הדברים המלאים של לאפורטה במסיבת העיתונאים הראשונה שלו

הנשיא סיפק בפעם הראשונה תשובות להרבה סוגיות שהטרידו את הרחוב הברצלונאי: “אני נמצא כאן כי הרגשתי צורך לעמוד בפני התקשורת כיוון שאנחנו צריכים להסביר את עצמנו. זיהינו חוסר סבלנות מסוים מסביב למועדון. הגענו באמצע העונה, לפרויקט שלא עובד ואנחנו מסיימים אותו. כרגע אנחנו מתחילים פרויקט חדש שיעניק הרבה הנאה לאוהדי בארסה”.

“אצלנו אין דבר כזה עונת מעבר, כי אין פרויקט מעבר”.

“כבר אמרנו למאמן מראש שבסיום העונה נבחן וננתח את הסיטואציה, אבל תמיד עם כבוד והערכה לקומאן, שעדיין יש לו חוזה”.

“בשבוע הבא יהיו הצטרפויות חדשות לקבוצה”.

“יש דיבור רב על העתיד של מסי. החוזה החדש שלו הולך היטב, אבל זה עוד לא סגור. אנחנו מקווים שיהיה אישור של השחקן. היחסים שלנו איתו טובים מאוד. מסי אוהב את בארסה וכולנו רוצים שימשיך”.

“עוד נושא שנמצא בחדשות זו מחלקת הכדוריד. המטרה שלנו היא לשפר אותה, ולכן החלפנו מאמן. אבל לפסקואל יש את הכבוד שלנו. אני מעריך את פסקווי ואת דויד בארופט, אבל אנחנו חושבים שהקבוצה זקוקה לאנרגיה חדשה – ומאמן חדש”.

“הסופרליג כבר הייתה במצב מאוד מתקדם כשהגענו. עבור בארסה זה היה חשוב להיות מעורבת ולא להישאר בחוץ, בארסה לעולם לא תשב ביציע ותצפה כשמדובר בתנועות חדשות בעולם הכדורגל”.

“הגענו למסקנה שרצינו להיות מעורבים. אבל רק שמרנו מקום, כי המועדון הזה שייך לסוסיוס אז אנחנו רוצים לדון בזה איתם קודם”.

“אנחנו עוברים הרבה בעיות כרגע, הרבה מועדונים סובלים פיננסית, גם המועדונים הקטנים. רצינו להתקדם. בארסה תמיד תומכת בדיאלוג”.

“יש לי יחסים טובים עם רוביאלס (נשיא ההתאחדות) וטבאס (נשיא הליגה), שוחחתי גם עם צ’פרין (נשיא אופ”א) לאחרונה. אנחנו כאן כדי לפתוח את הדלתות עבור דיאלוג”.

“אני לא יכול להיות מדויק מאוד מבחינה כלכלית, אנחנו עדיין תחת בדיקה חשבונאית שתסתיים ביולי. ב-20 ביוני נערוך כנס סוסיוס. יש דברים שקורים שנצטרך לפתור, חלק מדאיגים, אחרים מפתיעים”.

מסר לאוהדים? “סבלנות. סבלנות ואופטימיות. העונה הבאה תהיה מוצלחת”.

מאשר שירדוף אחרי ברתומאו וההנהלה הקודמת על אי סדרים כספיים: “סעיף האחריות יצטרך להיות מופעל כי המועדון הוצב בעמדה אקונומית מאוד עדינה ובעייתית. הפסדים גדולים מאוד וחוב ענק”.

“קיבלנו השראה מיוהאן קרויף במחשבה על השיטה שהקבוצה הראשונה צריכה לשחק בה. אבל אנחנו קרויפיסטאס מכל הזרמים: הדבר העיקרי בסופו של דבר זה להיות אמיץ ולנצח עם כדורגל טוב”.

“נשב עם קומאן בשבוע הבא, נסיים להגדיר את כל ההיבטים ואז נחליט ביחד. אנחנו בוחנים הכל, את כל מה שנעשה בעונה”.

“אנחנו לא החתמנו את קומאן. אנו זקוקים לשיחות האלה איתו כדי לראות אם אנחנו על אותו קו, לוודא שאנחנו רוצים לראות את אותה בארסה. אנחנו מדברים בצורה מאוד ברורה, ושומרים על כבוד”.

“קומאן הדאיג אותנו אתמול, הוא היה צריך ללכת לבית החולים. אבל למרבה המזל הכל בסדר. אמרתי לו להירגע ולקחת את זה בצורה קלה”.

“אני מקווה שפפ גווארדיולה יזכה בליגת האלופות. עבורי זה יהיה מדהים אם הוא ינצח. אני כבר לא יכול לחכות. הוא חבר טוב שלי ואני רוצה שיצליח”.

גווארדיולה הוא החלום שלי? “אני לא כאן כדי לדבר על חלומות, אני כאן כדי לדבר על מציאות. כשאנחנו מדברים על פפ, הדבר היחיד שאני יכול להגיד שנמצא בראש שלי זה שאני מקווה שיזכה בליגת האלופות בסוף השבוע. הוא איש גדול וחבר קרוב”.

צ’אבי? “יש לנו כבוד לקומאן, שיש לו חוזה פעיל. אל תשללו אותו עדיין”.

“לקומאן יש את הפרופיל שאנחנו רוצים בפרויקט החדש שלנו. היחסים איתו נחמדים ובריאים”.

“מסי נרגש מהפרויקט החדש, לכן אני עם אופטימיות זהירה לגבי הארכת החוזה שלו”.

“אנחנו משנים את המצב הכלכלי. כעת תקציב השכר חייב לעבור התאמות ושינויים”.

“יש לנו הצעות טובות מספונסרים. על החולצה נרצה להמשיך עם ראקוטן, ואנחנו נמצאים בשיחות איתם”.

פרויקט האצטדיון? “הבדיקה הכספית שנערכת במועדון תקבע את התקציב הסופי. אנחנו נציג תכנית משופרת חדשה עם מועצת העיר, אנחנו מחכים לרישיונות כדי להתחיל לשפר את התהליך ולהתחיל בעבודות”.

אמרת לרונאלד שהוא לא המאמן הפייבוריט שלך אבל שאם לא תוכל למצוא מישהו אחר, הוא ימשיך. זה נכון?
לאפורטה: “כן”

האם הוא יכול להמשיך אחרי שאמרת לו שאתה מחפש מאמנים אחרים?
“כן, זה יכול לעבוד. היחסים שלנו הם מאוד ברורים וטובים, זה פשוט מאוד”.

לשחק באצטדיון האולימפי? “יהיה פרק זמן מסוים בו נצטרך לצאת ולשחק מחוץ לקאמפ נואו. אני לא יודע מתי אבל זה יקרה”.

ההצעה למסי? “נתנו לו הצעה שעולה בקנה אחד עם היכולות הכלכליות הנוכחיות של בארסה. ברור שליאו יכול להרוויח הרבה יותר והוא גם ראוי לזה, אבל בגלל הרצון הנהדר שלו להפוך את בארסה לגדולה, הוא יוצר חלום של הישארות”.

מה מסי ביקש ממני? “חיבה, חיבה, הערכה, נינוחות. לחייך מחדש, להנות ומעל הכל הוא רוצה לנצח ולהצליח. הוא מעניק חשיבות רבה לחלק הזה כי הוא יודע אילו מאמצים אנחנו עושים כדי לגרום לזה לקרות”.

מה השתנה עם מסי מאז הבורופקס? הוא רצה לשחק בסיטי.
“אני. אני כאן עכשיו ואני חושב שליאו אוהב את זה. עכשיו יש לו נשיא שבאמת מעריך אותו ורוצה שישאר. אני אומר לו את זה אבל חשוב מכך, אני מראה לו את זה במעשים”.

“אנחנו יכולים לשחק בגמר הגביע ולנצח, ואז לעבור סיום עונה שהוא בגדר אסון. כל זה יגרום לנו לקבל החלטות”.

“אני בטוח שצ’אבי יהיה מאמן נהדר, אבל אין לנו דוגמאות לזה עדיין”.

אין לך את אותה הנחישות מהקדנציות הקודמות? “בעניין צ’אבי מדובר בדעה, כזו שלא קיבלה אשרור. יכולה להיות לי את אותה הדעה או ההפוכה משל חלק מכם. צ’אבי הוא חבר. אנחנו לא ב-2003 או 2008, הסיטואציה שונה וכך גם הפתרון שונה. אני חושב על זה ובסוף תראו את התוצאות”.

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו