לא הוגן לאחרים

לאחר זכייה בפעם השלישית ברציפות בכדור הזהב, הגאונות של חלוץ ברצלונה גרמה למדהים להיראות כדבר שבשגרה.

כריסטיאנו רונאלדו לא נסע לציריך. אם היה ספק בכך שהוא לא הולך לזכות בכדור הזהב, ההחלטה להישאר במדריד לצד מאמנו, ז’וזה מוריניו, הסירה כל זכר. לא היה ספק לאף אחד: ליאונל מסי הולך להיבחר לשחקן הטוב בעולם שנה שלישית ברציפות. מכל הסופרלטיבים כלפי מסי, יתכן שהוודאות המוחלטת בזכייה היא זאת שתיארה את המצב על הצד הטוב ביותר. זה לא שלאחרים לא היה קייס להתיימר להיות המועמדים לזכייה. העניין הוא, שאפילו הם לא יכולים לספק קייס שמתחרה בשלו.

בעונה הקודמת, רונאלדו כבש את שער הניצחון בגביע המלך, תוך כדי זכייה בתואר המשמעותי הראשון של ריאל מדריד מזה 3 שנים. הוא זכה בתואר ה”פיצ’יצ’י”, הכובש המצטיין בספרד, כפי שזכה באנגליה, וזכה בנעל הזהב לאחר כיבוש 40 שערים במסגרת הליגה – יותר מכל אחד אחר, אי פעם. סה”כ הוא כבש 53 שערים ב-54 הופעות. העונה הוא כבר הספיק לכבוש 26 שערים ב-25 הופעות. ועדיין, לא ניתן להתלונן[על זכייתו של מסי].

לא היו תלונות מצד צ’אבי, שסיים במקום השלישי בציריך. “קשה מאד בשבילי לזכות בזה”, הוא אמר לפני המעמד, “מכיוון שאני מתמודד מול השחקן שייחשב לטוב בהסטוריה. לאו ישבור את כל השיאים – הוא עדיין צעיר.” זה בדיוק העניין: בגיל 24 בלבד, מסי לקח את הויכוח למימד אחר. תמיד מדברים על שיפור בנוגע לשחקים צעירים; מסי צריך רק להמשיך באותו קצב. כפי שהטיב לתאר ג’רארד פיקה: “הדבר היחיד שאני מבקש ממסי, זה שימשיך לאהוב את המשחק.”

כבר לא נשאלת השאלה אם מסי הוא השחקן הטוב בעולם כיום; השאלה היא האם יכול להיות שהוא הטוב ביותר אי פעם. “מסי הוא בין הטובים אי פעם,” אמר סר אלכס פרגוסון. “מסי,” אמר הגווארדיולה, “יכול להיות הטוב ביותר בכל הזמנים.” זהו כדור הזהב השלישי שלו. נא לזכור, הוא בן 24. מזה זמן רב קיים מחסור בסופרלטיבים; בכולם כבר נעשה שימוש. עברו שנתיים מאז לאפורטה, הנשיא הקודם של ברצלונה, תיאר אותו כשחקן הטוב ביותר ששיחק אי פעם עבור המועדון. יותר טוב מרונאלדו, רומאריו וריבאלדו; סטויצ’קוב, קובאלה, סוארז וקרויף. יותר טוב ממראדונה.

רק על סמך הופעותיו ב-2011, הקייס של מסי חזק בצורה יוצאת דופן. הוא כבש 31 שערים במסגרת הליגה בעונה הקודמת, תוך כדי כיבוש 53 שערים ב-55 הופעות סה”כ. העונה מסי הספיק לכבוש 17 שערים ב-17 הופעות במסגרת הליגה. ועבור אלו שמפקפקים באיכות הליגה הספרדית, הוא היה הכובש המצטיין בליגה אחרת, קשה יותר: ליגת האלופות, שבמסגרתה הוא כבש 12 שערים. מאזן הכיבושים הטוב אי פעם. וזה כולל שניים בסנטיאגו ברנבאו בחצי הגמר – אחד מהם מבין הטובים ביותר שנראו בתחרות אי פעם.

מאז, מסי כבש 3 נוספים ובישל את 2 האחרים בצמד המשחקים מול ריאל מדריד במסגרת הסופרקופה. הוא כבש בסופר קאפ האירופי ובגביע העולם לקבוצות. ב-2011, מסי כבש בכל 6 המסגרות שבהן שיחק. הוא זכה ב-5 מתוך ה-6, והפסיד בגמר התחרות הנותרת.

אבל העניין הוא לא רק בשנת 2011 ובשערים. הכובש המצטיין בעונת 2010-11 של ליגת האלופות הוא גם הכובש המצטיין שנה שלישית ברציפות. הוא עומד בראש טבלת מלך השערים של העונה הנוכחית. והוא נוטה לכבוש במשחקים הגדולים ביותר; שני משחקי גמר ליגת אלופות, שני משחקי גמר אליפות העולם לקבוצות, גמר גביע המלך, ושער אחר שער מול מדריד – אין שוער שספג מולו כמות שערים גדולה יותר מאיקר קסיאס.

בעונה הקודמת, היו לו גם 19 בישולים במסגרת הליגה, יותר מכל אחד אחר, והעונה יש לו כבר 7, ו-3 נוספים במסגרת ליגת האלופות. בתפקידו כ-9′ מדומה, מסי מעורב יותר ויותר, יורד לעומק, שולט במשחק והורג אותו בו זמנית: במסגרת הליגה הספרדית, 4 שחקנים בלבד מסרו יותר ממנו. מסי נהנה מהשליטה בכדור של ברצלונה, אך חלקית, ברצלונה גם שולטת בכדור בזכותו.

וזאת רק הסטטיסטיקה. יש את התחושה שלא ניתנת לכימות: השליטה בכדור תוך כדי מהירות, הרכות במגע בכדור, הגיוון במשחקו, ראיית המשחק, הפשטות, השליטה המוחלטת בקצב, כשעצירה חשובה לא פחות מהפריצה, בלתי האנושיות מפילת הלסתות. הנחישות שבהצטיינות שלו; הוא הפך את המדהים לדבר שבשגרה.

הוא “שחקן פלייסטיישן”, כפי שציין ארסן ונגר – והוא לא התכוון לאחד שנשלט ע”י ילד בן 10 מהקהל. הטילו בו ספק עם העובדה שהוא לא כבש מול קבוצות אנגליות. הוא תפר רביעייה לארסנל. בעונה הקודמת, הוא כבש את השני ב-2 הגמרים מול מנצ’סטר יונייטד. הראשון היה בנגיחה.

כל פעם ששאלה נשאלת, אתגר מוצג, מסי עונה לו – מלבד ההתמהמהות עם היוצא מן הכלל, הצלחה במדים הבינלאומיים, החשובה עד מאד. מסי צדק בדבקותו בתפקיד החשוב של חבריו לקבוצה בהצלחתו. אך אל תתנו לזה להטיל צל על כשרונו. ההשוואות עם רונאלדו נעשו בקביעות; ומסי גם דאג ליישב אותן בקביעות, עד עכשיו לפחות, לטובתו. כעת, גם האוהדים הקולניים ביותר של רונאלדו איבדו את קולם. וזה לא אמור לבייש אותם או אותו. רונאלדו מדהים; מסי למרות זאת, טוב יותר.

כרגע, הוא טוב יותר מכל אחד אחר. במסגרת אליפות העולם לקבוצות, פלה טען כי ניימאר הוא הטוב יותר מבין השניים. מסי הוביל את ברצלונה לניצחון של 4-0, תוך כיבוש צמד. “למדנו לקח”, אמר ניימאר לאחר מכן. צ’אבי ציין פעם כי “אני לא רוצה להשוות אפילו את מסי לאף אחד אחר – זה פשוט לא פייר. עבורם.”

אדמין

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו