לקראת דפורטיבו אלאבס

Image may contain: 1 person, playing a sport and text

ברוך הבא דמבלה! זמן כה רב אחרי עזיבתו של ניימאר, זמן כה מועט לפני סוף חלון ההעברות, ברצלונה הנחיתה את המחליף בהתקפה, וזהו עוסמאן דמבלה הצרפתי הצעיר. הוא אמנם לא ישחק היום נגד דפורטיבו אלאבס, אבל  הידיעה על הגעתו נותנת דחיפה של אופטימיות להמשך העונה. מדובר בשחקן ענק כבר בגיל 20, ושיאו עוד לפניו. אני בטוח שנהנה המון מיכולותיו, אבל כמו עם כל שחקן חדש ועוד כה צעיר, אנו מוכרחים להתאזר בסבלנות.

בכל אופן, נראה שהמועדון לא מסתפק רק בהחתמתו של דמבלה והוא עדיין מחפש חיזוק נוסף, אם כי בשלב הזה הציפייה שלי שיבוא מישהו היא די נמוכה. לא קוטיניו וחבל מאוד שלא סרי, שסיפור הביטול ברגע האחרון מריח רע מאוד, משהו די אופייני להנהלת הליצנים שיש למועדון שלנו. סאמפר הושאל ללאס פאלמס בצעד די מצער, כי אולי זו הייתה צריכה להיות עונת הפריצה שלו בקבוצה הבוגרת. מנגד, לא נפטרו עדיין מהעודפים בדמותם של דוגלאס, ורמאלן, טוראן ומוניר. לא בהשאלה ולא בהעברה. זאת הזיה אחת גדולה.

Image may contain: 3 people, people smiling, people standing and outdoor

נתמקד במשחק הערב. מי שכן עשוי לערוך את הופעת הבכורה שלו במנדיסורוסה הוא פאוליניו, שנכלל בסגל הקבוצה בפעם הראשונה מאז שהגיע. לרשותו של ואלוורדה גם יעמוד אינייסטה, שהחלים מהפציעה שספג בקלאסיקו, אך לואיס סוארס עדיין פצוע וייעדר גם מהמשחק הזה. לפי הדיווחים הוא מזרז את החלמתו והוא רוצה להשתתף במשחקיה של נבחרת אורוגוואי במהלך פגרת הנבחרות, אליה יוצאים מיד לאחר המשחק היום. דיווח חם מהתנור יחסית הוא העדרו של אנדרה גומש בשל מחלה, ובמקומו נכנס לסגל לוקה דין. ראפיניה, שנפצע ונותח בברכו לפני יותר מ-4 חודשים, עדיין מחוץ לעניינים. סך הכול צפוי להיות הרכב די דומה למה שראינו בשבוע שעבר, עם שינויים מינוריים כמו פיקה שנשמר על הספסל נגד בטיס.

מה שלומך אלאבס?

הקבוצה מהעיר ויטוריה מבלה שנה שנייה ברציפות בליגה הראשונה, כעבור העדרות של 10 שנים. העונה הקודמת שלה הייתה מוצלחת מאוד והיא סיימה בחציו העליון של הטבלה, במקום ה-9, ואף פגשה אותנו בגמר הגביע, בו ניצחנו 3 – 1. לצערה הרב היא נאלצה להיפרד ממאמנה החביב מאוריסיו פלגרינו, שהלך לאמן את סאות’המפטון, ובמקומו מונה לואיס סובלדיה הארגנטינאי בן ה-36, לו זו ההתנסות הראשונה באימון באירופה. לפני כן אימן במקסיקו, בקולומביה, באקוודור ובארגנטינה.

כקבוצה עם תקציב צנוע, אלאבס נאלצת להיות יצירתית במהלך בניית הסגל. בעונה הקודמת היא התבססה לא מעט על שחקנים מושאלים, ולא פשוט עבורה למלא את החלל שהותירו שחקנים כגון תאו הרננדס המגן השמאלי, ויקטור קמארסה ומרקוס יורנטה הקשרים והחלוץ דייברסון. כמו כן, אדגר מנדס הקיצוני עבר למקסיקו וזוהיר פדל עבר לבטיס, וכך למעשה חלק גדול מהסגל שלה לעונה הזו הוא די חדש. בורגי ואנצו זידאן באו מריאל מדריד, תומאס פינה מושאל לקבוצה מברוז’, מובארק וקאסו חתם כשחקן חופשי.

El centrocampista del Alavés Jorge Franco Alviz 'Burgui' (d) disputa un balón con el centrocampista brasileño del Leganés Gabriel Pires .

במחזור הראשון התארחה אלאבס אצל לגאנס, והיא חזרה עם הפסד 1 – 0, הודות לשער בנבדל בכלל. ההפסד הזה הראה שלאדון סובלדיה יש הרבה עבודה בהרכבת חבורת השחקנים הזו לכדי יחידה מגובשת ומאוחדת. מה שכן, הקבוצה סבלה מלא מעט חוסר מזל, מפני שלמאנו גרסיה הייתה הזדמנות להבקיע בפנדל, אך הוא בעט הישר לידיו של השוער, ובורגי פגע במשקוף במהלך המחצית השנייה.

ההרכב שפתח נגד לגאנס:

פאצ’קו
ויגאראי, רואנו, אלי, פדרסה
בורגי, וקאסו, גארסיה, גומס
סוברינו, סנטוס

תקציר:

מי שבוודאות ייעדר מהמשחק היום הוא ויקטור לגוורדיה הבלם, שפצוע כבר תקופה ארוכה. הקטור הרננדס המגן השמאלי לא ישחק בשל כאבים בברך, ובמקומו יפתח אלפונסו פדרסה, שעמדתו הטבעית היא באגף שמאל בהתקפה בכלל. רוב הסיכויים שנראה הרכב דומה למה שהיה נגד לגאנס, עם תומאס פינה ואוסקר רומרו בהרכב במקום כשחקני חילוף.

היסטוריה

כלל לא קל לברצלונה במגרשה הביתי של דפורטיבו אלאבס, המנדיסורוסה הוותיק, שגילו קרוב ל-100 שנים. שתי הקבוצות נפגשו שם ל-12 משחקי ליגה, מתוכם ברצלונה ניצחה 5 פעמים, סיימה בתיקו 4 פעמים והפסידה עוד 3 פעמים. הניצחון הרועם בעונה הקודמת כלל לא מייצג. לפני כן היו שתי תוצאות תיקו מאופס ואף הפסד 2 – 0 ב-2001. עם זאת, ראוי לציין שאלאבס לא הבקיעה בביתה נגד בארסה אף לא שער אחד בשלושת המשחקים מאז אותו ניצחון ב-2001.

אם נלך אחורה במנהרת הזמן נגלה שגם זכינו באליפות במנדיסורוסה, זה קרה ב-22 במאי 1999, מחזור 35, ניצחון 1-4 משערים של פיליפ קוקו, קלוייברט, יודאס ולואיס אנריקה הביא אליפות אחרונה עם ואן חאל.

נחזור כעת לעונה האחרונה, לאותו ניצחון 6 – 0. ללא ספק נשמע כמו ניצחון גדול, אך הדבר שנזכור יותר מכול הוא פציעתו של אלייש וידאל. תאו הרננדס, שהיום בריאל מדריד, תיקל אותו בחריפות בדקה ה-87, כשהמשחק גמור כבר, והוא פשוט ריסק לו את הקרסול. לשמחתנו הרבה, אלייש חזר עוד לפני סוף העונה ואף שיחק בגמר הגביע נגד אותה אלאבס. סגירת מעגל יפה. במשחק עצמו הבקיעו לואיס סוארס עם צמד, מסי, ראקיטיץ’ וניימאר עם בודדים ועוד שער עצמי של בלמה של המארחת.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו