הראיון המרתק של קומאן לאלן שירר באת׳לטיק:

״ברצלונה היא אחד מהמועדונים הגדולים בעולם עם המון ציפיות והמון אוהדים, והם תמיד מצפים לזכות בתארים גדולים. בוודאות זאת המשרה הכי קשה שהייתה לי, למרות שאני מכיר את המועדון ועבור חלק מהאוהדים אני אליל בזכות שער הניצחון שהביא את גביע אירופה הראשון בוומבלי״.
״ולמרות כל הקשיים, אני נהנה פה. אני אוהב את המועדון, אני אוהב את האנשים שעובדים פה, את האוהדים, את העיר. זה החלום שלי ואחרי 2 הזדמנויות שהיו לי להיות מאמן כאן והנסיבות לא איפשרו זאת, זה היה הרגע להחליט לבוא כשהם פנו אליי בשלישית״.

על הקיץ של מסי: ״זאת הייתה תקופה קשה בגלל שהוא עדיין הטוב מכולם אבל הוא כעס מאוד על הסיטואציה במועדון. הוא היה ב 2-8 והוא רצה לעזוב. הדבר הראשון שעשיתי היה להגיד לנשיא ׳אוקיי זאת לא הבעיה שלי. זאת בעיה בין המועדון לליאו מסי ואתם צריכים לפתור את זה׳. במועדון חזרו אליי ואמרו שהם לא משחררים אותו והוא צריך להשאר״ (רש״י: כמה צפוי ופחדן אתה ברתומאו).

״דיברתי איתו בבית שלו לפני שהתחלנו את העונה והכנתי תוכניות עבורו ושם הוא הראה הרבה התלהבות. ידעתי שיש לו בעיות עם המועדון ואמרתי לו ׳אני ממש אשמח אם תשאר. אם לא תשאר זאת ההחלטה שלך ותפתור את זה מול המועדון, אבל אם אתה כן תשאר אתה תהיה חלק מהקבוצה הזאת וזאת תהיה העמדה בה תוכל להפיק את המירב. תראה איך הוא משחק בשבועות האחרונים, הוא ממש מעורב במועדון, בקבוצה. יחד עם זאת אף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד״.



״אני לא יודע אם מסי ישאר. אני מקווה שכן, בגלל שהוא שחקן ענק והוא עדיין מנצח לנו משחקים. אם אתה מסתכל על האיכות שלו כל יום באימונים, אתה נדהם. אני לא רואה את מסי במדים אחרים שהם לא של ברצלונה. אין לי בעיה איתו, הוא הקפטן של הקבוצה. אנחנו מדברים על עניינים טקטיים ויש לנו מערכת יחסים מאוד מקצועית וטובה, כמו שיש לי עם שאר השחקנים. אבל הוא הקפטן, אז צורת התקשורת איתו יותר תכופה״.

״אנחנו צריכים נשיא שדואג לעתיד של המועדון. העובדה שאין נשיא היא אחד הדברים הקשים ביותר עבורי. אין מישהו בכיר במועדון שמקבל החלטות ואין לי מישהו לדבר איתו על כל ההחלטות שצריך לקבל ברמת הקבוצה. המועדון צריך נשיא כמו שיותר מהר״.

״אנחנו לא יכולים להחתים שחקנים חדשים. אנחנו המועדון הגדול שנפגע הכי קשה מהקורונה. אין קהל, אין תיירים, זה ממש קשה. אני ממש מחכה שהקורונה תסתיים״.

״כולם במועדון מבינים שאנחנו בעונת מעבר. ברור שאנחנו רוצים להתחרות על תארים, אבל הם יודעים שאי אפשר לצפות שנזכה בליגת האלופות בוודאות. אולי ננצח את פאריס סן ז׳רמן ואולי נגיע לחצי הגמר, אבל יש מועדונים טובים יותר מאיתנו כרגע שהם יותר פייבוריטים. אנחנו נעשה את הקאמבק שלנו בהמשך״.

״בעונת מעבר אתה יכול להעניק יותר הזדמנויות לצעירים. הם צריכים זמן, לפעמים אנחנו משחקים עם 5-6 שחקנים בני 20 ואתה יודע שהם צריכים זמן. אתה יודע שהם צריכים לעשות טעויות בשביל ללמוד ולהתפתח. אני ממש רגוע בעניין הזה אבל זה מורכב בגלל שכולם עדיין מצפים שננצח כל הזמן״.

״היינו מאוד מאוכזבים מההפסד בסופרקופה. ל-12 שחקנים זה היה הגמר הראשון בקריירה. זאת עקומת למידה אכזרית במיוחד אבל הם יתחשלו ממנה בעתיד״.

״יש לנו מזל בגלל שיש לנו צעירים איכותיים. אנסו פאטי פצוע אבל יש לנו את פדרי, אוסקר מינגסה, אראוחו, דסט. יש לנו כישרונות אבל אי אפשר לצפות שנשחק כמו ברצלונה לפני 10 שנים, זה בלתי אפשרי״ (רש״י – אלן שירר לא שאל על ריקי).

על לואיס סוארס: ״כמובן שזה היה עדיף שהוא היה הולך ליובנטוס ולא לאתלטיקו מדריד אבל זאת החלטה שבמועדון היו צריכים לעשות. כיבדנו את ההחלטה שלו לעזוב לשם וזה חשוב. אני עדיין חושב שעשינו את הצעד הנכון״.

״באנגליה יש הרבה כבוד למאמן, הוא הסמכות העליונה במועדון. בספרד זה דומה אבל לא אותו דבר. צורת התקשורת עם השחקנים השתנתה ב-30 השנים האחרונות. פעם אמרת להם ׳לכו שמאלה׳, כולם הלכו שמאלה. עכשיו התקשורת עם שחקנים צעירים שונה לגמרי. הרשתות החברתיות שינתה הכל, צריך להתעסק בדברים שהם לא רק אימונים, צריך לפתח את השחקן מחוץ למגרש״.

״אני רוצה שברצלונה שלי תשחק כדורגל טוב, תחזיק בכדור, תלחץ בשביל להשיג את הכדור שוב, ככה אוהבים לשחק כאן. כששיחקתי תחת קרויף הוא החל לשנות את המועדון. אם אנחנו נחתים שחקנים הם צריכים להיות מוצלחים ולהתאים לסגנון המשחק שלנו״.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו