לקראת דפורטיבו אלאבס

אז ברצלונה השלימה את העלייה לגמר הגביע עם תיקו נגד אתלטיקו מדריד וכבר מתחילה להתאמן לקראת הגמר עצמו במאי נגד היריבה שלה לאותו מפגש, הפעם זה בליגה.

בברצלונה לא שוכחים את ההפסד ההוא במחזור השלישי. הבאסקים הנחילו לנו את הפסד הבית היחידי שלנו עד כה העונה, הפסד ראשון העונה מתוך 2 עד כה בליגה. הפעם לבארסה אסור למעוד מול הג’לורוסו שכן אומנם היא רחוקה רק נקודה אחת מריאל אבל עם 2 משחקים יותר.

חודש פברואר העמוס (והידוע לשמצה) נפתח לנו דווקא טוב עם 2 ניצחונות (אתלטיקו בגביע ואתלטיק בליגה) ותיקו שכולו ניצחון בגביע, ובארסה בהחלט תרצה לאסוף ממנו כמה שיותר נקודות שכן יש לנו בדרך עוד מפגשי ליגה מול לגאנס בבית ואתלטיקו מדריד בחוץ ומפגש ליגת האלופות שחוזרת אלינו מול פאריס סן ז’רמן בחוץ.

בבארסה עסקו בימים האחרונים בעיקר בדיבורים על הרחקתו של לואיס סוארס בצהוב שני הזוי שימנע ממנו לשחק נגד אלאבס בגמר גביע וברצון לערער עליו. כמו כן דובר גם כרגיל על האיצטדיון שיארח את הגמר, אבל כעת הזמן לעזוב את הגביע, לעלות על הדשא ולחזור לליגה.

מי שחזרו אלינו לסגל הם אנדרס אינייסטה וסרחיו בוסקטס שכבר קיבלו מספר דקות נגד אתלטיקו וכעת צפויים לקבל הרכב ראשון בשבת במנדיסורוסה של הבאסקים.

מסצ’ה והרגל

מי מחליף אותם על מיטת הטיפולים הוא חאבייר מסצ’ארנו שסובל מפציעה בשריר, זמן תקופת ההעדרות לא נאמרה על ידי גורמים במועדון. כמו כן גם ג’רי פיקה וארדה לא נכללו בסגל ולא ישתתפו במשחק. מה שמטריד אותנו מאוד שכן ללא פיקה ומסצ’ארנו בהרכב הפותח אנחנו נמצא את הג’ינגי המעשן. בהצלחה לכולנו, נא לרוץ למקלטים.

מה שלומך דפורטיבו אלאבס?

חוגגים עלייה לגמר גביע היסטורי ראשון:

הבאסקים חזרו לליגה הראשונה אחרי 12 שנה ומציגים קבוצה נהדרת שבהחלט מראה על הרצונות שלה והכוונות להישאר בלה ליגה הבכירה עוד הרבה שנים. כרגע הבאסקים ממוקמים במקום ה-12 בטבלה, כשהם רחוקים 14 נקודות מהקו האדום ורק 5 נקודות מאייבאר שבמקום השביעי וממקום שמוליך לאירופה.

הקבוצה של מאוריסו פלגרינו הפסידה רק 6 פעמים העונה (לשם השוואה סוסיאדד הפסידה 7 פעמים, סביליה ואתלטיקו הפסידו 4 פעמים) והיא ספגה רק 22 שערים, מה שממקם אותה במקום החמישי בקבוצות עם ההגנה הטובה בליגה, אחרי קבוצות גדולות ממנה בהרבה כמו ויאריאל, אתלטיקו מדריד, ריאל מדריד וברצלונה, ממנה היא ספגה רק 4 שערים יותר.

הקבוצה של פלגרינו מגיעה להתמודדות מולנו כאמור מאוד מאושרת אחרי שניצחו 0-1 את סלטה ויגו בחצי הגמר של גביע המלך ועלו לראשונה בהיסטוריה אל גמר הגביע. גם בליגה הם בכושר לא רע עם הפסד בודד אחד בחמשת המחזורים האחרונים. במשחק האחרון כשהראש בגומלין חצי גמר הגביע ועם הרכב משני הם יצאו עם ניצחון 2-4 על ספורטינג חיחון בחוץ.

מי שכבש את השער ההיסטורי של אלאבס שהעלה אותה אל גמר הגביע הוא אדגר מנדס שסובל מעומס שריר ברגל שמאל ויעדר מולנו.

5 המשחקים האחרונים:

מחזור 17: 0-0 בסן מאמס מול בילבאו
מחזור 18: הפסד 0-1 מול סלטה ויגו בחוץ.
מחזור 19: 2-2 ביתי מול לגאנס (לגווארדיה, אדגר מנדס)
מחזור 20: 0-0 מול אתלטיקו מדריד בבית
מחזור 21: 2-4 גדול על ספורטיג בחוץ (סוברינו, סנטוס, אדגר מנדס, אלכסיס)

מפגשי עבר

כשמסתכלים אל מפגשי העבר של 2 הקבוצות מגלים שהניצחון של אלאבס בסיבוב הראשון היה די נדיר, מפני הקבוצות נפגשו 32 פעמים, בארסה ניצחה 21 משחקים, 5 מפגשים הסתיימו בתיקו ואלאבס ניצחו 7 בלבד, מאזן השערים עומד על 33-81. במנדיסורוסה בארסה ניצחה 13 פעמים, 2 משחקים הסתיימו בתיקו ו-5 פעמים אלאבס ניצחה.

לברצלונה לא קל מול אלאבס. שני מפגשי הליגה האחרונה אצל הבאסקים נגמרו בתיקו מאופס, זה קרה במאי 2005 ובמרץ 2003. הניצחון האחרון של בארסה במנדיסורוסה היה במאי 2001, אז מארק אוברמארס כבש את שער הניצחון ב-0-1 של בארסה.

הבאסקים לא כבשו מול ברצלונה בבית 387 דקות רצופות כבר, הפעם האחרונה שזה קרה זה היה בניצחון 0-2 בדצמבר 2001, אז היו אלה קרלוס יורנס ואיבון בגוניה שנתנו לאלאבס את הניצחון.

אם נלך אחורה במנהרת הזמן נגלה שגם זכינו באליפות במנדיסורוסה, זה קרה ב-22 במאי 1999, מחזור 35, ניצחון 1-4 משערים של פיליפ קוקו, קלוייברט, יודאס ולואיס אנריקה הביא אליפות אחרונה עם ואן חאל.

אהוד קצף

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו