Featured Video Play Icon

דייגו מארדונה בברצלונה: פרק 1

המשחק הראשון הרשמי של דייגו מארדונה על אדמת אירופה, היה בקאמפ נואו, אבל לא במדיה של ברצלונה. זה קרה ב-13 ביוני 1982, במשחק הראשון של ארגנטינה במונדיאל 82 שנערך בספרד והסתיים בהפסד 1-0 לבלגיה.


ממרום היציעים בקאמפ נואו, השקיף ז׳וספ מאריה מינגייה (פה בתמונה), אחד האחראיים לעובדה שגם מסי וגם מארדונה זכו לשחק בקאמפ נואו במדי הבלאוגרנה. הוא סיפר למונדו דפורטיבו כמה ימים לפני: ״הוא רק בן 22, אבל הוא יגיע ללבל של קרויף, אני חותם לכם על זה״.


95 אלף צופים פקדו את הקאמפ נואו וזאת הייתה הפעם הראשונה שאוהדי ברצלונה זכו לראות את היהלום הארגנטינאי איתו בארסה כבר סיכמה ביולי 1980, אבל לא יכלה לבצע את הרכש בגלל דרישות של המשטר הצבאי בארגנטינה שהצהיר: ״מארדונה לא יצא מארגנטינה עד המונדיאל״. סגן הנשיא האגדי ניקולאו קסאוס, שמארדונה ראה בו כאביו הכדורגלני, אמר שאסור להתעסק עם השלטון, אחרת אפשר להגיע מהר מאוד לקרקעית נהר הסלאדו.


זה לא היה המונדיאל של דייגו, שהסתיים בהפסד 3-1 ליריבה המושבעת ברזיל באיצטדיון סאריה, האיצטדיון הישן של אספניול שהיה במרחק 10 דקות נסיעה מהקאמפ נואו. אבל האוהדים המקומיים זכו לראות ניצוצות של ׳אל דייגו׳ הקטן, שירשום לצערם רק פרק קטן בהיסטוריה של בארסה.
והרחבה על הפרק הזה, תגיע אוטוטו.


יהי זכרו ברוך.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו