לקראת הדרבי מול ג’ירונה

~ גיבורי סטמפורד ברידג’, דיוס והמהנדרס בעל הנס, או הפעם דווקא מבשלו ~

בארסה עברה בהצלחה יחסית את סטמפורד ברידג’ כשלמשחק הקריטי בלונדון כמה פנים. נדמה שהזדקקנו לאינדיקציה טובה מספיק לבארסה של ואלוורדה במבחן כזה ומשקיבלנו אותה, השד לא כזה נורא מה שבהחלט עשוי לגרום להתמודדות טובה יותר בגומלין. זה מצד אחד. מצד שני, בארסה במשחק לא מספיק טוב ואמנם עם תוצאה טובה מאוד. אנחנו לא אוהבים להשתמש בקלף ה’אם’ כי הוא בלתי נגמר, אבל הטעות ההגנתית של צ’לסי בתוך משחק הגנתי כמעט ללא רבב היא ‘אם’ אחד גדול שבלעדיו, ‘אם’ המשחק היה נגמר ב-1-0, לא היינו נשארים מופתעים מדי. הצד השלישי ושפחות פשוט לחשוב עליו זה מה יקרה אם נצלח את הגומלין ונעלה. איפה בארסה וכליה הנוכחיים עומדים מול הסיטי? באיירן? מדריד שבאלופות היא חיה אחרת או פ.ס.ז’? צ’לסי הגנה נהדר שלשום וכשתקפה, לחצה טוב. אם כך, דמיינו שאלו שהוזכרו קודם לוחצות יותר טוב מחניכיו של קונטה העונה וגם כנראה יעשו מולנו פחות טעויות. על כך צריך לחשוב, האם לבארסה יש מגבלות העונה שיעשו לנו צרות בהמשך או שלבאסקי שלנו יש פתרונות מספקים כפי שהראה כבר העונה? ומצד רביעי ואחרון, אין קבוצה גם בקמפיין הכי מוצלח שבו היא לא מתקשה מול קבוצה X. השאלה האם תעבור. אם בארסה תצלח את זה, אולי תפיק היא לקחים טובים יותר לקראת ההמשך. וכן, לפעמים זה כן עד כדי כך פשוט שזה גם מסתכם במילה פשוטה אחת: מומנטום. שלנו או של היריבה.

בארסה תחזור כעת לליגה לדרבי חם מול ג’ירונה כמו קודמו, כשבהתחבר לפסקה הקודמת, אנו מוכרחים לחזור לפורמה טובה ולא רק בתוצאות. יתכן וחזרתו של דמבלה אולי תיתן איזו קונטרה ליכולת האון ובעיקר אוף של ראקיטיץ’, ליכולת המאכזבת של פאוליניו כבר זמן מה, בטח לאלטרנטיבת גומש הבעייתית ובמילים אחרות: תיתן קונטרה למערך ה-4-4-2 שנראה קצת שחוק, עייף ולא פועל כראוי כבר זמן מה. כמו כן ננסה להשיג את המשחק ה-25 ללא הפסד בלי עין הרע כשהשיא שייך לפפ טים של 2010-11 (31 משחקים). השיא הספרדי, אגב, שייך ל… ריאל סוסיידאד (38 משחקים מאפריל 79′ עד למאי 80′, הפסידה פאקינג מחזור לסיום).

באימון של אתמול פיקה התאמן חלקית ובאימון היום נעדר. הבחור חייב מנוחה ובמשחק הקרוב יהיה נכון לתת לג’רי מינה לפתוח. בהחלט אפשרי גם להעניק לנלסון סמדו דקות משחק ולהחזיר את עוסמאן דמבלה לעניינים. המחשבה שקוטיניו ישנו גם מעודדת. נמתין לסגל הסופי ונהיה חכמים יותר.

ויסקה בארסה!

 

במחזור הקודם פגשנו באייבאר מהמקום השביעי שנלחמת על אירופה. כעת אנו מארחים בביתנו את ג’ירונה האחות הקטנה והמרשימה מהמקום ה-8 וגם אם היא במומנטום טוב פחות מזה של הבאסקים, היא לא פחות מסוכנת. מוקדם יותר העונה פגשנו בג’ירונה למשחק היסטורי ולוהט, אז היה זה הסופרסטאר האדיר שלנו העונה לשם ‘עצמי’ (ושלשמחתנו “רואה ספסל” כבר תקופה ארוכה) שסייע לנו בשער הראשון ובעצם בהשתלטות על המשחק שבו לבסוף ניצחנו 3-0, אבל לא היה זה משחק של 3-0 וג’ירונה שנראה מחר, גם אם בקאמפ נואו, לא תגיע לחטוף תוצאה כזו בשנית. להיפך, היא תבוא לנסות ולעשות היסטוריה.

 

עם הניצחון שלנו במונטיליבי בספטמבר האחרון, ג’ירונה רשמה פתיחה איומה עם 5 הפסדים, תיקו וניצחון ב-6 המחזורים הראשונים. מאז אותו ניצחון ג’ירונה עדיין איננה הקבוצה היציבה ביותר, בטח בין הנאבקות על מקום באירופה, אבל בשביל עולה חדשה לליגה הראשונה ובפעם הראשונה בהיסטוריה שלה, מגיע לה כבוד עצום והערכה – מקווה שגם מאולוורדה בשבת. התקופה הטובה ביותר של ג’ירונה הגיעה דווקא 3 משחקים לאחר ההפסד מולנו, אז באוקטובר ניצחה 2-1 בריאזור והמשיכה לרצף משחקים פנטסטי עם 5 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו והפסד (ביתי) אחד לאלאבס. בין הניצחונות הללו כמובן שנציין גם הניצחון הסופר סנסציוני על ריאל מדריד שהגיע לאחר פיגור.

~ ג’ירונה מפרקת עם שישייה את לאס פלמאס האומללה, יריבתנו במחזור הבא אגב ~

ג’ירונה שומרת על הסגל שלה ולא עושה חיזוקים משמעותיים בחורף האחרון, מלבד אנטוני לוזאנו החלוץ של הונדורס שזמן קצר לפני כן חתם בבארסה ב’ תמורת 1.5 מיליון יורו וכבר נמכר החורף לג’ירונה תמורת 1.75 מיליון יורו. את הבכורה שלו עשה בהפסד מול סביליה. הג’ירוניסטס נמצאים בתקופה נהדרת עם הפסד אחד ב-6 המחזורים האחרונים מאז שהביסו 6-0 את לאס פלמאס ורשמו לאחר מכן עוד 2 נצחונות, 2 תוצאות תיקו והפסד אחד בחוץ לסביליה. במחזור האחרון גם הביסה 3-0 את לגאנס בבית בעוד שאייבאר הפסידה מולנו. כתוצאה מכך, ג’ירונה המדהימה נמצאת במקום השמיני, נקודה מאייבאר השביעית, 4 מויאריאל ו-5 מסביליה, הסיכוי לאירופה קיים גם קיים.

בנוסף ולסיכום, מה שצריך לשים לב אליו יותר מכל אלו 3 דברים: ראשית, הקטלאנים הקשוחים הללו יודעים להגיע למשחקים גדולים ומשחקי חוץ בפרט. מתוך 12 משחקי חוץ עד כה היא הפסידה ארבעה. אלו שלא הפסידה בהם כוללים 1-1 נאה מאתלטיקו בחוץ (ו-2-2 גם בבית), 1-0 על אספניול בחוץ, 3-3 אצל סלטה, 2-2 אצל בטיס ובמזל רע הפסידה 1-0 קטן לסביליה. הדבר השני הוא כריסטיאן סטואני, מלך השערים האורגוואי של ג’ירונה עם 13 כיבושים העונה (מקום רביעי בטבלה, אחד מעל רונאלדו ומקסי גומס) שכבש את הצמד האדיר מול מדריד, כבש צמד לא מזמן גם מול בילבאו ועל אף העובדה שלא כבש בשני המשחקים האחרונים, האיש בפורמה טובה העונה ומסוגל ליצור מצבים יש מאין, בארסה איננה זרה לו ופגש בה כבר במדי לבאנטה ואספניול בעבר. הדבר השלישי הוא פבלו מפאו. זוכרים אותו? הבחור המוכשר עשה עבודה לא רעה בכלל בשמירה אישית, מאוד מאוד אישית, על מסי – יש מצב גדול מאוד לרפליקה של המהלך הזה מאת המאמן פבלו מאצ’ין, אם כי ראוי לציין שמפאו בסכנת השעיה ועם כל הכבוד למעמד, ג’ירונה לא תרצה לאבד אותו לקראת המשך המאבק הישיר מול אייבאר.

זהו עוד מקום שבו בארסה לא צריכה להיות אדישה. מקום לרוטציות? כן. לא מקום לזלזול.

בהיסטוריית המפגשים:

 

~ מי אמר שג’ירונה מעולם לא ניצחה בקאמפ נואו? כמעט סנסציה בגביע המלך 79-80 ~

כמובן שבליגה עסקינן ולא בגביע, אבל הידעתם כי בארסה וג’ירונה נפגשו בספטמבר – אוקטובר של 1979 כחלק מעונת גביע המלך של 79-80 בסיבוב הראשון? האחות הצנועה והיפה יותר אם אפשר להוסיף, אז בליגה השלישית בספרד ומול בארסה של ז’ואקים ריפה המאמן, מנצחת 2-1 סנסציוני אצלנו בבית (2-0 בתוך 24 דק’, בארסה רק צימקה). רק כמה חבל שהיה זה הגומלין… במשחק הראשון בארסה כבר ניצחה 4-0 (צמד לדל פינו, צמד לז’וזפ מרקאדר) והייתה עם רגל ו-4\3 בשלב הבא.

https://www.youtube.com/watch?v=vp74_iegCFw

אז כאמור בליגה עסקינן. זוהי עונתה הראשונה של ג’ירונה הנהדרת בליגה, כן ירבו, וביום שבת יהיה זה משחקה הראשון בהיסטוריה בקאמפ נואו במסגרת הליגה. מוקדם יותר העונה התארחנו במונטיליבי בו בארסה ניצחה 3-0 קצת שקרי מול ג’ירונה נועזת שסבלה מקצת חוסר מזל (שער עצמי וטעות של גורקה בשער השני. סוארס עם השלישי). הם יבואו באותה רוח הפעם, אל תחשבו אחרת.

ג’ירונה היא הקבוצה הקטלאנית השמינית שמגיעה לליגה הבכירה בספרד אחרי בארסה, אספניול, קלוב אירופה, סבאדל, חימנסטיק, ליידה וקונדאל (ז”ל). חימנסטיק היא הקטלאנית האחרונה שפגשנו בליגה מלבד אספניול ולפני ג’ירונה, עם עונה נדירה אך כושלת ב-06-07. אגב אחרון, הקבוצה הקטלאנית האחרונה שבארסה פגשה לפני בואה של ג’ירונה ומלבד אספניול, היא הוספיטאלט בגביע המלך 11-12.

תומר

כשאתה צריך את בארסה היא שם בשבילך ואתה מאושר. כשבארסה צריכה אותך, אז אתה צמא לה יותר מלכל דבר אחר. ואתה מאושר.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו