הראיון המלא של אנדרס אינייסטה למארקה


🎤לדעתך מעמדו של ברתומאו נפגע מהמקרים האחרונים?

“הסוסיוס יתנו על זה תשובה בהצבעות, כשיכריעו אם כל מה שקרה לאחרונה מצא חן בעיניהם או לא”

🎤ואלוורדה אמר שידבר עליך עם הנכדים שלו, לדעתך העזיבה שלו הייתה בעיתוי נכון?

“בסופו של יום התארים מכתיבים את השיח. אם בארסה תזכה בתארים אז יגידו שהעיתוי היה נכון, אם העונה תסתיים ללא תארים אז יגידו שהעיתוי לא היה מוצלח.”

🎤מדוע לבארסה הנוכחית חסרה הרעננות שראינו ממנה בשנים קודמות?

“בארסה בעיניי שונה מכל קבוצה אחרת, מהסיבה שהמצע והגישה שלה זהים תמיד. לפעמים זה עובד טוב יותר ולפעמים פחות, אבל ככה אני רואה את זה. כמובן שישנן סיטואציות שדורשות התאמות, אבל אני לא רואה נחיתות מקבוצות אחרות.”

🎤סטיין מצליח להנחיל את הקרויפיזם שהוא דוגל בו?

“יש לו רעיון ברור איך הוא רוצה שהקבוצה תשחק ושהשחקנים יתפקדו. מוקדם מדי לדבר על אם הוא הצליח להשיג את זה. הוא בסך הכל אימן את הקבוצה 12 משחקים. עם הזמן נדע לתת הערכה מושכלת יותר.”

🎤מסתמן שרקיטיץ’ בדרך החוצה ודה יונג עדיין לא סיים את ההתאקלמות שלו לקבוצה, מי צריך להיות באמצע?

“אני פחות אוהב השוואות, הם שני שחקנים נהדרים. בארסה צריכה להיות ברורה ברמה המקצועית ומשם לבחור את השחקנים בפרופיל המתאים. דה יונג רק הגיע, הוא עדיין זקוק לזמן.”

🎤מדוע החיבור של גריזמן בעייתי?

“בדומה לדה יונג, גם הוא שחקן חדש וזקוק לתקופת התאקלמות. אלו שחקנים עם כשרון עצום ואני מאמין שהם ינצחו ויסללו את דרכם לקביעות בקבוצה, בהרכב שהתחרות עליו היא קשה מאוד.”

🎤סרחיו ראמוס אומר ששחקנים וגם אוהדים צריכים לקחת ממך דוגמא, איך זה הרגיש לקבל תשואות בכל מקום?

“זו אחת החוויות הנדירות שזכיתי להן כשחקן וכאדם. זה משהו שלעולם לא אשכח ותמיד ישאר בליבי.”

🎤איך החיים ביפן? אתה מתגעגע לדויד וייה?

“טוב לנו פה. שנה שעברה זכינו בגביע, השנה התחלנו עם זכייה בסופר קאפ ושני נצחונות בליגת האלופות האסייתית, אבל אז הכל נעצר. כמובן שאני מתגעגע לדויד. בסך הכל בהחלט טוב לנו כאן, לפחות עד הסיטואציה ההזויה שכולנו מצויים בה כעת.”

🎤יכול להיות שתאריך את החוזה שלך מעבר ל 2021?

“אני רוצה לחזור לשחק ושכולם יחזרו להנות מכדורגל. יכול להיות שבגלל הקורונה וההפסקה הזו, המנוחה לה אני זוכה עשויה להאריך את הקריירה שלי. נראה. קודם כל בואו נראה שאנחנו יוצאים מהמצב הזה שבו לאף אחד אין שום ודאות מה יביא יום, ומתי נוכל לחזור לשחק.”

🎤ציינת בראיון אחר לא מזמן שאתה רואה את עצמך מאמן בעתיד. מה השתנה שגרם לך להצהיר על כך, ומאיזה מאמנים אתה תשאב השראה? צ’אבי עודד אותך כלפי זה?

“הרעיון הזה קיים אבל כל עוד אני משחק זה יהיה קשה להוציא תעודת אימון. כמובן שכמאמן אסתכל על דברים מנקדות מבט שונה אבל ארצה לקדם את הרעיונות לפיהם שיחקתי במועדון חיי. אבל יש עוד זמן לזה. וכן. אני מדבר עם צ’אבי. כמובן שהשיחות איתו עודדו אותי. הוא נהנה מאוד מתפקידו כמאמן. בסוף זה מאוד מפתה עבורנו כאנשי כדורגל. אני שמח עבורו ואולי אהיה בסיטואציה דומה בעתיד.”

🎤 עוד מעט יוצא הסרט הדוקומנטרי שלך, מתי עלה לך הרעיון לעשות אותו? אתה מרוצה מהתוצאה?

“אם לא הייתי מרוצה הוא לא היה יוצא (צוחק). אבל בדיחות בצד, אני מאוד מרוצה. היה פה מאמץ אדיר: הראיונות, הנסיעות..הצוות עבד נפלא. תמיד היה לי את הרעיון לסרט כזה, אבל אחרי הספר נדרש מאמץ נוסף. ברגע שהייתי ביפן ורקוטן נכנסו לתמונה זה כבר תפס תאוצה. למרות שרוב הסיפור שלי מוכר וידוע, יש בסרט מספר דברים שפחות מכירים, אנשים שקרובים אליי כמו אמא שלי, אישתי והפסיכולוגית שלי, שמספרים את הסיפור מנקודת המבט שלהם. חלק מהמטרה בסרט הייתה גם להפתיע אותי, והם הצליחו בזה.”

🎤מערכת היחסים עם גווארדיולה: מה הוא אמר לך כשהעניק לך גביע כנער? וישנו הסיפור המפורסם שנכנסת למשרדו אחרי התחלה צולעת וכשלונות מול נומאנסיה וסנטנדר ואמרת לו שלא ידאג ושהכל יהיה פגז ברמה של “דה פוטה מאדרה”

“כשפפ העניק לי את הגביע בטורניר הנוער, הוא אמר לי שבעוד כמה שנים הוא יצפה בי היציע כשאשחק בבוגרים. הוא לא ידע כמה הוא צודק. גם כי שיחקתי בבוגרים וגם כי עשיתי את זה תחתיו בתקופה מאוד מיוחדת, זו הייתה זכות עצומה. פפ הגיע למועדון בתקופה לא קלה, אבל בשבועות הראשונים הוא כבר הצליח לשדר ולהטמיע בנו את מה שהוא רצה. הביטחון שלנו היה בשמיים. שתי תוצאות שליליות, בהתחשב במצב הרעוע של המועדון לפני כן, הובילו לאי נחת מחוץ לחדר ההלבשה. היה חשוב לי להעביר לו שאנשים נהנים ומעריכים את מה שאנחנו עושים, ושיש לנו בו ביטחון מלא.” (חיים בלב !!!)

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו