הסיקור: ברצלונה 1-1 סביליה

1. אחד הדברים שאני ממליץ לכל אוהד בארסה לפני שהוא רץ לתלות שחקן X שלא בא לו בטוב במשחק Y, הוא להבין מי היריבה שעומדת מול הקבוצה שלו. יש אוהדים שעדיין מחזיקים (משום מה) תחושת עליונות על היריבות של בארסה, לא משנה מי הן. ״סביליה? אה, נו זאת שנתנו לה 4 שנה שעברה, אז הגיוני ולגיטימי שנתן לה 4 גם עכשיו״ (יש תגובה כזאת פה בדף, בחיי).

2. זה לא עובד ככה. וסביליה של לופטגי, זאת שלא הפסידה בליגה 8 חודשים, היא היריבה הראשונה שעמדה מול בארסה של קומאן והייתה בלא מעט רגעים עדיפה עליה. זאת היריבה הראשונה שלחצה בצורה גבוהה את הגרסה הזאת של בארסה, היריבה הראשונה שהלחץ שבארסה הפעילה עליה היה כמעט חסר אפקטיביות (דה יונג ובוסקטס חטפו ביחד 8 כדורים) והיא היריבה הראשונה שהעמידה בפני ההתקפה של בארסה הגנה אמיתית, בראשות כנראה צמד הבלמים הכי טוב בספרד כרגע.

החטיפות של בוסקטס ודה יונג

3. סביר להניח שבארסה הייתה מצליחה להכניע יריבה חלשה יותר בזכות הכישרון שיש לה, אבל במשחק הזה היא נראתה עייפה. הקרדיט קודם כל ליריבה שהתישה אותה, וגם תוספת של חיבור בחיתולים של תחילת עונה + המאמץ (הבאמת קשה) שנעשה בויגו.

4. ליאו מסי היה נוראי, חסר חשק ועייף. זה היה מדאיג אותי יותר אם היינו רואים את אותה גרסה בויגו, אבל שם הוא היה טוב. נאמר שאחד הדברים הטובים בתחילת העונה הזאת היא שבארסה של קומאן לא מפילה עליו הכל, אבל יש לחרב פיפיות הזאת גם צד אחר, ואני מניח שרובכם הופתעתם לראות את מסי מתחיל התקפות ולא רץ קדימה לרחבה, אלא פשוט משוטט מאחורה. הרי חלק מהמהות של ׳9׳ מזויף היא למשוך את ההגנה קדימה ואז להצטרף בגל שני לרחבה. אם זה יהפוך לטרנד זה היה מדאיג לכל הצדדים, אבל אני עוד לא רץ להסיק מסקנות.

5. בואו נדבר על גריזמן (שוב). אני חושב שמנקודת מבט של מאמן, קומאן שאל את עצמו מה הוא מעדיף לעשות: לרסק את הביטחון שעוד נשאר לגריזמן ולשלוח אותו לספסל, או להמשיך לנסות לשקם אותו. בינתיים הוא בוחר להמשיך לנסות להרים אותו וההחלטה שתתקבל שם בהמשך העונה תהיה נקודה קריטית. הניתוח של דשאן על כך שגריזמן ממוקם באגף הוא לא ממש נכון, הוא כן מקבל את החופש לנוע פנימה, כמו במצב המסוכן שקיבל מאנסו פאטי.

6. העובדה שגריזמן משוטט פנימה וסרג׳י רוברטו הוא איום שבעיקר מוסר אחורה הופכת את אגף ימין לרוח רפאים, וזאת בעיה. בעיה שדסט וטרינקאו / דמבלה יכולים (על הנייר) לפתור. ואם הפיתרון הזה יעבוד, גריזמן יהפוך לשחקן רוטציה, משהו שיכול להיות הרסני לשחקן, אבל טוב לקבוצה, ולשם עם כל הצער, קומאן צריך לשאוף.

7. הילד ענק. טוב, לא במשחק הזה, אבל תנודות של מדהים—> על הפנים —> מדהים הן תופעה נרחבת אצל שחקנים צעירים כאלה.

8. אראוחו היה ממש טוב מבחינת מיקום וגם הראה לפרקים שיש לו את הפיזיות הנחוצה. הדבר שהוא עדיין לא שייף מבחינת יכולות הוא הבילד אפ כך שחוץ מהכדור (המדהים) לאנסו פאטי במחצית הראשונה, בדרך כלל הוא לא ניסה לשבור קווי לחץ (כמו שפיקה ולנגלה עושים), אלא העדיף למסור לפיקה שיעשה זאת בעצמו. אבל זה בסדר, הוא בסך הכל בן 21.

9. סרג׳יניו דסט היה נראה טוב בדקות הראשונות שלו אבל גם אלכס סונג היה נראה טוב בדקות הראשונות שלו. תנו לו זמן.

10. מבחינת משמעת וירידה להגנה, בארסה של קומאן בינתיים נראית לא רע. אבל עוד חזון למועד.

11. קבוצות אחרות היו מקבלות את הפנדל הזה בתוספת הזמן.

12. יותר מהכל, קדימה לאי אמון.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו