לקראת גמר הגביע

המשחק האחרון לעונת 2016/17 עומד בפתח, וזו ההזדמנות להיפרד מלואיס אנריקה כמאמן עם תואר קטן וחביב: גביע המלך. בארסה כשלה במשימותיה בליגה ובליגת האלופות, זה ברור לכולנו, אך אין סיבה לא להתנחם טיפ-טיפה עם הטעם המתקתק של זכייה בגביע. בלתי נתפס, אבל אחרי המשחק הזה נצא לפגרת הקיץ, ולא נזכה לראות את אהבתנו משחקת משחק רשמי במשך יותר מחודשיים. תהיו ערוכים נפשית לכך, כי זה ממש לא קל בלי מנת הסם הדו-שבועית שלנו.

מצב הסגל של בארסה לקראת המשחק נגד דפורטיבו אלאבס די ברור. יש שני חיסורים משמעותיים: לואיס סוארס וסרג’י רוברטו. שניהם מושעים וגם פצועים בו זמנית. סוארס קיבל צהוב שני מעורר מחלוקת בגומלין חצי הגמר נגד אתלטיקו מדריד, סרג’י רוברטו הורחק לאחר עבירה לא מוצלחת במיוחד. ראפיניה פצוע לטווח הארוך, מתייה לכל הפחות על הנייר פצוע. בהתחשב בהדרו של סוארס, רוב הסיכויים שנראה את פאקו אלקאסר פותח כחלוץ החוד של הקבוצה.

לגבי עמדת המגן הימני יש דיון מסוים. ראשית, פיקה החלים ממחלתו, מסצ’ראנו החלים מפציעתו ואפילו אלייש וידאל, שנפצע באופן חמור במשחק הליגה נגד אותה אלאבס, קיבל את האישור הרפואי לשחק. ההשערה היא שנראה את מסצ’ראנו כמגן ימני. קיימת גם אפשרות של גומש, שנוסה כמגן ימני הן נגד לאס פאלמס והן נגד אייבר.

מלבד שתי נקודות אלה, אנו צפויים לראות את כל התותחים הכבדים פותחים. מסי, ניימאר, ראקיטיץ’, אינייסטה, בוסקטס, פיקה, אומטיטי, אלבה ובשער יאספר סילסן, שבדרך קבע פותח במשחקי הגביע.

מה שלומך אלאבס?

Image result for deportivo alaves

החבורה של מאוריסיו פלגרינו חזרה לליגה הראשונה אחרי 10 שנים בליגה השנייה והשלישית, והיא ממש יכולה להיות מרוצה מעצמה בסיום העונה. היא סיימה את העונה במקום התשיעי עם 55 נקודות. אפילו אפשר לראות שהחצי השני של העונה היה מוצלח מאוד, שכן היא טיפסה מהמקום ה-12 למקום ה-9 במהלך התקופה הזו, ואף ב-7 המחזורים האחרונים של העונה לא הפסידה. בנוסף לכך, כמובן, העפילה לגמר הגביע, בתקווה לזכות בתואר בפעם הראשונה בתולדותיה. בדרכה למפגש מול בארסה, היא הדיחה בחצי הגמר את סלטה ויגו, אותה אחת שהצליחה להדיח את ריאל מדריד ברבע הגמר. אלאבס סחטה תיקו מאופס בבליידוס, ובבית ניצחה 1 – 0 משער מאוחר של אדגר.

כולנו זוכרים את דפורטיבו אלאבס העונה בשל שני אירועים: הראשון הוא ההפסד שלנו להם בקאמפ נואו במחזור השלישי, הפסד שהימם את כולנו פחות או יותר. בארסה עלתה בהרכב סופר משני, וזה עלה לה ביוקר. אלאבס עלתה ראשונה ליתרון, וגם שער השוויון של מתייה והכניסה של מסי כמחליף לא עזרו: אלאבס הבקיעה שער שני וחגגה ניצחון נדיר במיוחד בקאמפ נואו. האירוע השני הוא במשחק אצלם. בארסה אמנם ניצחה 6 – 0, אך אלייש וידאל נפצע באופן חמור לאחר כניסה ברוטאלית של תאו הרננדס הארור.

אלאבס צפויה לפתוח הערב בהרכבה החזק ביותר, למעט הבלם ויקטור לגוורדיה, שעבר ניתוח ויושבת בחודשים הקרובים. נראה במקומו ככל הנראה את רודריגו אליי, לצדו של זוהיר פדל. דייברסון יהיה החלוץ שיציק ויעשה צרות להגנה שלנו. בלב הקישור נראה את מרקוס יורנטה המדרידאי, אחת ההשאלות המוצלחות בספרד העונה.

היסטוריה

בארסה ואלאבס נפגשו בשני מפגשי גביע במהלך ה-21, בשניהם בארסה עברה לשלב הבא עם ניצחונות כפולים. הפעם הראשונה מבין השתיים הייתה בשמינית הגמר של עונת 2006/07, אז אלאבס הייתה בליגה השנייה. במשחק הראשון, בארסה ניצחה 2 – 0 מצמד של סביולה, בגומלין 3 – 2 עם שלושער של אותו ארנבון.

הפעם השנייה מבין השתיים הייתה בשלב המוקדם של עונת 2012/13 עם טיטו, כשאלאבס הייתה קבוצת ליגה שלישית. 3 – 0 במנדיסורוסה ו-3 – 1 בקאמפ נואו קידמו את בארסה בקלילות לשמינית הגמר.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו