לקראת הקלאסיקו

קאמפאונס קאמפאונס אולה אולה אולה…

ביום ראשון האחרון חגגה ברצלונה וכולנו יחד איתה אליפות 25 ודאבל שמיני ומדהים! הדאבל הזה הוא הישג מדהים והוא לא נתפס כמובן מאליו בכלל, ברצלונה מצליחה ליצור דומיננטיות בליגה הטובה בעולם ועושה את זה בעשור האחרון בצורה נהדרת, אם בעוד עשור (בלי לנחס מלח מים מלח מים) ברצלונה תצליח להשוות או אף לעבור את כמות האליפויות של הבלאנקוס זה יהיה הישג היסטרי והיסטורי בכל קנה מידה אפשרי ולכן האליפות הנוכחית, הלחם והחמאה שלנו כל כך מרגשת אותי.

אך נחזור מהעתיד להווה ולחניכים של ארנסטו ואלווארדה שלהם נותרו שתי משימות, הראשונה לסיים את העונה ללא הפסדים ולסגור את עונת האליפות בצורה מדהימה והיסטורית והשנייה היא להשלים דאבל קלאסי על ריאל מדריד בקלאסיקו.

תודות לפחדנות של פלורנטינו פרס אנחנו לא נזכה לראות את שחקני ריאל עושים את הפאסיו המוסרתי והמכובד ותודות ללחץ מבית של חאבייר טבאס לא נזכה לראות את בארסה מניפה את גביע האליפות לצד שחקני ריאל, אז מה נותר לנו לעשות? לנצח ולחגוג אליפות על הראש של הלבנים (בתקווה שמסי הספיק להתאושש משיכרות החגיגות באוטובוס ולא יראה את השער כפול).

בהיבט המקצועי ברצלונה תזכה לסגל מלא כאשר סרג’י רוברטו יחזור לרשותנו ויהיה מעניין לראות האם בארסה תעלה עם ה-2-4-4 שמלווה אותה העונה או תעלה בצורה התקפית יותר וב-3-3-4 המסורתי.

זה יהיה קלאסיקו ראשון לקוטיניו ולדמבלה שהיה פצוע במשחק בסיבוב הראשון ויהיה מעניין לראות איך הם יתמודדו עם המשחק הגדול בעול, מנגד זה יהיה הקלאסיקו האחרון של אנדרסיטו אינייסטה וכמה אנחנו רוצים שהוא יסיים אותו עם חיוך על הפנים!

מה שלומך ריאל?

בריאל מתעסקים בעיקר כמובן בעלייה לגמר ליגת האלופות שיערך בסוף מאי, ואני מניח שכולם פה יודעים מה היה להם בחצי הגמר נגד באיירן מינכן בשבועיים האחרונים. כאמור הליגה עצמה מזמן גמורה עבורם והדבר היחידי שנשאר להם לקוות הוא אולי להצליח לעקוף את היריבה העירונית ולסיים במקום השני.

הרבה מים עברו בנהר והרבה מסירות נמסרו מאז הקלאסיקו הקודם בדצמבר וריאל מדריד התאוששו בצורה משמעותית ואינה נראת יותר כמו הקבוצה החלשה והעייפה שהגיעה לקלאסיקו הקודם בברנבאו, כעת החבורה של זידאן כבר משומנת ובכושר סיום עונה טוב.

בהיבט המקצועי איסקו וקרבאחל נמצאים בספק למשחק בגלל פציעות ומי שצפוי להשתחל להרכב הוא לוקאס ואסקס אך דווקא בעמדת המגן הימני, ציוות מפתיע ללא ספק של זידאן.

היסטוריית מפגשים

עד כה שוחקו 175 משחקי ליגה בין שתי הקבוצות, כשהמאזן צמוד צמוד ועומד על 70 ניצחונות לבארסה מול 72 של ריאל ו-280 שערים של בארסה מול 284 של ריאל.

הקלאסיקו הביתי הקודם בליגה הביא איתו תחושות לא טובות לפני המשחק אחרי פתיחת עונה לא קלה של בארסה וטובה של ריאל, במשחק עצמו בארסה שלטה לחלוטין ולואיס סוארס  דחק מקרוב את השער הברסאי שהיה צריך להביא ניצחון אבל ממש בתוספת הזמן עבירה מפגרת של ארדה הביאה לריאל כדור חופשי וסרחיו ראמוס היה שם כדי לנגוח את השיוויון המדרידאי ואת חלוקת הנקודות.

https://www.youtube.com/watch?v=rw3njYVqIRQ

לבארסה לא קל בשנים האחרונות בבית נגד ריאל, ראינו הפסד בסופר קופה בקיץ, ראינו את בנזמה ואת רונאלדו מנצחים אותנו שם בסוף עונת 16/15 וכאמור את התיקו בעונה שעברה. למעשה הניצחון האחרון שלנו בבית על ריאל היה לו בעיצומו של מאבק האליפות של עונת 15/14, משחק שעבדכם הנאמן זכה לראות ולחגוג את השערים של מתייה וסוארס שנתנו לנו ניצחון 1-2 וסללו את הדרך לעונת טריפלטה גדולה.

בנוסף אי אפשר לדבר על בארסה-ריאל בבית בלי להזכיר את המאניטות המפורסמות של 2010 ושל 1994 אבל משחקים שאותי באופן אישי תפסו וחרוטים בזיכרון הם הניצחון 0-3 בעונת 05/04 על אטו, רונאלדיניו וג’יו שנתנו לבארסה ניצחון קלאסיקו ביתי ראשון מזה 3 משחקי בית ושבר את המנחוס ואת ניצחון הקלאסיקו הראשון שלי בתור אוהד, גם הוא ניצחון של 0-3 בעונת 98/97, אז היו אלה סוני אנדרסון, ג’ובאני ומיודענו יודאס שהביאו לבארסה את הניצחון הגדול, מוזמנים להתענג על תקצירים של שני המשחקים.

https://www.youtube.com/watch?v=_C0qlTMpBas

אז עכשיו כשהכל כבר מוכן, עם דאבל ביד, בלי פסאיו והנפת גביע, עם ריאל שבדרך אולי לגביע אלופות שלישי, עם עונת ליגה נטולת הפסדים עד כה, עכשיו הכל מוכן, עכשיו הכל מתגמד, עכשיו הכל נשכח ומתנקז ל-90 דקות, זה קלאסיקו, זה מוזיאקה, זה קלאסיקו!

ויסקה בארסה! ויסקה קטאלוניה!

אהוד קצף

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו