אחרי שהיינו כל כך קרובים לגמר הצ’מפיונס.

זה נכון שלבארסה קשה יותר לנצח היום?
כן, היו משחקים אותם ניצחנו רק בסופם. יהיו משחקים כאלה לאורך השנה, ויהיו משחקים בהם נוכל להבקיע כבר בהתחלה, וזה ייתן לנו רוגע להמשך המשחק. זו עונה, זו ליגה, היריבות משחקות ולא הכל תלוי בנו, בהתחלה תמיד קשה יותר, אבל הדברים מסתדרים ואנחנו מאמינים במה שאנחנו עושים, וזה הכי חשוב.

דמיינת את המצב הנוכחי בו ריאל מרוחקת מבארסה מרחק של 8 נקודות?
לא, אתה לא מדמיין את זה משום שזה עדיין שלב מוקדם בעונה כדי שייווצר כבר פער שכזה. לא שוחקו מחזורים רבים, ושמונה נקודות נותנות לנו רוגע כדי לנסות לשמר את הפער.

מצער שלא הצלחתם לנצח את הקלאסיקו ולהגיע לפער של 11, לא?
כן, האפשרות של ניצחון הייתה קיימת, להתמקם במרחק של 11 נקודות מהם, אבל גם היו קיימות האפשרויות של תיקו או הפסד. אנחנו משחקים נגד האלופה הנוכחית של הליגה, והכל מאוד קשה, אבל הצלחנו לשמור על הפער, וזה הדבר החיובי.

הפריע לך שדיברו יותר על מה שאמר פפה מאשר על המשחק?
אני מאמין דיברו הרבה על המשחק, הדברים של פפה היו אנקדוטה בתוך המשחק.

והעובדה שקרא לך שחקן תיאטרון מפריעה לך?
כבר אמרתי את מה שהיה עליי לומר, וזה כבר בעבר.

איך חווים בחדר ההלבשה את מה שאומרים על יחסים עכורים לכאורה בין שחקנים?
אלו דברים שנוצרים מחוץ לחדר ההלבשה באמצעות הדעות שכל אחד מבטא, אבל מה שקורה בפנים הוא רגיל לחלוטין. מה שראו עם דוד וליאו הם דברים נורמאליים שקורים בכל משחק, כל שחקן שלא משחק רוצה לשחק… כל הדברים הללו הם הגיוניים, אבל ססק הוא ממש לא שותף רע, וליאו ווייה מסתדרים היטב. אלו דברים שאין בהם שום היגיון.

איפה שכן ישנן בעיות זה בתחום הפציעות בהגנה, ועולה השאלה מדוע בארסה לא החתימה בלם
האפשרות שהפציעות יתרחשו בו זמנית בהגנה הייתה מאוד רחוקה, אבל מה נעשה, זה קרה, וכמו שכבר אמר המיסטר, אם אין שחקנים של הקבוצה הראשונה, ניעזר בשחקנים של הקאנטרה, כמו שנעשה תמיד.

אם כבר מדברים על הקאנטרה ועל קאנטרנוס, פונטאס עזב למאיורקה…
אני שמח עבורו משום ששחקן צריך לשחק, והוא בלם מצוין שצריך להמשיך ללמוד ולפתח את עצמו. העובדה שהוא לא שיחק בבארסה לא אומרת שהוא לא יוכל לשחק באף מקום אחר.

לדעתך בארסה זקוקה לחלוץ מטרה כמו יורנטה או פלקאו?
היה לנו חלוץ שכזה, אבל כשליאו משחק הוא ממלא את שתי העמדות, כלומר יש לו את היכולת לבוא למרכז המגרש כדי לעבוד איתנו, ויש לו את היכולת להגיע בזמן לרחבה כדי להבקיע. הוא מבקיע השערים בקבוצה, זה שתמיד נמצא שם כדי לבעוט לשער. הצלחנו יפה עם צורת המשחק הזו, ואין ספק שתמיד טוב שתהיה האפשרות של חלוץ מטרה, אבל אני מאמין שיש לנו בסגל שחקנים שממלאים את העמדה הזו של מספר 9.

הדיבורים הולכים וגוברים לגבי כדור הזהב של פיפ”א. היית רוצה לזכות בו? זה מפעיל עליך יותר לחץ להיות אחד מאותם המועמדים המובילים לזכות בו?
לא צריך לדאוג לגבי דברים שכאלה. כל אחד היה רוצה להיות שם ושיעריכו את העבודה שלו, אבל זה כבר תלוי במצביעים. יש שחקנים רבים שיכולים ומגיע להם לזכות.

מבחינתך מסי הוא הפייבוריט?
מבחינתי ליאו הוא הטוב ביותר, יותר מכולם, ובמובן הזה אין לי שום ספק, וכמו שאמרתי לפני כן, המצביעים הם שמחליטים.



מסי טוב כמו שהוא נראה?

ויותר, הוא יותר טוב ממה שנראה. תמיד אמרתי זאת, זה מאוד קשה לעשות את ההבדל, להיות שונה מהרגיל ולעשות את מה שהוא עושה, וזה כל כך יפה לראות את זה.

באימונים הוא מנסה דברים חדשים? מהלכים, פעולות שאם יעשה אותן כל האצטדיון יתלהב?
בד”כ הוא תמיד מפתיע עם דבר כזה או אחר. הדבר הטוב בליאו הוא שהוא שונה בהכל ובכל רגע נתון הוא יכול לעשות משהו חדש.

בסופ”ש חוזרת הליגה, ובארסה יוצאת לשחק מול דפורטיבו, אתה חושב שווירוס פיפ”א יכה שנית?
לא, אני לא מאמין. המשחק נגד דפור הוא כמו כל היתר, אלו שלוש נקודות. אם אנחנו רוצים לשמר או להגדיל את הפער מהמקום השני, עלינו לנצח. הקבוצה צריכה לחשוב רק על זה.

ואלרון ממשיך לשחק בדפורטיבו, אחד מהשחקנים הגדולים של הכדורגל הספרדי, אני מניח שעקבת אחריו ואחרי הכדורגל שלו כשהיית יותר צעיר
יותר משאני צפיתי בו, אני מאמין שכל העולם אהב לראות את ואלרון משחק. הוא מהכדורגלנים האלה שהיית קונה כרטיס רק כדי לראות אותו משחק, העובדה שהוא עדיין משחק מעידה על כך שלא איבד את האיכות שהייתה לו מאז ומתמיד.

אתה רואה את עצמך משחק בגיל 37 כמו ואלרון?
אני לא יודע, אבל אני כן רואה את עצמי משחק זמן רב, הלוואי.

ואתה, עבור מי היית משלם על כרטיס כדי לראות אותו משחק?
הייתי משלם כדי לראות את בארסה.

ואם לא את בארסה?
את הנבחרת (צוחק). אני אוהב להעריך את מה שיש לי, את מה שאני מכיר, ועבורי בארסה והנבחרת הן הכי טובות שיש.

כשהתחלת לשחק, אחרי אילו שחקנים עקבת?
האלילים שלי היו גווארדיולה ולאודורפ, תמיד ניסיתי לעקוב אחריהם, אחרי מה שהם עשו, איך הם עשו אותם.

אתה שומר על קשר עם גווארדיולה?
כן, לא כמו בעבר משום שזה היה קשר יומיומי, אבל מדי פעם אנחנו מדברים.

הצ’מפיונס חוזרת מול סלטיק, משחק בו בארסה היא הפייבוריטית, אבל כמו שניתן היה לראות נגד ספרטק, זה לא יהיה קל, לא?
הקושי קיים והוא אמיתי, אחריו אתה מבין מה זה הצ’מפיונס, אלו קבוצות שאתה לא מכיר כמו קבוצות שאתה רואה בליגה, ושם כל טעות יכולה להיות משמעותית. אלו משחקים שונים בהם עליך להיות מאוד עירני, אבל אנחנו יודעים שאם ננצח את שני המשחקים הללו נתמקם היטב בבית.

הילדה מתנהגת יפה? היא נותנת לך לישון בלילות?
כן, היא ילדה טובה מאוד. לפני כמה ימים מלאו לה שנה וחצי. אתה מנסה ליהנות מכל רגע, כל יום יש דבר חדש, היא מנסה לדבר, האמת היא שזו תקופה מאוד יפה שאתה חווה כשיש לך ילד.

רות

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו