הסיקור: אולימפיאקוס 0 – 0 בארסה

סטטוס קוו. בארסה חוזרת מיוון עם נקודה אחת לאחר שסיימה בתיקו מאופס ודי משעמם עם אולימפיאקוס. יובנטוס וספורטינג ליסבון נפרדו גם הן בתיקו, וכך הסדר בטבלה נותר זהה גם לאחר המחזור הרביעי. בארסה זקוקה לתיקו מול יובנטוס כדי להבטיח את המקום הראשון בביתה ולהפוך את המחזור האחרון נגד ליסבון למשחק לפרוטוקול בלבד. חבל שבארסה לא ניצחה את המשחק הזה, מול יריבה שמתקשה גם מול יריבותיה ביוון, אבל אם יש משחק שאפשר למעוד בו וזה כלל לא יהיה נורא, זה המשחקים האלה בליגת האלופות, בהם הנזק לנפילות הוא באמת מינימלי.

המשחק של בארסה לא היה רע ברמת העיקרון, וחשוב להדגיש שאולימפיאקוס שראינו היום היא ממש לא אותה אחת שראינו לפני שבועיים. רצוי לתת קרדיט ליריבה, שהשתפרה משמעותית, סגרה טוב יותר בכל חלקי המגרש והייתה נחושה מאוד עם דחיפה יפהפייה של קהל מדהים.

בארסה הגיעה לכמות גבוהה של מצבים, כולל כמה לא רעים. אלא שיום טוב של השוער היריב בשילוב עם יום מזעזע ברמות היסטריות של סוארס הביאו לכך שבארסה לא מצאה את הרשת במשך 90 הדקות של המשחק. סוארס הציג משחק באמת קטסטרופלי. הוא נמצא בתקופה כה רעה שכבר נהיה מרגיז עבורי לראות אותו מעורב במהלכים, ובחיים לא חשבתי שארגיש כך כלפי חלוץ קטלני כמו לואיסיטו. אין שום הסבר מתקבל על הדעת למה שהוא עושה על הדשא, ואחת הבעיות היא שוואלוורדה לא יעיז להחליף אותו ואולי לעשות טובה לכל הקבוצה.

היחיד שהצליח לקדם באופן אפקטיבי את ההתקפות שלנו ולהביא אותנו לכדי איומים לשער הוא מסי. עד שהכדור לא הגיע לרגליו, כמעט כלום לא קרה בהתקפות של בארסה. בהעדרו של אינייסטה, שלא ייגמר לעולם ושיהיה בריא לנצח, כל נטל היצירתיות היה על כתפיו, בטח שלאחר הפציעה של סרג’י רוברטו, שהיה לא רע עד שנפצע. דניס סוארס, פאוליניו, מחליפו ראקיטיץ’ וגם דאולופאו מהאגף, לא נתנו תמיכה מספקת למסי, לא עזרו מספיק ביצירה. למרות זאת, כפי שאמרתי בפסקה הקודמת, בארסה כן איימה פעמים רבות על השער, ולפחות מבחינת השווי הסטטיסטי של המצבים, הייתה ראויה לפחות לשער. אפשר גם להתעודד מהמחשבה שדמבלה עוד צריך להבריא מפציעתו עד סוף השנה ולהוסיף הן ליצירה והן לסיומת. עם אינייסטה ועם דמבלה אני בטוח שנראה בארסה יצירתית ויעילה יותר.

חבל מאוד על הפציעה של סרג’י רוברטו, שייעדר כחודש לפי ההערכות בתקשורת. אם מעז מסוגל לצאת מתוק, זה הבטחת מקומו של נלסון סמדו בהרכב כמגן ימני לתקופה הקרובה, אלא אם ואלוורדה יחליט להוציא את אלייש וידאל מהפריזר.

בעוד שלושה ימים חוזרים ללחם והחמאה שלנו, מאבקי הליגה, עת תתארח סביליה בקאמפ נואו, לפני שיוצאים לפגרת נבחרות שתכריע את תמונת העולות למונדיאל.

ההרכב:

טר שטגן

סמדו, מסצ’ראנו, אומטיטי, אלבה

סרג’י רוברטו (דאולופאו), בוסקטס, פאוליניו (ראקיטיץ’), דניס (גומש)

סוארס, מסי

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו