הראיון המלא של מסי אחרי הזכייה בפרס דה בסט


זכית בהרבה פרסים, אבל זה ‘דה בסט’ הראשון שלך. איך אתה מרגיש?

“אני שמח מאוד לקבל את הפרס הזה. יחד עם זאת, כמו שאני אומר תמיד, פרסים אישיים הם פחות משמעותיים עבורי כי הקבוצה היא מה שחשוב באמת, הקולקטיב.

זה ערב מיוחד כיוון שאני בר מזל מספיק להיות כאן עם אשתי ושניים מילדיי. לחלוק איתם את הרגע הזה זו חוויה ייחודית”.

חוץ מהפרס הזה, איך תסכם את העונה שהייתה לך עם הקבוצה?

“היא הייתה משונה. הייתה לנו עונה קבוצתית פנטסטית ואז משחק אחד שינה את הכל. זאת הייתה מכה ואכזבה כל כך גדולה עד כדי כך שבאותו רגע כבר לא ייחסנו חשיבות לליגה והפסקנו להתכונן כראוי לגמר גביע המלך, אותו הפסדנו אחר כך. עד כדי כך זה היה קשה עבורנו. המשחק הבודד הזה הותיר חותם על עונה שהייתה מושלמת עד אותו רגע. היינו כל כך קרובים להגיע לעוד גמר אלופות, אבל בסופו של דבר זה הסתיים כקמפיין כואב מבחינתנו”.

בטקס פרסי אופ”א האחרון, ראינו אותך מפטפט בצורה חביבה מאוד עם כריסטיאנו רונאלדו. למה אתה חושב שאנשים מופתעים לראות אתכם מסתדרים?

“בגלל היריבות הספורטיבית הגדולה שהתפתחה בינינו לאורך השנים. כי אחד מאיתנו שיחק בברצלונה והשני במדריד, וכי שנינו זכינו בפרסים אישיים. אנשים כנראה חושבים שהיריבות נשארת וחורגת מעבר לכדורגל, אבל היא לא. שנינו רוצים את הטוב ביותר עבור הקבוצה שלנו ואף אחד מאיתנו לא אוהב להפסיד; זה דבר שאנחנו לא מוכנים לקבל. בגלל זה יש את התחרותיות של שנינו. הדבר החשוב הוא שזה נשאר רק שם, על המגרש”.

ראינו כמה פרצופים חדשים בברצלונה בתחילת העונה הזאת, כמו אנסו פאטי. מה דעתך על הציפיות שהוא גורם לאנשים?

“אני מאוד אוהב אותו ואני מנסה לעזור לו ולתמוך בו. הוא שחקן מדהים ויש לו את מה שצריך כדי להצליח. אבל אם אני מסתכל על זה מנקודת המבט האישית שלי, הייתי רוצה שישלבו אותו בהדרגה, כמו שעשו איתי בהתחלה, לקחת את הדברים בקלות ובזהירות. אתה צריך לזכור שהוא רק בן 16. אני מקווה שהוא ימשיך להנות ושלא יהיו עליו השפעות שליליות מבחוץ כי יש לו את האיכות להפוך לאחד מהטובים ביותר”.

אז עכשיו אתה יכול להבין איך רונאלדיניו התנהג והתייחס אליך בהתחלה שלך.

“כן, רונאלדיניו וגם רייקארד, שהיה המאמן אז. למעשה, אגיד שכל הקבוצה. כולם סייעו לי בדרך כזו או אחרת. אני אסיר תודה לכל מי שעזר לי במהלך ההתחלה שלי, במיוחד המאמן; כשהוא היה משאיר אותי על הספסל באותה תקופה והייתי מתעצבן כל הזמן (מחייך)… עכשיו כשהתבגרתי אני מבין למה, זה היה הדבר הטוב ביותר בשבילי ואני תמיד אשאר אסיר תודה כלפיו. גם אמרתי לו את זה. הדרך בה הוא טיפל בי הייתה חשובה מאוד”.

נבחרת ארגנטינה עוברת מהפך גדול ונמצאת בשלב חדש. האם אחד מחבריך לקבוצה הפתיע אותך בפרט?

“לא אגיד שהפתיעו אותי כי כבר הכרתי אותם ואני יודע למה הם מסוגלים. אני יודע את הפוטנציאל שיש לנבחרת. אני רואה אותם משחקים בקבוצות שלהם והכרתי את הדור החדש שעולה. יחד עם זאת, החלק בו הם הפתיעו אותי הוא כאנשים, כבני אדם. את רבים מהם לא הכרתי באופן אישי, וזאת הייתה הפתעה מקסימה לחלוק איתם חדר הלבשה בקופה אמריקה ולראות שהם לא רק שחקנים נהדרים, אלא גם אנשים מאוד נורמליים וצנועים. הם שומרים על רגליים על הקרקע”.

ליונל סקאלוני קיבל את תפקיד המאמן בארגנטינה באופן קבוע. איך תתאר אותו?

“הוא מאמן עם רעיונות ברורים בראש, הוא יודע לצפות בכדורגל והוא טוב מאוד בלהעביר דברים הלאה. קל להבין אותו, הוא טוב בתפקיד שלו והוא יודע איך לנהל את השחקנים. אני חושב שזו הייתה החלטה נכונה שלהם לתת לו את התפקיד, את המרחב ואת הזמן שהוא צריך כדי לעבוד עם הנבחרת. הוא זקוק לזמן כדי להוכיח את עצמו כמאמן”.

כשמדברים על סקאלוני ומסתכלים על איימאר, האם אתה רואה את עצמך כמאמן יום אחד?

“אמרתי הרבה פעמים שאני לא יודע. אני תמיד אומר שלא, אבל אין לדעת מה יקרה בעתיד. אני מסתכל על המאמנים האלה ועל שחקנים מסוימים ומתחיל לחשוב שאני רוצה לעבוד עם צעירים, לאמן אותם, אבל בכנות – כרגע אני לא רואה את זה קורה. אולי זה יקרה עם השנים אבל. אני לא יודע”.

אם כבר מדברים על מאמן, אנחנו חייבים לשאול אותך על החזרה של דייגו מראדונה לכדורגל הארגנטינאי. ראית אותו מקבל את התפקיד החדש?

“כן, ראיתי. אני כמובן שמח מאוד לראות אותו חוזר לאמן. הייתי שם כשהוא אימן את הנבחרת והוא ממש נהנה מזה, הוא חי את זה עד הסוף. עכשיו הוא צריך לעשות את אותו הדבר בקבוצה החדשה שלו חימנסיה. אני מאושר שהוא חוזר לכדורגל הארגנטינאי, לאיפה שהוא הוא שייך בעיניי”.

ומה לגביך? האם אתה באמת רוצה לסיים את הקריירה שלך בארגנטינה?

“כן, זה מה שתמיד אמרתי, לא? זה חלום ילדות שלי לשחק בחולצה של ניואלס, למרות שאני לא יודע אם אוכל לגרום לזה לקרות. זה לא תלוי רק בי… יש לי שלושה ילדים”.

לה ליגה, ליגת האלופות, קופה אמריקה… מה המטרה הגדולה של ליאו מסי העונה?

“הכל!

עברו 4 שנים מאז שזכינו בליגת האלופות בפעם האחרונה ואנחנו ממש רוצים לזכות שוב. יחד עם זאת, אנחנו יודעים שאם לא נעשה את העבודה שלנו יום אחרי יום, זה לא יקרה. ובאשר לקופה אמריקה, אני ממש מצפה להזדמנות ללכת על התואר הזה שוב. אני נרגש לגבי הקופה של השנה”.

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו