לאפורטה בראיון נרחב דיבר על הרכש בקיץ, העזיבות, מסי, דמבלה, צ׳אבי, מדריד ועוד:

״הקיץ שלנו חם, הרבה פעילות ואין חופשה. אני חושב גם לעכב את ההגעה שלי למסע בארה״ב בגלל שיש לנו דברים לפתור. אם אסע ב-19 זה אומר שאנחנו במצב טוב וסידרנו דברים, אם לא, אשאר כאן״.

״אני משוכנע שכל הפעילויות שלנו הקיץ יסתיימו בחיוב. יש לנו תוכנית ישימות שאנחנו צריכים לעמוד בה. חשוב שנעמוד בה״.

״לקחתי קדימה צעד עם טבאס, נפגשתי איתו באואסקה, הצלחנו לנהל שיחה רגועה בלי עדיפות. יש לו אישיות, וגם לי יש, אבל יש לנו גם מכנה משותף ואני מרגיש איתו כעת בנוח, כמו שאני מרגיש בנוח עם נשיא ההתאחדות רוביאלס. חשוב שנשיא ברצלונה ישמור על יחסים כאלה״.

״אני חושב שההתחלה שלנו הייתה טובה ואז הייתה נפילה בגלל ההסכם עם CVC, הוא רצה שנחתום עליו והיה שם משבר לא רצוי. עכשיו זה מאחורינו. הוא בן אדם שאפשר לנהל איתו דיון על הכל, כולל פוליטיקה״.

״לא יהיו לנו הטבות מהיחסים האלה. הוא לא אדם כזה. היחסים בין בארסה ללה ליגה יחזרו להיות תקינים, יש לנו את האמון של הלה ליגה. אנחנו צריכים לקבל עלינו את חוקי הפייר פליי, למרות שהם נוקשים מאוד״.

״אני לא מסכים עם כל החוקים, יש כאלה טובים ויש כאלה שלא. זה משתנה״.

״אני יכול להבטיח שנשחק בליגת האלופות בעונה ההבאה. ההמלצה של החוקרים של אוופ״א היא שאי אפשר להעניש אותנו בלי סיום המשפט. הם מבינים שיש תהליכים. לאורך הפרוצדורה היו רגעים של מתח. הטיסה שלי ללובליאנה (עליה דיווחנו בלעדית) להפגש עם צ׳פרין עזרה מאוד בהבנה שלו. אי אפשר להעניש בלי הכרעה במשפט נגרירה״.

״אנחנו בטוחים שנצא ללא שריטה מקייס נגרירה בגלל שאין שם שום דבר. מי שיזם אותנו רוצה לחבל בתדמית של ברצלונה, לא מדובר פה בשחיתות שיפוטית״.

״היו אפשרויות שמסי יחזור לברצלונה ורצינו מאוד שזה יקרה. השחקן רצה וגם האבא רצה, אבל הקצב שלנו היה שונה משלהם. כולנו רצינו שמה שקרה בקיץ ההוא לא יקרה שוב ואמרנו להם שכשיהיה לנו מרווח בפייר פליי, נודיע להם. עבר קצת זמן, הסכמנו על החוזה בכללי ואז חורחה הגיע אליי ואמר שהם בחרו במיאמי בגלל התקופה האיומה שלו בפאריס והלחץ העצום. הוא רצה להרגע ולנוח במיאמי ואני משער שהוא רוצה להתרכז בנבחרת. למרות שהוא רצה ללכת לבארסה, הוא לא רצה עוד שנה כמו בפאריס״.

״היחסים עם מסי טובים, נכונים. לא דיברנו מאז. אני מאחל לו הצלחה במיאמי ושבארסה היא הבית שלו. היחסים עצרו כשהוא עזב לפאריס וחזרו כשחשבנו על קאמבק, אבל גם בלי סיום מיוחל, היחסים כעת תקינים״.

כריסטינה קוברו: ״מסי אמר שלא הייתה הצעה רשמית מבארסה, מה קרה שם?״

לאפורטה: ״היה לנו אישור מהלה ליגה שהחוזה של מסי יכנס בפייר פליי, זה מה שדיברנו עליו עם חורחה והכל סוכם״ (בכפוף לתוכנית הישימות).

״ההוקרה למסי? אמרו לי לעשות את זה ביום שנחגוג 125 שנים ומפגש מחזור של כל השחקנים שעשו את בארסה גדולה בשנים האלה.״.

קוברו: ״אתה רואה אותו משחק שוב עם בארסה?״

לאפורטה: ״זה נראה מורכב וצריך לשאול אותו. הפעם הוא רצה לחזור ואנחנו רצינו שיחזור. גם צ׳אבי, שאר ההנהלה ואני. זה לא קרה. ליאו שומר על עצמו מצוין ויש לו כישרון יוצא דופן. הוא תמיד יכול להופיע בלבל הזה כמו שראינו במונדיאל, אבל אני לא רוצה להכנס לזה״.

קוברו: ״המותג של בארסה יהיה חזק מאוד במיאמי עם ההגעה של מסי בוסקטס ואולי אלבה״.

לאפורטה: ״כן, הם סמלים שלנו. איש עסקים אמר לי שאנחנו צריכים יותר חולצות באמריקה הלטינית ובמיוחד במיאמי. הם אוהבים את בארסה שם יותר מכל קבוצה אחרת״.

״צ׳אבי אמר לי שהמינימום שהוא צריך זה קשר מחליף לבוסקטס. אוריול רומאו? הצוות המקצועי עובד על זה. אם הוא יגיע, שחקן אחר חייב לעזוב. צריך לעבוד על זה ואני לא יכול לחשוף מו״מים אחרים״.

״רומאו הוא תוצר של בארסה, הוא מכיר את המערך והשיטה ומעריך את צ׳אבי. אני מעריך אותו מאוד. צ׳אבי אמר לי שהעונה הבאה תהיה אחרת, שזכייה בתואר משנה משהו במנטליות ומעניקה להם יותר שקט״.

״אנחנו הגענו ממשבר חמוד מאוד. האליפות הזאת מחזקת אותנו ואני מעריך מאוד את ההתאקלמות של צ׳אבי למרות המצב הכלכלי. אני חושב שצריך להעניק לאליפות הזאת הרבה יותר קרדיט ממה שמעריכים אותה״.

״גונדואן הוא שחקן שהפילוסופיה שלנו מתאימה לו. צ׳אבי ביקש אותו מההתחלה והוא העדיף את ההצעה שלנו על הצעה גבוהה יותר מסיטי, זה אומר הרבה. שחקני על רוצים לבוא לכאן״.

״מתיאו אלמאן יודע לנהל מו״מים מוצלחים. הוא שומר על רוגע לאורך כל הדרך. הוא חלק חשוב מאוד בארגון שלנו, אני לא אפסיק לשבח אותו. לא שוכח את ג׳ורדי קרויף שגם עזר הרבה והיה בקשר טוב עם צ׳אבי. שניהם היו מצוינים״.

״אנחנו עוד לא זקוקים למנכ״ל, עוד לא הגענו לגובה שיוט ואנחנו עדיין מתגברים על הרבה קשיים. כשנעבור את זה, נשקול את המשרה מחדש״.

״כל היום שלי מוקדש לבארסה, מהרגע שאני מתעורר עד הרגע שאני הולך לישון״.

״הארכת חוזה לצ׳אבי? לצ׳אבי יש את השקט שהוא צריך. החידוש יקרה בזמן הנכון וכשהמועדון יתפנה לכך. נראה מה יהיה המצב שלנו בפייר פליי״.

״דבמלה הוא שחקן שאהוב מאוד בחדר ההלבשה, אצל המאמן וגם אצלי. יש לו כמה סוכנים שעושים חיים קשים, מכבדים אותך, אבל עושים דברים בדקה ה-90. אני מקווה שהארכת החוזה תפתר אבל זה יקח זמן, ימתחו אותנו״.

״בארסה העניקה הרבה לדמבלה והוא העניק בחזרה. העונה הזאת הוא היה מכריע, אבל נכון שהייתה לו פציעה. צריך להשתפר בקטע הזה. יש לו סוכנים שלוחצים אבל אנחנו צריכים להיות לוגיים. יש לנו מדרגות שכר ודמבלה נמצא בקצה העליון. אנחנו רוצים לשמור על זה ככה. הוא עזר לנו בשנה שעברה עם הפייר פליי״.

״הוא הודיע לנו שהם לא הולכים לממש את הסעיף שחרור ב-50 מיליון יורו עד ה-31 ביולי. אני חושב שהוא ימשיך בבארסה, זה מה שהוא רוצה״.

״אני לא חושש שפאריס תלך על דמבלה אם אמבפה יעזוב, הוא רוצה להמשיך בבארסה״.

״העתיד של אנסו בברצלונה והוא רוצה להצליח כאן. יש לו מתנה, חוש הכיבוש. צ׳אבי אמר לי שבאימונים מי שכובש הכי הרבה הם אנסו ולבנדובסקי. הוא מגיע אחרי פציעה ארוכה ופציעה חוזרת. מאמן הנבחרת דלה פואנטה אמר לי שהוא חזק כמו שור עכשיו וצ׳אבי יעניק לו הזדמנויות. הוא צריך להבין שיש גם אנשים שמתחרים איתו על העמדה וצריכות להיות רוטציות בשביל להמנע מפציעות. יש לנו את ראפיניה, דמבלה, אנסו, לבנדובסקי, עבדה ופראן. זה נחמד מאוד״.

קוברו: ״מה לגבי 16 אלף המנויים שרכשו מנוי להר היהודים. כמה מסובך זה לעלות לשם?״

לאפורטה: ״הכרטיסים יהיו זולים יותר ב-25% בהשוואה לקאמפ נואו. אנחנו בתהליך של התאוששות כלכלית ועכשיו אנחנו הולכים לאיצטדיון עם חצי מהתכולה. עדיין המכירות עובדות טוב. אני יודע שזה לא יהיה פשוט למנויים. אנחנו מצפים שנגיע ל 23,000 מנויים ונתן גם הנחות משפחתיות לסוסיוס שיבואו יותר. הרכבל? הוא מסוגל להעביר 27 אלף איש כל שעה״.

קוברו: ״בארסה תשחק בלבן בעונה הבאה והשחקנים ילבשו את המדים במסע בארה״ב. זה יהיה נגד מדריד?״

״נראה, זה לא הכל לבן הא? יש שם נגיעות של בארסה וזאת מחווה לחולצה של שנות ה-70 עם קרויף. יש לנו חברות שיווק שערכו מחקרים על החולצה ואנחנו מאמינים שצבע לא צריך להיות בבעלות של אף קבוצה. זה לבן, עם נגיעות של כחול אדום ודגל קאטלוניה״.

״מדריד תראה את הלבן כפרובקציה? לא נראה לי. היו לנו מגוון של חולצות חוץ לאורך השנים בצבעים שונים וכולן היו סולד אאוט. אני זוכר שהייתה תקופה בה עלינו עם מכנסיים אדומות (05/06) והמנהלים אמרו לי שזה מסוכן ובסוף הכל היה בסדר. החולצה הראשית שלנו תמיד תהיה בלאוגרנה״.

״מירוטיץ׳? הוא עוד לא עזב. העניין לא נפתר וזה סיפור מורכב. הוא הגיע עם חוזה ברתומאו שהוא לא ישים מבחינה כלכלית. ניקולה תרם לנו הרבה אבל אנחנו מנסים לגרום לסוכן שלו להבין את המצב שלנו, אם הוא ילך למונאקו או למילאן יהיה לו טוב. יש להם את הטיעונים שלהם ואנחנו מגנים על שלנו. אני מקווה שבפלאו יעניקו תמיכה מלאה למאמן רוז׳ר גרימאו. אני מאוד מרוצה מהעבודה עם חואן קרלוס נבארו, אנחנו בונים קבוצה חדשה לעתיד שתתן פייט על היורוליג, אבל גם לשמור על התקציב בגובה 28-30 מיליון יורו״.

״אני יודע שעובדים על עסקת הרננגומס, זה לא אומר ש-2 האחים יגיעו, אבל עובדים על זה. הם שחקני NBA לכל דבר ואחד מהם היה ה MVP של אליפות אירופה, אני מאוד מקווה שנצליח להנחית אותם״.

״ריקי רוביו? ערכנו דיון על זה. אבל אני לא רוצה להכנס לזה יותר מדי. אני הנשיא שהחתים את ריקי בפעם הראשונה בברצלונה ואין ספק שהוא הצליח ב NBA״.

״בארסה לא תהיה חברה, המודל שלנו ייחודי וישמר ככה״.

״יש קבוצת אנשי עסקים בקטאר שרוצים לקדם נכסים של ברצלונה. הם העלו את זה בפנינו, הקשבנו להם ועכשיו אנחנו חושבים. הם רוצים קשר ישיר עם בארסה, כמו קשר מהמחלקה של השיווק או המרצ׳נדייס, הם רוצים לפתח את המותג ברצלונה בעולם הערבי. זה לא רע. אם ההצעה תהיה מעניינת, נעשה את זה״.

״בואו לא נשלה את עצמנו, יש להם כסף ואנחנו צריכים אותו. הם מתעניינים בכדורגל מאוד ורוצים שהליגות שלהם יהיו טופ 5 או טופ 10 בעולם. אנחנו אטרקטיבים בעיניהם ואם יש להם הצעה מעניינת צריך להקשיב להם. אני יודע שהייתה ביקורת שלנו בעבר עליהם, בעיקר בגלל שזה היה על הפרונט של החולצה. אבל מאז הם אירגנו גביע עולם מוצלח והמאמן שלנו התחיל לאמן שם״.

״המילים של ויקטור פונט על כך שהמצב הכלכלי חמור יותר מלפני שנתיים? לא, המצב טוב יותר מלפני שנתיים. קיבלנו אמון של משקיעים ודירוג אשראי גבוה. רשמנו הצלחות, הכנסות, שיא של ממוצע צופים, בונים איצטדיון חדש, היכל כדורסל חדש, מתחם חדש לגמרי, הכל מאוד מרגש״.

״טבאס נגד הסופרליג אבל אמרתי לו שזה לא יחליף את הליגה, זה יחליף את ליגת האלופות. זה ישפר משמעותית את הכלכלה של המועדונים ויעניק יציבות לכדורגל. חייבים את זה כדי להתחרות במועדונים שיש להם כסף בלי תחתית״.

״אני עובר מפעם לפעם בקאמפ נואו, וכן לראות אותו נהרס נוגע לי ברגשי הנוסטלגיה. אבל מצד שני אני מתרגש לקראת האיצטדיון החדש שיהיה לנו״.

“אנחנו פייבוריטים לזכות באליפות שוב. יש לנו קבוצה טובה יותר ממדריד ואינדבדואלית יש לנו גם שחקנים טובים. אם הייתי סוסיו הייתי מרוצה מאוד ממה שאנחנו בונים. גונדואן ואיניגו מרטינס יעניקו לנו ערך גדול וגם השחקנים האחרים שיגיעו״.

״עסקת ארדה גולר? הגענו להסכם עם השחקן והמועדון בגובה 17.5 מיליון יורו. יכלנו להמשיך למלחמת מחירים אבל בחרנו שלא. לא עם ארדה ולא עם שחקנים אחרים שרוצים להגיע. יש לנו ביקורת עצמית והגיון. הסתכלנו על כל העסקה והחלטנו שבגלל הגודל שלה, אנחנו יורדים ממנו. מדריד נכנסה עם הרבה כסף ושילמה את מה שהיא שילמה. זאת הייתה טעות אם היינו משקיעים הכל שם ולא על שחקנים אחרים״.

״ויטור רוקה? הוא נרכש, זה סגור. הכל מצביע שהוא יגיע בינואר 2024, אבל אני לא יודע. זה תלוי בפייר פליי״.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו