לקראת בילבאו בבית

רעש ורעמים, ברקים וצלצולים זה מה שעובר על ברצלונה בשבוע האחרון, אחרי פתיחת ליגה מושלמת בארבעת המחזורים הראשונים הקבוצה של ואלווארדה קיבלה 2 מקלות לא נעימים בגלגלים בדמות התיקו הביתי מול ז’ירונה וההפסד המוזר ללגאנס שהייתה האחרונה בטבלה ערב המחזור החמישי וללא ניצחון ליגה.

וכעת נראה (או לפחות נשמע בקרב האוהדים) שארובות השמיים נפתחו עלינו ואולי יש קצת שיכחה שמדובר רק במחזור 6 ואחרי קיץ מונדיאליסטי ללא מנוחה רבה, המרתון רק התחיל וסרגל המאמצים מצד המיסטר והשחקנים כאחד עוד צפוי לעלות בהרבה.

Image may contain: one or more people and outdoor

מה שצריך להדאיג אותנו כאוהדי ברצלונה יותר מכל הוא מצב ההגנה הלא יציבה שלנו בשלב זה של העונה, בעונה הקודמת בפתיחת המחזור השישי עמדה ההגנה של ברצלונה על ספיגה של 2 שערים בלבד והעונה בפתיחת המחזור הזה אנו עומדים כבר על 7 שערים, יותר מפי 2 בכמות, האם זה קשור להגנה עצמה ולשחקנים כאלה ואחרים, האם זה משחק הקישור שלא לוחץ ועוזר מספיק או חוסר הסדר כקבוצה שלא תורם, לכל איש הפתרונות שלו ומחשבותיו אך אין ספק שבארסה תידרש לקפיצת מדרגה  משמעותית בנשוא הזה.

ובנוסף לחוסר היציבות בהגנה פציעתו של סמואל אומטיטי, אולי הבורג החשוב שלנו בהגנה בהחלט לא עוזרת להגנה שלנו להתאושש, הצרפתי עם פציעה לא ברורה בברך לא ישחק כצפוי ונקווה שינוח ויתאושש במהרה כי כבר במחזור הבא יש לנו ביקור במאסטייה, ביקור שרק מתחיל רצף ליגה של סביליה וקלאסיקו ובין לבין גם משחקי ליגת אלופות לא פשוטים.

בנוסף לבלם הצרפתי גם מלקום שלא ממש מקבל הזדמנויות להוכיח, דניס, אלנייה וסאמפר נותרים מחוץ לסגל בעוד לנגלה שחוזר מהשעייה וראפיניה שבים לסגל.

מה שלום הלוס לאונס?

עם מינוי של אדוארדו טוטו באריסו למאמנה של אתלטיק בילבאו בקבוצה הבאסקית מקווים לעונה טובה וסוחפת הרבה יותר מהעונה הקודמת, אז הלוס לאונס סבלו מעונה קשה ודלה שהסתיימה במקום ה-16, רחוק מציפיות הקבוצה וממה שהיא אמורה לייצג.

עד כה הפתיחה של אתלטיק מדשדשת ונראה שהקבוצה עוד לא מצאה את ההרכב הקבוע שלה ואת הקצב, הבאסקים שיחקו רק 5 מחזורי ליגה לאחר שהמשחק נגד ראיו נדחה בגלל תנאי המגרש בוייקאס והוציאו עד כה ניצחון ליגה בודד אחד לצד 3 תוצאות תיקו והפסד בודד שגם הגיע במחזור אמצע השבוע האחרון עם תבוסה ביתית של 3-0 לויאריאל, אין ספק שלאתלטיק בילבאו יש את הכישרון לעשות הרבה יותר והיא גם הראתה זאת במשחקי התיקו שלה נגד ריאל מדריד בבית ונגד בטיס בחוץ אך גם הראתה חוסר יציבות בתבוסה הביתית ובתיקו נגד הוואסקה במחזור השני,  החודש הקרוב קריטי לבילבאו כמו לנו שכן היא מתמודדת עם רצף משחקי ליגה שכוללים ביקור אצלנו, דרבי גדול נגד סוסיאדד, דרבי קטן נגד אייבאר ומשחק ביתי נגד ולנסיה, רצף שיכול לעלות או להוריד את הבאסקים ובכללי להראות לאן נושבות הרוחות בסן מאמס להמשך העונה.

הסגל של באריסו שנוסע לקאמפ נואו:

שוערים: אונאי סימון, אוליגה

הגנה: איניגו מרטינז, יראיי אלברז, סן חוזה, יורי,  בלנזיאגה, דה מרקוס.

קישור: בניאט, סוסאטה, דני גרסיה, מיקל ריקו, אנדר קאפה, ראול גרסיה, אונאי לופ.

התקפה: אינייקי ווילאמס,  אדוריס, איקר מוניאין.

מפגשי עבר

לברצלונה ולבילבאו יש היסטוריה עשירה ומרובת שנים של יריבות ספורטיבית של 174 משחקי ליגה אחת מול השנייה, בארסה ניצחה 87 משחקים, אתלטיק 59 ו-28 הסתיימו בחלוקת נקודות, בארסה כבשה 334 שערים, הבאסקים 253.

https://www.youtube.com/watch?v=vbb-Osgc80s

מתחילים כמובן עם הביקור האחרון של בילבאו בקאמפ, חודש מרץ 2018 ברצלונה מגיעה מעודדת מהניצחון המוחץ על צ’לסי בשמינית גמר ליגת האלופות ובעיצומו של מירוץ האליפות עם אתלטיקו מנצחת 0-2 את הבאקסים משערים מוקדמים של פאקו אלקסר שפרע את השטרות באחת מההזדמנויות היחידות שלו אצלנו בהרכב הפותח כבר אחרי 8 דקות ועוד שער של דיוס מסי אחרי חצי שעה שסגרו לבארסה את הסיפור.

בשנים האחרונות ניתן לומר שבארסה מצליחה להתמודד יפה מול בילבאו בבית ואף להביא ניצחונות משכנעים, אין ספק שאחד המשכנעים שבהם היה בינואר 2016, אז אלופת אירופה הביסה 0-6 את הבאסקים המסכנים. לואיסיטו סוארס כבש שלושער משכנע כאשר מסי, ניימאר וראקטיץ’ משלימים אחד כל אחד.

עוד ניצחון מעניין וסוחף הגיע בפברואר 2001, בארסה בתקופת השפל מוציאה שביעייה מפתיעה מהשרוול, שלושער של לוצ’ו, צמד של פיליפ קוקו ועוד אחד של אבלרדו מביאים שישייה חלומית כבר במחצית הראשונה כאשר אוברמרס המחמיצן המאושר מצליח סוף סוף לכבוש אחד משלו במחצית השנייה וסוגר תוצאה גרנדיאוזית.

כמה וכמה שחקנים עברו בשתי המעדונים, השמות המוכרים ביותר הם אנדוני זוביזארטה מיודענו, חוליו סליאנס, חוסה מארי, סנטי אסקרו וגם מאמננו הנוכחי ארנסטו ולווארדה ששיחק גם אצלנו וגם אצל הבאסקים, בנוסף בשטח הפיקנטריה שלנו לקראת סיום, בפעם האחרונה שאתלטיק בילבאו ניצחה בקאמפ אי שם בפברואר 2001 עמד בשער ההפסד 2-1 רוברטו בונאנו הארגנטינאי, אותו בונאנו שב היום לקאמפ נואו כחלק מצוות האימון של באריסו, הפעם כבר לא נאחל לו בהצלחה, תקציר של אותו משחק אתם מוזמנים לראות בקישור המצורף:

שיהיה בהצלחה לכולנו, הגיע הזמן לחזור לנצח בליגה ולסגור בטוב שבוע לא פשוט, ויסקה בארסה ובהצלחה!

 

אהוד קצף

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו