ז׳אומה רורס מדבר על חוקי טבאס החדשים, הסופרליג, מסי, הפרמיירליג ועוד

כמה ציטוטים מאוד מעניינים מראיון באת׳לטיק עם ז׳אומה רורס, אחד הספרדים העשירים בתבל, ערב של לאפורטה עם כוח השפעה על ההנהלה של ברצלונה אבל גם חבר טוב של חאבייר טבאס ופלורנטינו פרס.

⬅️ ״ב 1988 סגרתי את מכירת זכויות השידור של ברצלונה ל TV3, זה הזרים למועדון 2 מיליארד פזטות (שווה ערך ל 57 מיליון יורו היום) שעזר לנו לבנות את בארסה של קרויף. זאת הייתה עסקת זכויות השידור הראשונה, מאז הכל השתנה״.

⬅️ ״ההסכמים הכלכליים של ברצלונה הקיץ לא היו דבר חדש. פלורנטינו פרס עשה את אותו דבר כשהוא נבחר לנשיאות של מדריד ב 2000. הוא לא רק נגע בזכויות השידור אלא גם מכר זכויות על תאי הכבוד בברנבאו והיה את הסיפור עם הנדל״ן במתחם האימונים הישן שלהם (מכר את השטח ב 480 מיליון יורו, פי 7 מהשווי שלהם בשוק). זה עזר לו לנקות את החוב לטווח קצר ולבנות את הגלקטיקוס״.

⬅️ ״לא היו דרכים אחרות להציל את ברצלונה חוץ מההסכמים האלה. יכול להיות שכמה החלטות היו יכולות להלקח בצורה טובה יותר, אני בטוח, אבל זאת הדרך היחידה להוציא את המועדון מהבוץ״.

⬅️ ״השינוי שטבאס עשה בנובמבר (מכירת נכסים לא תחושב בפייר פליי) הפתיע אותי. אין בזה הגיון. אני לא מבין מה הוא (טבאס) רוצה להשיג בזה. בארסה עושה הכל כדי לעמוד בכללים שלו״.

⬅️ ״אין עוד הרבה אמצעים אחרים. בארסה לא יכולה לפטר שחקנים, כמו שארגונים עושים בשביל התייעלות. היא יכולה לנהל מו״מ על חוזים של שחקנים, אבל אני מבין את נקודת המבט של השחקנים״.

⬅️ ״מכירת נכסים הייתה העצה שהמליצו בלה ליגה ללאפורטה מאז שהוא חזר לכס הנשיאות, אני מופתע שעכשיו הם שמים מגבלה על זה, אני פשוט לא מבין. זאת דרך מאוד לגיטימית לעשות עסקים״.

⬅️ ״מה שחונק את בארסה עדיין אלה החוזים שנחתמו בתקופת ברתומאו, חלקם אפילו הגדילו את ההוצאות בגלל שהוא דחה את השכר של השחקנים ולא קיצץ באמת. ובלה ליגה אישרו להם את דחיות השכר, שזה גם לא רציני״.

⬅️ באת׳לטיק מוסיפים: ״שבוע לפני שהתפטר, ברתומאו האריך חוזים ללנגלה, טר שטגן, פיקה ופרנקי דה יונג. כל אלה עלו למועדון באיזור ה- 311 מיליון יורו״.

⬅️ על הסופרליג: ״אין מה לקיים דיון על זה, זה לא יקרה, סוף סיפור. זה לא קשור למה שיוחלט בלוקסמבורג בבית הדין של האיחוד האירופאי. הם לא יכולים להשיק ליגה חדשה בלי מועדונים והם לא עבדו על משהו רציני חוץ מלהכריז על הליגה הזאת. הם טוענים שהם האנשים הטובים והרגלי הצפייה השתנו״.

⬅️ ״אני מדבר על זה בתכיפות עם לאפוטרה, הכל סוריאליסטי. בהתחלה הייתה הלוואה גדולה מ JP מורגן וזה בסדר, אבל כידוע צריך להחזיר כל הלוואה. אחרי זה אמרו שכל מועדון יקבל 300 מיליון יורו רק בגלל שהוא בתחרות, זה בלתי אפשרי, הכסף הזה לא קיים בתעשייה״.

⬅️ ״מי נותן את הכסף הזה למועדונים? זאת לא הלוואה. הספונסרים? גופי שידור? אני מדבר עם כל גוף שידור גדול בעולם ואין מישהו שתיאר את הסופרליג כפרויקט מושך עם מספרים גדולים״.

⬅️ ״המודל הכלכלי עושה שכל רק אם אתה זוכה בכל שנה וזה לא אפשרי. הם מדברים על משחקים גדולים בתכיפות אבל אם בארסה נגיד משחקת נגד ליברפול בקאמפ נואו, אבל היא מדורגת תשיעית בסופרליג, המשחק הזה יהיה פחות מעניין לקהל״.

⬅️ ״יובה מרוויחה היום 80 מילין יורו מזכויות שידור, באיירן 80-90. ברצלונה, מדריד והטופ של אנגליה מרוויחות 160. למה שהמועדונים האלה ירצו להעשיר את היריבות שלהם? אין בזה הגיון. למה לחזק את באיירן בעוד עשרות מיליונים והם כבר ככה טובים ממך על המגרש״.

⬅️ ״הפורמט החדש של ליגת האלופות יצמח מ 3.5 מיליארד יורו הכנסות בשנה ל 4.5 מיליארד יורו, אוופ״א שומרת 25 אחוז מזה. זה סכום משוגע. הם יכולים לרדת מהאחוזים האלה ולהחזיר יותר למועדונים. המועדונים עצמם צריכים להפחית הוצאות, זה עדיף על פני רעיונות מגוחכים כמו אול סטאר או סופרבול או גמר ליגת האלופות בניו יורק״.

⬅️ ״הרגשתי רע כשמסי עזב. בלי מסי וכריסטיאנו חתמנו על חוזי טלוויזיה עד 2026, 2028 או 2030, וכל מי שקונה את הזכויות של הלה ליגה יודע שמסי כבר לא כאן והוא גם לא יחזור. אנחנו מתמקדים כרגע בתחרותיות בליגה וכמובן הקלאסיקו, אבל הוא רק 2 משחקים בשנה. תחרותיות זה מה שעשו בפרמיירליג וזה עובד להם טוב״.

⬅️ ״שחקנים עדיין רואים בלה ליגה כאחת הליגות הטובות בעולם. לרוברט לבנדובסקי הייתה הצעה מגוחכת מפאריס סן ז׳רמן אבל הוא היה אובסיסיבי להגיע לברצלונה ומודע למה שקורה במועדון. זה הכוח של המותג ברצלונה״

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו