הסיקור: ברצלונה 1-6 סביליה

הנקודות של שי למשחק מול סביליה.

https://www.facebook.com/fcbarcelona.co.il/videos/1981201732185771/

 

ההולנדי המעופף.

אני ממש ממש אוהב את סילסן, אתמול זה הגיע לרמות חדשות. לא רק בגלל ההדיפה הפנומנלית בתחילת המשחק ולא בגלל עצירת הפנדל החתולית של באנגה. בגלל הראיון בסיום ל BEIN SPORTS: השוער ההולנדי הסתכל למראיין בחיוך מבוייש ואמר: “כן, עצרתי פנדל, אבל השער שספגנו היה באשמתי”. הדבר הכי טבעי בעולם היה להתפאר ביכולת שלו היום, והוא עדיין חושב קודם כל על איך להשתפר בהמשך. סימני שאלה גדולים לגבי ההמשכיות שלו בקיץ,אבל אין אוהד בארסה שלא ירצה בהשארות של שוער המשנה מספר אחת.

הצלת הפנדל של סילסן אתמול הייתה קריטית מאין כמוה. במקרה ובאנגה היה כובש, היינו מקבלים תסריט אחר בו סביליה מתגוננת ובארסה מנסה לכבוש שלושה שערים. במקום זה קיבלנו משחק פתוח, עם הרבה חללים בהגנה של האורחת, ומקום לכישרון ההתקפי של בארסה לבוא לידי ביטוי. ואתמול הוא בא עם סימני קריאה. בארסה הייתה שווה לא פחות מ-10 שערים במדד ה xG, נתון משוגע.

משחק הלחץ.

זה לא רק החלק ההתקפי של בארסה – אלא גם משחק הלחץ הנפלא של הקבוצה אמש בראשות ראקיטיץ’, בוסקטס וארתור. משחק לחץ שאנחנו רואים מעט מדי העונה הזאת בינתיים, אבל כל פעם שהוא מגיע, זה תענוג לעיניים. משחק לחץ טוב הוא לא רק עניין של ‘אטרף’ או ‘מלחמה’, הוא בנוי על אימונים ממושכים, ואתמול הוא נראה יוצא מן הכלל. מלוא המחמאות לואלוורדה.

קוטיניו.

הפנדל שמסי ויתר לו (איזה מלך!), שיחרר את הצ’אקרות שלו והחזירו לו הרבה מהביטחון האבוד, ולמרות שלא ראינו את גרסת ה-100 אחוז שלו, הוא נראה הרבה יותר רגוע: זה בא בעיקר לידי ביטוי בתנועה שלו ללא כדור, במקום להחנות על הקו ולחכות לכדור, הוא ביצע תנועות עומק מעולות, כולל בשער השלישי של בארסה עם הטאץ’ של לואיס סווארס (מדהים איך הפיסטולרו לפעמים מראה טאץ’ של מערבל בטון, ולפעמים טאץ’ של רקדן בלט).

מסי.

https://www.facebook.com/fcbarcelona.co.il/videos/387163292050645/

 

זה לא היה המשחק הכי מדויק של ליאו, אבל זה היה מהמשחקים האלה שהוא בא להשתולל. אני מטורף על המשחקים האלה שהוא לא שומר רזרבות אלא פשוט מגיע להתעלל ביריבים ולשמח את הקהל. לשואו כזה מגיע יותר מ 52 אלף שבאו אמש.

צ’ארתור.

הפוקימון ארתור מלו התחיל את העונה עם הסיבובים וגרם לנו לשפשף את העיניים –  ועכשיו אנחנו באבולוציה הבאה שלו: מסירות חותכות בין 5 שחקנים. מה עוד מחכה לנו בהמשך? צ’אריזרתור?

לסיום:

  1. אין אוהד בארסה שלא היה מרוח עליו חיוך מטומטם אחרי השער הרביעי של סרג’י רוברטו, אלה היו דקות של אקסטזה.
  2. כנ”ל לגבי השער השישי של מסי, כמובן.
  3. אין אוהד בארסה ותיק שלא היה משוכנע שסביליה תכבוש את השער השני שלה ותדיח אותנו, כי… ככה אנחנו.
  4. אם ואלוורדה כן הולך על הגביע, שלא יעשה את מעשה המשחק הראשון ברבע הגמר, במשחק הראשון בחצי הגמר. תודה מראש.

 

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו