הראיון המדובר של פיקה, מתורגם

ג׳רארד פיקה בראיון שלו ב TV3 היה פחות פוליטיקלי קורקט מהנורמה, הנה הראיון המלא עם ג׳ורדי בסטה (מגיש רדיו ותיק מאוד בקטאלוניה), מתחת וידאו התרגום של הפנינים החשובים:

הנשיאות:

״כן, אני ארצה להיות נשיא בארסה. כמאמן אני לא רואה את עצמי כי זה מלהיב אותי פחות. כנשיא, הרבה יותר, במיוחד של מועדון שאני אוהב מאוד כמו בארסה. אני חושב שאהיה נשיא בארסה ואעשה זאת היטב״. בתשקורת בברצלונה מספקלצים כבר שפיקה יפרוש ב 2021 וירוץ בבחירות של 2027.

המשחק:

״התשוקה שלי למשחק גברה, אני לא יודע למה, אבל היא הרבה יותר גבוהה ממתי כשהייתי בגיל 21. אני ממציא לעצמי אתגרים חדשים ויש לי מוטיבציה גדולה״.

״נמאס לנצח? לפעמים מגיעים לריק מנטאלי. כאן בבארסה יש לחץ עצום לנצח תמיד. וכשלא מנצחים נדמה כי הכל נגמר״.

״כשהגעתי לפה בגיל 21, פויול פתר הכל בהגנה. עכשיו בגיל 29 אני מרגיש שזה הזמן שלי לפקד על ההגנה. בשנתיים האחרונות אני מרגיש הכי שלם בקריירה שלי״.

היחסים עם כריסטיאנו:

״היחסים שלי איתו טובים מאוד, הוא היה השחקן השלישי או הרביעי שהיו לי יחסי חברות טובים במנצ׳סטר יונייטד. אני מגדיר אותו כתחרותי מאוד, מכונה. כל חלק בגוף שלו קיים בגלל שהוא מנסה להיות הכי טוב. הוא אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה״.

היחסים עם סרחיו ראמוס:

״עכשיו היחסים טובים מאוד. לפני כל משחק בנבחרת אנחנו עושים מפגש בחדר של הקפטן ומדברים על הכל. התחלנו את זה אצל איקר קסיאס, עכשיו זה ראמוס. היחסים שלי איתו טובים מאוד״.

שאקירה:

״הפעם הראשונה שראיתי אותה הייתה בסטודיו במדריד שעבדנו על הקליפ ״וואקה וואקה״. אמרתי לה שאני מחכה לביצוע שלה השיר בגמר המונדיאל והיא ענתה שאני צריך להגיע לשם כדי לראות את זה”

הומור:

״אני אוהב מאוד את ההומור האנגלי. הם מעליבים אחד את השני ולא קורה כלום. שם אומרים דפקת אותי, ואני אחזיר לך, ולא נעלבים מזה. כשהייתי במנצ׳סטר יוניטד, פעם אחת שרפנו למישהו את הנעליים. פה בבארסה לא עושים דברים כאלה. כשהגעתי ניסיתי לעשות כמה מתיחות, כמו להוציא את האוויר מהגלגלים לחברים, וזה התפתח למכות (צוחק)״.

״פה בבארסה את השחקנים החדשים אנחנו מכריחים לעמוד על כיסא בארוחת ערב, לשיר ולרקוד, יש מחיאות כפיים וזהו. בדרך כלל הנאום הוא דקה, חוץ מהמקרה של מרטין קאסרס, שדיבר ודיבר משהו כמו 8-9 דקות, וכל השחקנים בועטים לו בכיסא ומנסים להפיל אותו, והוא המשיך! הוא לא ידע מתי להפסיק. בסיום כולם מחאו לו כפיים״.

מסי:

״מסי הוא ייחודי. הבדל עצום בינו ובין כל השאר. ביום שהוא ילך זה יהיה כמו לאבד אבא ופתאום צריך להמשיך הלאה בחיים. זה יהיה חתיכת דבר קשה להמשיך ממנו. בארסה לא תזכה כל הזמן בכל התארים, אנחנו צריכים להתכונן לעידן שאחרי, להכין קבוצה מנצחת נוספת״.

״ביום שמסי יעזוב, אנחנו נרגיש עירומים, אבל ככה עובד הספורט״.

״לא יהיה עוד ליאו מסי, ואנחנו לא מצפים שיהיה עוד אחד. כמו שלא יהיה עוד צ׳אבי, פויול, אינייסטה, בוסי, אני״.

פוליטיקה:

(על הנוכחות שלו בדיאדה, יום החג הקטלאני): “אני חושב שפעלתי היטב בנוכחות שלי שם. אני מאמין במידה אחת, ספרד, ושמתקבלות בה החלטות דמוקרטיות. אומרים שאסור שהפוליטיקה תגיע לכדורגל, היא כל הזמן שם. אני לא רואה בעיה בדגלי עצמאות קטלאנים בקאמפ נואו, אני חושב שאוופ״א וההתאחדות הספרדית טועים בעניין הזה״.

 

 

 

 

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו