האיש שהחזיר לנו את החיוך

אביב, שליח בארסה מאניה בניו יורק, עם רונאלדיניו גאושו, האיש שהחזיר לנו את החיוך.

״אנו מתכבדים להזמינך לאירוע מועדון של הכדורגל ברצלונה יחד עם הנשיא ברתומאו ו…רונאלדיניו!״. שפשפתי את העיניים כמה פעמים כשקראתי את המייל הזה, עוד לא עברו שבועיים מרגע שנרשמתי כחבר ב- PENYA NYC  (מועדון האוהדים הרשמי של בארסה בניו יורק) וכבר ההשקעה חוזרת ובענק עם אירוע חגיגי שכזה.
את המפגש אירח פאב ה- Smithfield Hall שהוא הבית של אוהדי ברצלונה בניו יורק בו משדרים כל משחק וכשאני אומר כל משחק אני מתכוון גם לאותם משחקים ארורים של 12:00 בצהרים שעון ישראל(עבור הקהל באסיה), אז פה מדובר ב- 6 בבוקר, כן כן פותחים את המקום כל כך מוקדם גם בשביל 20 משוגעים בלבד שבאים לראות את בארסה ולהתעורר עם בירה וגול של סוארס.

נחזור לאירוע של רונאלדיניו(כי בינינו מי שם לב למשתתפים האחרים). הקדמתי בשעה וחצי ממש במקרה וכבר חשבתי אולי לוותר על ההקדמה ולחזור מאוחר יותר לקראת שעת האירוע (12 בצהרים) ואז ראיתי את התור ברחוב והבנתי את המשמעות של רונאלדיניו בניו יורק, יותר נכון קיבלתי תזכורת למשמעות של רונאלדיניו בכלל.
כבר 10 שנים שאנחנו נשענים על הכורסאות פעם או פעמיים בשבוע ונהנים מהצגות של הגדול בהיסטוריה ליונל מסי יחד עם צוות שחקנים מהמוכשרים שידע המשחק. אולי חלקכם יסכימו שהגאונות והכדורגל המשובח שאנחנו רואים מדי שבוע הזיזו מעט הצידה כל מיני שמות ואגדות אחרות בהיסטוריה של המועדון, הזיזו זמנית.
זה טבעי כי בדרך כלל מתרפקים על העבר רק כאשר ההווה הוא לא משהו ולמזלנו הרב טפו טפו טפו ההווה של מועדון הכדורגל ברצלונה נכון לעכשיו ורוד במיוחד. אז בתוך כל הורוד הזה מגיע האיש שהחזיר לנו את החיוך, האיש שהפך את האפור שדשדש מספר שנים במועדון והצעיד אותנו לורוד שנמצא אתנו עד היום והוא מגיע כדי להיות הפנים של ברצלונה בפעילות השיווקית והספורטיבית שלה בארה״ב.
בעוד אני נכנס למתחם האירוע, מקבלים את פניי מנהלי ה- Penya בברכת ״שתהיה עונה מוצלחת״ ו-״ברוך הבא למועדון״ בפנים מחלקים כל מיני פריטי מזכרת של בארסה ומגרילים כמה חולצות בין הקהל שממתין בעוד תור לא קטן לזה שהחזיר לנו את החיוך.

בישרתי למארגני האירוע שאני מתעד את המתרחש עבור בארסה מאניה מועדון האוהדים הישראלי ומיד קיבלתי אישור לעבור לצד השני של הפאב עם מקום של כבוד לצד אנשי התקשורת בכדי שאוכל לצלם מקרוב. מסתבר שכמה מהמארגנים פה בניו יורק כבר עשו לייק לדף עם החדשות הכי אמינות בכל הקשור לברצלונה.
בעודי מדבר עם חלק מהנוכחים בקהל ושואל כמה שנים הם חברי מועדון, אני מבין שחלק לא מבוטל בכלל מעולם לא היה חבר ושהרבה מהם נרשמו ושילמו דמי מנוי לשנה רק בשביל להגיע לאירוע הזה של רונאלדיניו! בואו נזכור רגע שמדובר בשחקן שכבר משהו כמו 8 שנים נמצא מחוץ לאור הזרקורים של עולם הכדורגל.
את ההשפעה, הציפייה והטירוף שהאיש הזה מייצר אני מבין במיוחד כאשר עשרות אנשי תקשורת, שדרים של Bein Sport, בעלים של פאב הכדורגל מספר 1 בניו יורק וחברי הנהלת ה-Penya  עומדים על המדרכה בכניסה למקום ומחכים שרונאלדיניו המלווה באחיו יגיעו מהאו״ם שנמצא בקצה השני של העיר (כן כן גם באו״ם לא ויתרו על מפגש אתו).

רונאלדיניו בניו יורק

באיחור מתבקש של שעה ורבע בה כל רכב עם חלונות שחורים גרם לגדוד הצלמים להסתער בטירוף, הגיעה משלחת חברי ההנהלה ובראשם מיודענו ברתומאו שלא ממש מעניין אף אחד באותם רגעים, ואז נכנסת אגדה לחדר: מספיק 10-15 שניות לראות אותו ולהבין את הקסם, כמה צניעות, כמה פשטות. סיטואציה לא פשוטה בה עומדים בתור מספיק צלמים ועיתונאים בשביל לסקר קבוצה שלמה בשביל לסקר רק אותך ונזכיר לרגע את ההמון שנמצא בחדר השני ומחכה להצטלם עם רוני ולקבל חתימות. למרות שזו לא פעם ראשונה שלו ולמרות שחשבתי לעצמי שהוא רגיל לזה, אני עומד מהצד ורואה סיטואציה לא פשוטה של בן אדם נכנס לחדר בו עשרות אנשים בוהים בו בזמן שהוא בסך הכל מנסה לכתוב סמס ולנוח קצת בתוך היום המלחיץ שעובר עליו. אבל רונאלדיניו כמו רונאלדיניו בחיוך שלא יורד מהפנים, בחיוך הכי אמיתי שיש הוא משרה אווירה של הכל בסדר וגורם לכולם לחייך יחד איתו. אני מסתכל סביבי ואין כמעט אחד בחדר שלא מחייך עכשיו. זה סוד הקסם של האיש שהחזיר לכולנו את החיוך לפנים, זה ועוד כמה טריקים שחבל שלא היה כדור בסביבה כדי להקפיץ לכיוונו. טוב לפחות יצאתי עם תמונה למזכרת.
תודה רוני, תודה על ה-3:0 בברנבאו, תודה על הבישול לשער הראשון של מסי ותודה שאתה חלק מההיסטוריה וההווה של המועדון שהוא יותר ממועדון.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו