הצדק לא צריך רק להיעשות, הוא גם צריך להיראות

כלל ידוע במשפט הוא שהצדק צריך לא רק להיעשות, אלא גם להיראות.

זה לא עסק פשוט לדבוק בכלל הזה. לצדק הרי יש דרכים רבות להופיע בעולמנו, ולפעמים הוא נסתר מהעין.

מעטים המקרים בימי חיינו שהצדק נעשה ונראה כפי שהוא נראה בחודש האחרון במגרשי הכדורגל בקטאר.

מעשית, כל אחד מאיתנו, אוהדי ברצלונה, כמו עוד מאות מיליונים ברחבי העולם, יודעים – מסי הוא גדול בני האנוש שבעט בכדור. הוא הכובש הטוב ביותר, הדריבליסט הטוב ביותר, המוסר הטוב ביותר ובועט החופשיות הטוב ביותר.

הוא עושה הכל בשלמות אלוהית ועושה את זה כבר כמעט שני עשורים מלאים משנת 2004. כל אחד מקוראי הטור הזה, בדיוק כמו החתום עליו יודעים, לא היה כמו, לא יהיה כמו ואין כמו מסי.

זה גם לא עניין של מספרים, למרות שהמספרים שם. לא יהיה כמו מסי פשוט כי אין כמוהו. אנחנו יודעים, ראינו את מראדונה, את פלה, את קרויף וגם את אורן ניסים. ועל כן פשוט ברור לנו כמו שברור שהשמש זורחת בבוקר והים הוא מלוח, מסי הוא הגדול מכולם.

אבל ההייטרים, הספקנים, הם שנאו במשך שנים וזרקו שאלות לחלל העולם. מה יהיה בגמרים? מה יהיה בנוק אאוט? מה יהיה עם מסי של הנבחרת? והכי חשוב, מתי מסי ישיג את הגביע המוזהב, זה שמראדונה הביא במו רגליו (נניח) לארגנטינה בשנת 1986.

אתם רוצים להגיד שמסי הכי טוב בעולם אמרו לנו השונאים והספקנים? סופית? סבבה, בואו תענו על השאלות האלה ותהפכו אותם מסימני שאלה לסימני קריאה בוהקים.

הסיכוי שעל השאלות האלה יבואו תשובות, אחת אחרי השנייה, וכולם יהיו בבחינת הצדק שצריך גם להיעשות וגם להיראות, היה זהה לסיכוי של חטאפה לזכות בליגה הספרדית. הסיכוי שזה יקרה בשנת 2022, כחלק מנבחרת ארגנטינאית בינונית, כשהוא עצמו, מסי הגדול, בירידה ברורה, היה אפסי.

רק נסו לחשוב כמה דברים היו צריכים לקרות בשביל שכל השאלות האלה יקבלו מענה. כמה מים היו צריכים לעבור בנהר המסובך הזה, מה-20 בנובמבר עד היום כדי לסגור, להדק ולקבור את הויכוח על השחקן הכי טוב בעולם?

הופעת ענק של מסי בשלבים המוקדמים? צ׳ק. שערים בנוק אאוט, צ׳ק, צ׳ק, צ׳ק, ועוד שני צ׳קים. בישולים בלתי נשכחים, א-לה מראדונה בימי השיא? צ׳ק וצ׳ק. מנהיגות ברמה של ווינר עצום? צ׳ק.

ובסוף, על הקצפת הזאת דובדבן בדמות צמד בגמר, דרמה עצומה וזכיה סוף סוף בגביע.

וזה, חברים יקרים, משהו שאולי לא יחזור עוד בימי חיינו. מעולם לא הגיע שחקן לטורניר בינלאומי, כשהוא הכי גדול בהיסטוריה במרחק, ועדיין עליו להוריד שורה של קופים משכמו.

מעולם לא הגיע שחקן, בגיל כל כך מאוחר, לבמה הכי גדולה בעולם, ומשחק אחרי משחק ניער את הקופים כאילו היו פרעושים. וכן, בפרעושים הוא מבין הבחור.

איפה שאתם לא נמצאים כעת, קומו והריעו לכדורגלן הכי גדול שהעולם ראה, אולי הכי גדול שהעולם גם יראה. ספק אם יהיה עוד שחקן שיסמן צ׳ק על כל פסגה בכדורגל העולמי ויעשה את כל זה כשהוא משחק את הכדורגל הכי מבריק שנראה אי פעם.

עבורי, ביחד עם רוג׳ר פדרר (שדווקא השאיר כמה קופים על הגב, וזו רק הוכחה מה מסי עשה במונדיאל), מייקל ג׳ורדן ויוסיאן בולט, מסי הוא אחד מ-4 הספורטאים הגדולים שהעולם ראה. ארבעתם היו הטובים בדורם, הטובים אי פעם ובמיוחד, המרהיבים ששיחקו את המשחק.

הם לא מתהדרים רק ברשימת תארים מטורפת, הם שיחקו את המשחק בצורה הכי מושלמת ששוחק אי פעם. משחק ממוצע של ג׳ורדן, פדרר או מסי הניב היילייטס ששחקנים לא מגיעים אליהם בחיים שלמים. בולט לקח את הריצה והפך לא רק לשיאן הכי גדול אי פעם, גם לאצן הכי אטרקטיבי ומרהיב שראינו. כשגדולה פוגשת שלמות, כך זה נראה, וזה קורה מעט מאוד פעמים בהיסטוריה.

יום אחד, עוד לא הרבה זמן, הנכדים שלכם לא יאמינו לכם שראיתם את מסי. הוא היה הכי טוב אי פעם ובמרחק, הם יגידו לכם. והאוזן שלכם, שהיתה רגילה כל כך הרבה שנים לשמוע, ״אבל המונדיאל״, ״אבל הנוקאאוט״, ״אבל מראדונה״, תחכה ותחכה, וה״אבל״ לא יגיע.
ואז תזכרו שה״אבל״ היה ואיננו עוד.

הוא מת ונקבר קבורת פרעוש במונדיאל 2022.

יעוז סבר

יש גם החלטות טובות, למשל ברצלונה, ההיא שהתחלתי לאהוד באמצע שנות השמונים, ברצף האליפויות המטורף של מדריד והוגו סאנצ׳ז. למה התחלתי לאהוד את בארסה? האמת לא יודע. אמא שלי אומרת שלא יודע זו לא סיבה, אבל מצד שני, זה הצליח אז למה להתווכח.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו