ההיסטוריה של מסדר הכבוד, הפאסיו

על רקע ההצהרות של מאמן מדריד זידאן, הנה כמה דברים חשובים שאתם צריכים לדעת על הפאסיו בכדורגל הספרדי.

הפאסיו הראשון התקיים ב-1970, אז האלופה אתלטיקו מדריד התקבלה במסדר כבוד על ידי יריבתה אתלטיק בילבאו. מאז הוא הפך למסורת מוכרת בכדורגל הספרדי. זה לא חוק, ולא חובה, פשוט מסורת ספורטיבית ארוכת שנים.

בין בארסה ומדריד התקיימו 3 מסדרי כבוד.

ב-1 במאי 1988, בארסה ביצעה מסדר כבוד למדריד בקאמפ נואו על האליפות.

ב-8 ביוני 1991, מדריד ביצעה מסדר כבוד לבארסה בסנטיאגו ברנבאו על האליפות הראשונה של יוהאן קרויף.

ב-7 במאי 2008, בארסה ביצעה מסדר כבוד למדריד בסנטיאגו ברנבאו. קודם לפני המשחק אמר הקפטן פויול: “זה דבר כואב, אבל חלק בלתי נפרד מהספורט הוא להכיר בכך כשהיריב שלך טוב יותר”.

חלק מהטענות השקריות שעלו ברשת:

טיעון 1: “בארסה לא עשתה מסדר כבוד על הזכייה בסופרקאפ / סופרקופה”.

מעולם, מעולם לא היה פאסיו על זכייה בסופרקופה, סופרקאפ או כל טורניר מצומצם כזה. עצם השתתפות קבוצה במפעל נובעת מהיותה זוכה בתואר. כמו כן, בדרך כלל הכבוד ניתן לקבוצה שזה עתה זכתה בתואר, כשהחגיגות עוד טריות.

גם ב-2011 היה קלאסיקו בסופרקופה, כשבארסה הגיעה אחרי זכייה בתארים האירופיים בדיוק כמו מדריד בתחילת העונה הנוכחית. האם היה פאסיו? ניחשתם נכון (לא שהם היו צריכים, כאמור).

טיעון 2: “בארסה שברה מסורת והייתה צריכה לעשות מסדר כבוד בדצמבר אחרי הזכייה של מדריד במונדיאליטו”

מעולם לא הייתה מסורת של מסדר כבוד אחרי זכייה באליפות העולם. אמנם שחקני ויאריאל מחאו כפיים בקאמפ נואו לאלופת העולם ב-2009 (לפני טקס חשיפת ששת הגביעים של 2009) ובטיס ב-2015, אבל בשנת 2011, לאחר הזכייה נגד סנטוס, אספניול לא העניקה מסדר כבוד בליגה, גם לא הוספיטאלט בגביע.

בטח תגידו “אספניול היא יריבה שנואה, למה שהיא תעשה?”. אבל בעונת 2012-13, כשהאליפות הובטחה 4 מחזורים לסיום, אמנם אתלטיקו מדריד היתה היריבה הראשונה לאחר הזכייה, והעניקה מסדר כבוד בקלדרון, אבל אספניול היתה הקבוצה השלישית מאז הזכייה ששיחקה נגד בארסה, וגם הפריקוס בלעו את הצפרדע ומחאו כפיים לשחקני יריבתם השנואה. האוהדים באיצטדיון הפנו את ישבנם לכיוון המגרש.

טיעון 3: “כל היריבות עשו מסדר כבוד למדריד אחרי זכייה במונדיאליטו חוץ מברצלונה”.

גם אצל מדריד, אחרי הזכייה במונדיאליטו ב-2016, לא גרנאדה בליגה ולא סביליה בגביע, ביצעו מסדר כבוד. אז אין לאדון זידאן שום זכות לדבר על “שבירת מסורת של בארסה”.

טיעון 4: “אבל בארסה עשתה מסדר כבוד לסביליה אחרי שהיא זכתה בגביע אוופ”א ב 2006 למרות שהיא לא השתתפה במפעל הזה”

במקרה הזה, התקיים פאסיו כפול. בהחלטה ג’נטלמנית של הקפטן צ’אבי הרננדס, בארסה ביצעה מסדר כבוד לסביליה על התואר האירופאי הראשון בהיסטוריה שלה, ומיד אחר כך סביליה ביצעה מסדר כבוד לאליפות של בארסה.

לילה טוב לכולם!

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו