חאבייר מסצ׳ראנו מדבר על קריירת האימון שלו, ההשראה מפפ גווארדיולה וההחלטה של מסי לצאת לפנסיה במיאמי

החפיסטו מסצ׳ראנו התראיין למארקה המדרדיאי:

מראיין: איזה סוג של כדורגל אוהב המאמן חאבייר מסצ’ראנו?

מסצ׳ה: “אני בן מזל שהיו לי מאמנים טובים מאוד ורבים מהם עם דרך אחרת לראות ולחשוב על כדורגל. מה שניסיתי זה לקחת מכל הרעיונות שלהם ולנסות לייצר משלי. ברור שהתקופה שלי בברצלונה שינתה את המחשבה שלי בכל הנוגע להובלת קבוצה, חיפוש אחר משחק והסתכלות על השער היריבה. את כל זה אני מנסה לשדר. כרגע אני מאמן את נבחרת הנוער של ארגנטינה, מנסים לתת לשחקן חופש, כך שהשחקן, כשהוא באמצע שלב האימונים שלו, ירגיש את השקט הנפשי שהוא יכול לשחק ולהביע את עצמו בצורה הטובה ביותר כדי למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם”.

מראיין: זה נשמע כמו גווארדיוליסמו.

מסצ׳ה “פפ הוא המאמן הכי טוב שהיה לרבים מאיתנו, אבל לנסות להעתיק אותו יהיה מטורף. הוא מאמן שהשפיע על הכדורגל בצורה יוצאת דופן , הוא השפיע על רבים מהשחקנים שלו. ברור שיש דברים שמנסים ללמוד ואם אפשר אני לא אומר לך להעתיק אותו אלא להטמיע את הפילוסופיה כי הוא מאמן שבשנים האחרונות ממשיך להשפיע על הכדורגל בדברים שאנחנו רואים שהקבוצות שלו עושות. אבל יחד עם זאת תמיד צריך להסתגל למציאות. כלומר, המאפיינים של השחקנים שונים וצריך להתאים את עצמך אליהם. אולי מה שהכי נשמר מהשלב הזה הוא החיפוש תמיד אחר מה שדיברנו עליו, להיות דומיננטי, לשלוט במשחק. בצורת הראייה של הכדורגל שלי, אני אוהב שקבוצה יכולה לשלוט במשחק ואם זה דרך החזקה ומשחק במגרש היריבה, זה הרבה יותר טוב”.

מראיין: איך אתה מדרג את התקופה של צ’אבי כמאמן בברצלונה?

מסצ׳ה: “אני נותן לו ציון טוב מאוד. הוא הגיע בתקופה קשה, זו הייתה קבוצה שנפגעה, שנאלצה לבנות קצת מחדש אחרי העונה שעברה. אחר כך הוא התחיל את העונה מאפס ושם ראינו את היכולות שלו עם האליפות״.

מראיין: תוך שישה חודשים, מסי וגווארדיולה סיימו ויכוחים רבים בזכייה בגביע העולם ובליגת האלופות.

מסצ׳ה: ״אחרי המונדיאל, מסי כבר קבר כל ויכוח, גם את זה מבין הבודדים שנותרו, אבל לדעתי זה לא היה משתנה יותר מדי גם אם זה לא היה קורה. זה משמח אותי כי הם שני אנשים שאני מעריץ ואוהב מאוד הרבה, מי שאוהב אותם שמח מאוד השנה״.

מראיין: האם למסי כבר יש את ההכרה בארגנטינה שתמיד הייתה לו בברצלונה?

מסצ׳ה: “ללא ספק, לא רק בארגנטינה, אלא בעולם כולו. אחרי מה שקרה עם ארגנטינה במונדיאל ומה שהשיג במהלך המונדיאל. המציאות היא שכעת רואים אותו נהנה מכל מה שקרה לו באופן נרחב”.

מראיין: מה אתה חושב על ההחלטה שלו לנסוע למיאמי?

מסצ׳ה: “ההחלטות הן תמיד מאוד אישיות. אני לא זה שצריך להעריך את זה, אבל נראה לי שלפי מה שאני רואה וממה שהוא משדר במשחקים המעטים האלה ובימים האלה שהוא במיאמי, הוא נראה מאוד שמח – המטרה היא לא רק לקבל הנאה מכדורגל, אלא מהחיים ומהמשפחה וזה משהו שאולי היה קשה לו במקום אחר”.

מראיין: יש לך את אחד המשפטים הטובים ביותר שנאמרו על ליאו, שלא משנה כמה הוא נחמד, במגרש זה ימשך 5 שניות ואז הוא יהרוג אותך.

מסצ׳ה: ״כן, זה היה בהקשר של מה שקורה על המגרש. במיוחד אם מדברים על היכולת לשלוט במשחק בצורה אבסולוטית. תמיד אמרתי שהמשחק בדרך כלל שולט בנו, שהמשחק בוחן אותנו. במקרה של ליאו, הוא שם את משחק למבחן. הוא שולט בכל מה שקורה על המגרש ובגלל זה בעיניי, הוא השחקן הגדול ביותר שראה המשחק״.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו