לקראת אספניול

בארסה תיסע הערב לפרוורי העיר ברצלונה כדי להתערב באצטדיונה של היריבה העירונית והמאוסה, אספניול. חייבים לנצח את “התוכים” אם רוצים לשמור על איזשהו סיכוי לאליפות, ובמקביל נמשיך להתפלל שריאל מדריד תאבד לפחות 3 נקודות מ-5 המשחקים שנותרו לה. הדרבי של ברצלונה הוא, בעיניי, המשחק הקשה ביותר על הנייר שנותר לנו. אספניול תמיד אוהבת לעשות לנו צרות, לא משנה באיזה כושר היא באה או אנחנו באים. היא תשמח לפנצ’ר לנו את חלום האליפות, מול הקהל הביתי שלה ורצוי שבצורה שתתסכל אותנו כמה שיותר.

לשמחתנו הרבה ניימאר סיים לרצות את עונש ההשעיה שלו, והוא שוב זמין לרשותו של לואיס אנריקה. אולם החדשות הפחות משמחות הן שאינייסטה חש בכאבים אתמול והוא בספק גדול למשחק. טרם פורסם הסגל שייצא אך מירב הסיכויים שהוא לא ייכלל בו, וההשערה היא שאנדרה גומש יפתח במקומו. בנוסף, שלושה שחקנים עדיין פצועים לתקופה ממושכת – אלייש וידאל, ראפיניה ומתייה. מלבד אינייסטה, ההרכב החזק ביותר צפוי לפתוח, בלי רוטציות ובלי התחכמויות. אלקאסר, שפתח במקומו של ניימאר ואפילו התכבד בצמד נגד אוססונה, יחזור ככל הנראה לספסל, כמו גם מסצ’ראנו, שכבש שער היסטורי ונדיר במיוחד באותו משחק.

מה שלומך אספניול?

הקבוצה של קיקה סאנצ’ס פלורס חצתה את קו 50 הנקודות לראשונה מזה 12 שנים, והיא ניצבת כיום במקום ה-9. השאיפות שלה לסיים במקום שמוביל לליגה האירופית בשנה הבאה די נמוכות – 8 נקודות מפרידות בינה לבין המקום השביעי. עבור אספניול, ברצלונה היא היריבה הגדולה ביותר שלה – בעוד עבורנו היא היריבה השנייה אחרי ריאל מדריד. משכך, לא משנה באיזה מצב הם מגיעים, גם אם אין לה שום דבר ספורטיבי לשחק עליו, היא תיגש למשחק במטרה אחת: לעצור את ברצלונה ולמנוע ממנה לחגוג תארים נוספים, ודאי שעל חשבונה. זכרונות לראול טאמודו ב-2007 צפים באופן אוטומטי.

מבחינת כושר, אספניול הפסידה רק 2 מ-15 משחקי הבית האחרונים שלה, וב-8 האחרונים היא ניצחה 6 מהם. אתלטיקו מדריד ניצחה אותה במשחק הבית האחרון 1 – 0, ובמחזור אמצע השבוע היא נפרדה בתיקו מהאצטדיון של ספורטינג חיחון. אך דרבי זה דרבי, וכמו שאמרתי לפני כן, אפשר לשכוח באיזה מצב כל קבוצה מגיעה למשחק, כי על המגרש אין לכך שום זכר.

הסגל של המארחת יחסר את הבלם אוסקר דוארטה, שפצוע לשארית העונה. ג’רארד מורנו, החלוץ הבכיר בקבוצה עם 12 שערים, יפתח בחוד ההתקפה, והשאלה היא מי מבין פיליפה קאיסדו או לאו בפטיסטאו יחבור אליו שם. פבלו פיאטי הוא הכוח היצירתי של הקבוצה, עם 10 שערים ו-9 בישולים, והוא ישחק בצד שמאל של המגרש. במרכז המגרש נראה את מיודענו ויקטור סאנצ’ס, ככל הנראה לצדו של חאבי פואגו. בהגנה, ניתקל בשלושה לופסים: השוער דייגו לופס, אקס ריאל מדריד, הבלם דויד והמגן חאבי.

היסטוריה

ההיסטוריה שלנו עם אספניול מתחילה ממש בימיו הראשונים של המועדון, אי שם בשנת 1900, ואני בקלות יכול לשלוף לכם סיפורים מראשית המאה הקודמת, אך זה לא הזמן עכשיו. נתמקד בעבר הקרוב ונזכיר שהפעם האחרונה שאספניול ניצחה אותנו בביתה הייתה לפני 10 שנים. מאז שהיא עברה לאצטדיון החדש שלה, הקורנליה אל פראט, היא לא הצליחה לנצח אותנו אף פעם אחת: בארסה ניצחה 5 פעמים ו-3 משחקים הסתיימו בתיקו.

המשחק הזכור ביותר באצטדיון החדש של “לוס פריקוס” הוא המאניטה שבארסה כבשה בעונת 2010/11. הקבוצה של פפ דרסה את זו של פוצ’טינו, עם צמדים של דויד וייה ופדרו ושער נוסף של צ’אבי. זה היה הדרבי הראשון אחרי מונדיאל 2010, בו אינייסטה כבש את שער הניצחון בגמר וחשף חולצה לזכרו של דני חארקה, קפטן אספניול שהלך לעולמו, ומשכך, הקהל המקומי הריע לסאן אנדרס כאשר הוחלף, למרות התוצאה השלילית.

בניגוד למשחק הזה, שאר המשחקים ממש לא היו קלים באותה המידה. עונה לאחר מכן פברגאס כבש שער יתרון מוקדם בנגיחה, אך כמיטב העונה הארורה ההיא, בארסה בעטה בדלי וספגה שער שוויון לקראת סיום המשחק..

בעונה של טאטה מרטינו, זה היה המשחק הראשון לאחר הפציעה החמורה של ויקטור ואלדס. משחק ראשון עם פינטו, שגרם לנו להמון התקפי לב עם הליצנות שלו בשער. זה היה משחק קשה מאוד. מסי הבקיע פנדל בדקה ה-77 אחרי נגיעת יד ברחבה, והשוער קיקו קאסייה הורחק אחרי שמנע ממסי שער מחוץ לרחבה עם שתי ידיו. ניצחון 1 – 0 קטן אבל מתוק.

בעונה הראשונה עם לואיס אנריקה, בארסה ניצחה 2 – 0 משערים מוקדמים של ניימאר ומסי. ג’ורדי אלבה הסתבך עם השופט מתאו לאוס, הערס הסנאי יצא ממנו והוא קיבל שני צהובים תוך דקה במחצית השנייה. למרות החיסרון המספרי, בארסה שמרה על שער נקי. עונה לאחר מכן זה היה תיקו מאופס משמים במיוחד, אספניול הצליחה במשימתה לבלום את יריבתה, אם כי לשמחתנו זה לא מנע מאיתנו לחגוג אליפות בסוף העונה.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו