צ׳אבי

הראיון הנהדר של צ׳אבי ל׳לה ונגרדיה׳

על פדרי: “הוא כישרון יוצא מן הכלל. זה מפתיע, הוא בסך הכל בן 18 וכבר שחקן טופ. אבל, אנחנו חייבים להסביר לו שבסיטואציות שהוא צריך להעז, הוא חייב להעז. ברבע האחרון של המגרש, אתה חייב להעז ולפעמים הוא מחפש את הדרך הקלה”.

״לשחקני כדורגל יש לפעמים פחד מלקיחת אחריות. אני תמיד אומר להם: ׳אני מעדיף שתנסו ותכשלו מאשר לא תנסו בכלל׳. לפחד לנסות זה לא כדורגל בשבילי. חייבים להעז ולקחת אחריות. אני אוהב להגיד לשחקן כנף ש׳עכשיו זה הזמן שלך׳, קח את המגן באחד על אחד, עכשיו זה לא הזמן למסור אחורה. צריך להעניק לשחקנים את הביטחון לעשות את זה. יש להם הרבה כישרון אבל הם לא עושים את הדבר הנכון״.

על בוסקטס: “קבוצתית אין שני לו, אין שאלה. איך שהוא שולט במרכז המגרש, אוף, לדעתי הוא הקשר האחורי הגדול בהיסטוריה. ועדיין הוא זוכה לביקורת קשה. לפעמים הסביבה של בארסה מעניקה גיהנום לשחקנים וזה לא יכול לקרות. בוסקטס סבל ואנחנו סבלנו איתו”.

על דה יונג: “בוסקטס, דה יונג ופדרי זאת שלישיה נפלאה. דה יונג הוא הקלף המפתיע, הוא פותח את המגרש, הוא פיזי, מחלץ כדורים ועכשיו הוא גילה את השער, הוא הכדורגלן הטוטאלי לעידן הכדורגל המודרני”.

״אני קולה, ראיתי את כל המשחקים העונה. בהרבה פעמים הייתי מרוצה ממה שראיתי, במיוחד בלחץ גבוה, אני אוהב כשבארסה לוחצת גבוה״.

״חידשנו חוזה באל סאאד לשנתיים נוספות, אנחנו מרגישים מאוד בנוח עם הצעות ממועדונים אחרים, אבל לוקחים הכל ברוגע. העדיפות שלי כרגע היא המשפחה ואני לא מרגיש צורך לעזוב. טוב לי, אני לומד, אני עושה דברים חיובים, אני טועה. אני בפרויקט טוב מאוד שהוא לא רק נוגע לאל סאאד אלא גם למונדיאל בקטאר ויהיה לי שם תפקיד חשוב״.

״אני זוכר שנחתנו בברצלונה וכל התקשורת הייתה שם והתחלתי לקבל הודעות. ׳לא אמרו לך משהו (במועדון׳), ובכן, לא, כי יש מאמן בשם קומאן וצריך לכבד אותו. אני לא בלחץ לאמן את בארסה״.

״מה שיהיה בעתיד, יהיה, נעריך ונחליט. לפני שנה בארסה באה עם הצעה ודחיתי אותה, זה לא היה הזמן, אין צורך למהר. צ׳אבי אלונסו אמר לפני כמה ימים שהוא רוצה להיות מאמן בדרך שלו ואני מזדהה עם זה״.

״בואו לא נשקר לאף אחד, אני מכין את עצמי לאמן את בארסה. אני מרגיש היום יותר מוכן מהיום הראשון שלי כמאמן, אני פתוח אבל לבארסה יש מאמן בשם קומאן עם חוזה וצריך לכבד אותו״.

״למזלי או לרוע מזלי, אמרתי ׳לא׳ פעמיים לברצלונה בגלל מגוון סיבות. ענייני חוזה, עניינים משפחתיים, ולהגיד לא לבארסה זה קשה כי אני קולה, אבל זה לא היה הזמן הנכון״.

מראיין (על בוסקטס): “לקהל נמאס לראות פרצופים ותיקים”.צ’אבי: “כן, נמאס להם וכשלא משיגים תוצאות טובות, הרבה אוהדים לא מבינים למה בוסקטס לא נותן תפוקה. בגלל זה הם ישר הולכים להכנס בו. אבל צריך לנתח למה הוא לא נותן תפוקה. זה בגלל הבלוק. בוסקטס בבלוק (משחק לחץ) גבוה הוא פונדמנטלי, פיזור הכדורים, חילוץ, הכל”.

“מה שאנחנו רואים בשנים האחרונות זה מסר טוב לעולם הכדורגל שכוכבים לבד, כמו אמבפה וניימאר, לא יכולים להאפיל על קבוצתיות. כמו צ’לסי, כמו סיטי, קבוצות שאין להם כוכב שנמצא מעל הסגל. גם בספרד לא היה לנו כוכב עליון. התוצאה: מונדיאל ושתי אליפויות אירופה “.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו