הנקודות של שי ביום אחרי באיירן מינכן

הנקודות של שי לכתם השחור נגד באיירן מינכן ומבט לקראת שבוע קריטי בעתיד של בארסה. זה הזמן לתייג אוהדים שצריכים להבין מה הלך הרוח במועדון כרגע.

כמו תסריט אימה שנכתב מראש, כמעט כל הטעויות של עידן ברתומאו התנקזו ל-90 דקות שלמות.

✅ תיאגו, ההוא שנדחף החוצה בשביל לממן את הבונוס של אבא של ניימאר ורושם משחק שיא על הראש של בארסה? צ׳ק.

✅ רכש כושל ב 135 מיליון יורו שפותח בספסל ואחר כך מככב כמגן ימני? צ׳ק.

✅ רכש של 160 מיליון יורו שעוד שבוע יחזור להיות שחקן ברצלונה (בינתיים) ותופר אותך עם צמד ובישול? צ׳ק.

✅ שחקנים מבוגרים ששופכים לאגר ולא מסוגלים לרדוף אחרי מכונת גולים צעירה ומשומנת? צ׳ק.

✅ מאמן חסר ניסיון אבל עם תואר שני של בולשיט בקרויפיזם שמתפרק ברגע הכי חשוב בקריירה שלו? צ׳ק.

✅ תלבושת משבצות ששוברת מסורת של 121 שנים ולנצח תזכר כתלבושת של ה 2-8? צ׳ק.

ועדיין, ההתפרקות הזאת, שרובנו ראינו אותה מגיעה עוד כשהיא הייתה 300 קילומטר מאיתנו, כואבת מאוד. כואבת כל כך שהייתי צריך כדור שינה כדי ללכת לישון ב-4 לפנות בוקר, ואני בטוח שאני לא אוהד בארסה היחיד שעשה זאת. כואבת כל כך שבמחשבות של שגרת היום יום עדיין חלק מהן נודדות למשחק האימים הזה שעוד ילווה אותנו שנים קדימה והפך אותנו (שוב) לבדיחה הגדולה של היבשת. בגילי המופלג אני פחות מתרגז מימיי כאוהד צעיר, אבל משחקים מתסכלים כאלה מוציאים כל אוהד משיווי משקל.

אחד הדברים הבודדים הטובים מהתוצאה המזעזעת הזאת הוא שאי אפשר לטאטא אותה מתחת לשטיח. 2-4 אפשר לטאטא ולהאשים את אלילת המזל או להודות שבאיירן הייתה משמעותית טובה יותר. 2-8 אי אפשר, וזה גורם לקהל הרחב גם להפנים שלא מדובר פה רק בסגל שבור או בקבוצה רעה, אלא במשהו שמשתרש עמוק עמוק פנימה. שנים על גבי שנים של פשעים ספורטיביים שבמבחן הזמן יכתירו בוודאות את ברתומאו כנשיא ברצלונה הגרוע ביותר בכל הזמנים. האיש שחירב לליאו מסי את שנותיו האחרונות והאיש שחירב לאוהדי הכדורגל את השנים האחרונות של ליאו מסי.

אנחנו עומדים בפני שבוע קריטי, עם הפגישה של ההנהלה ביום שני, ברתומאו צפוי להקריב את קיקה סטיין, אריק אבידאל וראמון פלאנס. הוא לא רוצה להתפטר נכון לעכשיו, אבל כן קיים סיכוי שהוא ידרש לכך על ידי חברי ההנהלה הממושמעים למדי שלו. ואם ברתומאו יאחז (שוב) בכסא, צפויה תגובה חריפה גם מהאופוזיציה ולדעתי גם מהשחקנים. בזכות התוצאה הזאת, לאופוזיציה הפעם יש כלים ללכת על הצבעת אי אמון וגם להצליח בה.

בארסה בסיטואציה מאוד לא נוחה. בעוד חודש מתחילים את עונת 20/21 בליגה. צריך מאמן חדש וצריך למכור חלקים נכבדים בסגל הרעוע. אם לא מקדימים את הבחירות, אנחנו מכתירים רשמית את העונה הזאת כעונת פנסיה נוספת עד לבחירות ואני לא יודע איך השחקנים והאוהדים יקבלו זאת.

אם כן מקדימים את הבחירות (ללא הצבעת אי אמון ועם כל הבירוקרטיה הן יכולות להתקיים בספטמבר / אוקטובר), אנחנו עוברים להנהלת מעבר שלפי החוקה לא יכולה לרכוש ולמכור שחקנים (כן, ידוע שברתומאו עקף אותה עם הרכישה של ארדה טוראן). על כל פנים זאת בעיה. במיוחד כשמועד ההעברות נסגר באוקטובר.

כמה מילים (בפעם האחרונה) על קיקה סטיין, שאיכזב שוב אמש ובעיקר לא למד כלום. שוב חזר על ה 2-4-4 ההוא מרומא, מאנפילד וגמר הגביע. ולא רק זה, כ-ו-ל-ם ידעו שזה הולך להיות ההרכב של בארסה, כולל באיירן מינכן, שמנוהלת ב-10 רמות מעל בארסה. משחק הלחץ הזה של הגרמנים היה פנומנלי, אבל היה גם פגיע עם קו ההגנה הגבוה. קיקה לא עשה מול זה כלום עם ההתקפה הסטטית הידועה שלנו. במחצית השנייה הוא פשוט שלף חילופים מהעכוז: גריזמן כמגן ימני, הוציא את בוסקטס ופשוט סלל את הדרך לשמיניה. ועוד יותר מזה, הוא עמד על הקווים כמו ישו בצורתו הדחלילית והראה לשחקנים איך נראה חוסר אונים, חוסר מוטיבציה, ואיך להכין את הראש למול הידיעה שהגיליוטינה מתקרבת.

אנחנו בתחתית של התחתית כפי שהגדיר פיקה בסיום, ובכל זאת הייתי רוצה להאמין שבעוד שנה מהיום כן נהיה בפאזה אחרת, עם נשיא אחר וחזון ספורטיבי אמיתי, למרות שהוא לא יצליח להנות במלואו מהפלא הארגנטינאי, שעצם זה שלא הצלחנו להעמיד סביבו קבוצה אמיתית רק מרבעת את אימפקט הכישלון של ברתומאו. ושווה להזכיר שוב – גם עם נשיא חדש, יקח מלא זמן עד שנשתקם מההנהלה הגרועה ביותר בכל הזמנים.

לאוהדים שלנו בקהילה, כתבתם בבארסה מאניה ב-22 השעות האחרונות עשרות אלפי תגובות, קראנו כמעט את כולן. עצם זה שאתם פורקים, מראה כמה אכפת לכם מבארסה. זהו יום שחור מאוד, אבל עוד יום בהיסטוריה של בארסה. יהיו ימים טובים יותר, כמו שפויול אמר, השמש תמיד תזרח מחר. ואם ירצה הבוחר, הוא גם יהיה שם בהנהלה החדשה.

הזדמנות נוספת לאחל בריאות ורפואה שלמה לאמיתי שהצלחנו לשמח אמש עם כדור חתום משחקני בארסה לקראת סבב כימותרפיה נוסף בראשון בבוקר. מכניס הכל לפרופורציות.

ויסקה בארסה, תמיד. 💙❤️

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו