לקראת אייבר

לא להאמין שעוד עונה של הליגה הספרדית עומדת להסתיים היום בערב. העונה הזו חלפה לה חיש מהר, וכעת אנו ניצבים בפני המחזור האחרון, כשרק נס משמיים יכול להביא לכך שבארסה תוכתר כאלופת ספרד בסיומו. העסק ידוע כמעט לכולנו: בארסה נמצאת 3 נקודות מתחת למובילה, ריאל מדריד, שמספיקה לה נקודה במשחק אצל מאלגה כדי להבטיח את האליפות. בארסה תצטרך לנצח את אייבר בקאמפ נואו, ובמקביל לקוות להפסד היסטורי של ריאל מדריד למאלגה (רמז: מדריד הפסידה רק פעם אחת ב-40 המשחקים האחרונים לקבוצה מאנדלוסיה), כדי לזכות באליפות. זהו סדק קטן של תקווה בחומה לבנה ואכזרית, ואם התרחיש הפנטזיונרי הזה יתקיים, לא רק החומה הזו תישבר לרסיסים…

Image may contain: 3 people, people standing and outdoor

המשחק היום בקאמפ נואו יהיה בסימן פרידה מלואיס אנריקה כמאמן ברצלונה. זו הפעם האחרונה שלוצ’ו יהיה מאמן הקבוצה מול הקהל הביתי, ולכן נראה כמה מחוות פרידה מהאסטוריאני, הן מהקהל ביציעים והן מהמועדון.

פיקה, שהחלים מווירוס בבטן האחרונים, בספק קל למשחק אך צפוי להיות זמין לרשות המאמן. מי שייעדרו בוודאות מהמשחק הם אלייש וידאל, מתייה, ראפיניה ומסצ’ראנו הפצועים. לשמחתנו הרבה, אף אחד לא מושעה בשל צבירת צהובים מהמשחק, אך יש לזכור שאלבה ואומטיטי יושעו מהמחזור הראשון של העונה הבאה במידה ויקבלו כרטיס צהוב היום. אם פיקה כשיר, לואיס אנריקה יכול לפתוח עם הרכב “האונסה”, משהו שכמעט קרה במשחק נגד ויאיריאל, אך ברגע האחרון התברר כי דין תופס את מקומו של אלבה. מרלון מבארסה ב’ נמצא בהיכון למקרה ויצטרך לפתוח שוב לצדו של אומטיטי במרכז ההגנה.

במישור אחר, לחובבי הסטטיסטיקה והשיאים, בארסה כבשה העונה 112 שערים בליגה, והקבוצה שמה עין על שבירת השיא שנקבע בעונה של טיטו וילאנובה, 115 שערים בעונה. בנוסף, מסי נמצא על סף זכייה בפעם הרביעית בפיצ’יצ’י ובנעל הזהב האירופית, כשמאזנו עומד כרגע על 35 שערי ליגה.

מה שלומך אייבר?

Los jugadores del Eibar, tocados tras consumarse su descenso.

אייבר מבלה כבר 3 עונות בליגה הראשונה, ומעונה לעונה היא משתפרת: 35 נקודות בעונה הראשונה (הייתה צריכה לרדת לליגה השנייה, אך אלצ’ה הורדה במקומה בשל מצבה הכלכלי העגום), 43 בעונה השנייה והעונה יש לה כבר 54 נקודות. ערב המחזור, לפני המשחקים של אספניול ואלאבס, היא הייתה במקום ה-8, וכעת היא ניצבת במקום ה-10 והנינוח. החבורה של חוסה לואיס מנדיליבר בהחלט יכולה להתגאות בהישגים שלה, ודאי כשמתחשבים בתקציב הצנוע שלה לעומת יתר קבוצות הליגה.

אייבר אף נאבקה על העפלה לליגה האירופית בשלבים מוקדמים יותר העונה, אך התוצאות שלה בתקופה האחרונה הרחיקו אותה מהחלום משמעותית. היא ניצחה רק משחק אחד מששת משחקיה האחרונים, ניצחון 2 – 0 ביתי על לגאנס. מאז הפסידה 1 – 0 בחוץ לאתלטיקו מדריד ובבית מול ספורטינג חיחון, שכבר ירדה לליגה השנייה.

לבאסקים הקטנים יש ארבעה חיסורים בשל פציעה: איבן ראמיס, אנטוניו לונה, נאנו ופראן ריקו. סרג’י אנריק, מלך שערי הקבוצה עם 11 כאלה העונה, וקיקה גארסיה צפויים לפתוח בחוד ההתקפה. פדרו לאון, האקס המדרידאי, הוא הכוח היצירתי באגף הקבוצה. אנטוניו לונה המגן, שבישל 5 פעמים העונה, מהווה חיסרון לא פשוט, ואת מקומו יתפוס דויד ז’ונקה. קיים סיכוי שאדריאן גונסאלס יפתח כפליימייקר, במקומו של אחד מבין דני גארסיה או גונאסלו אסקלנטה הקשרים.

היסטוריה

אייבר, כאמור, נמצאת בליגה הראשונה רק שלוש עונות, ולכן בין בארסה לאייבר היו רק שני מפגשים בקאמפ נואו. שניהם הסתיימו בניצחון לזכות הקטלאנים.

במשחק הראשון אי פעם בין שתי הקבוצות. בארסה ניצחה 3 – 0 משערים שהובקעו במחצית השנייה, צ’אבי (בישול ענק של מסי), ניימאר ומסי. האורחים היו במרחק סניטמטרים מעלייה ליתרון במחצית הראשונה, ואולי לעשות היסטוריה… אך המזל היה עמנו, והחלוץ שלהם החטיא מול שער ריק.

במפגש הקודם בקאמפ נואו, אייבר כן כבשה ועלתה ליתרון, לתדהמת כולם. לואיס סוארס השיב עם שלושער עוצמתי ושמר על 3 הנקודות בבית.

 

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו