לקראת הקלאסיקו

בימים האחרונים מאז פציעתו של מסי אני שומע מכמה וכמה אוהדי כדורגל (אפילו של 2 הקבוצות) וגופי תקשורת את הדיבור על הקלאסיקו החלש שבדרך, על קלאסיקו בלי מסי ורונאלדו לראשונה מאז 2007, על היכולת של שתי הקבוצות העונה לייצר כדורגל שוטף ומעניין ועל הכיוון של קלאסיקו משמים ומשעמם שיגמר חס וחלילה עם 0-0 מעייף וחלש, ואני אומר שזה שטויות כי אל קלאסיקו הוא קודם כל היריבות.

בארסה-ריאל זה משחק עם היסטוריה, זה הפוליטיקה, זה הראש חזיר של פיגו, זה החמישייה של קרוייף בברנבאו, זה המאניטה של השלושער של רומאריו, זה פויול מנשק את הסמל בטניס, זה המדרידאים מוחאים כפיים לרונאלדיניו בברנבאו, זה צ’אבי מביא לבארסה ניצחון ראשון בקלאסיקו מזה 8 משחקים בהקפצה מעל הראש של קסיאס, זה קנבארו נתקע בקורה ב-2009, זה המאניטה של הפפ טים שנה אחרי, זה סטויצ’קוב, זה אינייסטה, זה ריבאלדו, זה לוצ’ו, זה פויול וזה גם ראול וקסיאס ודי סטפאנו וזמוראנו והיירו, הקלאסיקו היה הרבה לפני מסי ורונאלדו ויהיה גם אחרי, זה תנינים ופרפרים מתגלגלים בבטן, זה פחדים, זה התרגשות, זה המוזאיקה בקאמפ לפני המשחק, זה “אל קלאסיקו”.

אז מה שלומך בארסה שלי?

בברצלונה כמובן מתעסקים יותר מכל בפציעה של מסי ובהיעדרות שלו בשלשות השבועות הקרובים, שכעת חובת ההוכחה על החבורה של ואלוורדה להסתדר בלי הכוכב הגדול ביותר שלה גדולה.

אפשר להגיד שהיא השכילה לעשות זאת במחצית השנייה נגד סביליה ששמר לה על המקום הראשון בטבלה הצמודה והמפתיעה של פתיחת העונה בליגה הספרדית, אך מה שנתן ביטחון גדול יותר לקראת המשחק שבדרך הוא הניצחון והיכולת במשחק נגד אינטר באמצע השבוע עם ניצחון 0-2 על האיטלקים שמבטיח לבארסה למעשה את מקומה הכמעט סופי בשלב שמינית הגמר כבר לפני סיבוב המשחקים השני, בארסה שיחקה בצורה רגועה ויעילה ומעבר למשחק נהדר של לואיס סוארס, ארתור ובוסקטס ראינו גם הגנה שקטה שלא ספגה לראשונה מזה 6 משחקים. כל זה מלמדנו אותנו שבארסה באה אולי מעט יותר אופטימית ומעט פחות חוששת אל הקלאסיקו הזה.

בגזרת הפצועים שלנו בנוסף למסי אנחנו סובלים כמובן גם משני הבלמים הפצועים שלנו סמואל אומטיטי ותומאס ורמאלן שמשאירים אותנו עם סגל דליל בחלק ההגנתי, מה שמכריח את ואלוורדה להעלות את צ’ומי הצעיר מבארסה ב’ לסגירת החורים בסגל.

מה איתך ריאל מדריד?

Image result for real madrid vs viktoria plzen

אם אצלנו יש חוסר שקט ושביעות רצון מתפקוד הקבוצה והמאמן אז בבירת ספרד העניינים חמים הרבה יותר כאשר ראשו של לופטגי לפי כל השמועות כבר על הגיליוטינה ותלוי מאוד בתוצאה של המשחק שאנו מדברים עליו.

הבלאנקוס נמצאים במקום השמיני (!!!) בטבלה נכון לבוקר יום ראשון וכבר עם 3 הפסדים ב-9 המחזורים הראשונים של העונה כולל רצף של 2 הפסדים רצופים, הראשון לאלאבס בחוץ והשני ללבאנטה בביתף, ובסך הכול 4 משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון: היה גם הפסד לסביליה ותיקו בדרבי נגד אתלטיקו בדרך.

באמצע השבוע ריאל חזרה לנשום קצת לרווחה אחרי שחזרה לנצח גם בליגת האלופות – כשבמחזור הקודם חוותה הפסד לצסק”א במוסקבה – עם ניצחון דחוק של 1-2 על ויקטוריה פלזן, שהחזיר אותה למקום הראשון בבית עם 6 נק’ בצוותא עם רומא. ריאל תצטרך להתאמץ גם בסיבוב השני של שלב הבתים כדי להבטיח את מקומה בשלב הבא.

בגזרת ההעדרויות של ריאל היה חשש לכשירותו של מרסלו, אך המגן הברזילאי יהיה כשיר ופנוי לשורותיו של המאמן. מי שלא יהיה כשיר הוא המגן הימני מהצד השני דני קרבחאל, מה שמציב את לופטגי בשאלה את מי להציב במקומו: אודריוסולה פתח במשחקים האחרונים אך באמצע השבוע לוקאס ואסקס נוסה בעמדה הזאת בעקבות פציעה של המגן הבאסקי הצעיר. כעת כשאודריוסולה חזר לכשירות יהיה מעניין לראות אם הוא יחזור לעמדה שלו או שדווקא ואסקס ימשיך לקבל את הקרדיט בעמדה הלא טבעית שלו.

קצת פיקנטריה

אצל ברצלונה קלמנט לנגלה, מלקום, ארתורו וידאל וארתור יחוו קלאסיקו ראשון כאשר הקשר הברזילאי המרכזי והבלם הצרפתי גם צפויים לפתוח בהרכב, אצל הבלאנקוס טיבו קורטואה ואלברו אודריוסולה יחוו קלאסיקו ראשון וגם צפויים לפתוח בהרכב, בנוסף אולי השחקנים היותר צעירים פדה וואלורדה וויניסיוס צפויים להפתיע ואולי לראות דקות לאחר שכבר שיחקו העונה בקבוצה הבוגרת של המדרידאים.

לא פחות מ-32 שחקנים שיחקו במדי שתי הקבוצות, המפורסמים שבהם הם רונאלדו, יודאס, לואיס אנריקה, חאג’י, מיכאל לאודרופ, סמואל אטו, חאבייר סביולה, ברנד שוסטר וגם ז’ולן לופטגי מאמנם של הבלאנקוס.

ארנסטו ואלוורדה וז’ולן לופטגי לו זה גם קלאסיקו ראשון נפגשו כבר בעבר כאשר הבאסקי של בארסה אימן את אתלטיק בילבאו ולופטגי אימן בפורטו, השניים נפגשו בשלב הבתים של ליגת האלופות לעונת 15/14 וידו של לופטגי הייתה על העליונה עם ניצחון כפול של 1-2 בפורטוגל ו0-2 בבילבאו, פורטו סיימה ראשונה והמשיכה עד לרבע הגמר, בילבאו סיימה שלישית ונשרה לליגה האירופית שם הפסידה לטורינו בשלב 32 הגדולות.

מפגשי עבר והיסטוריה

ברצלונה וריאל מדריד נפגשו 176 פעמים בליגה, המדרידאים ניצחו 72 פעמים לעומת 70 שלנו ו-34 משחקים נגמרו בחלוקת נקודות, בקאמפ נואו ברצלונה ניצחה 49 פעמים לעומת 20 של מדריד ו-10 תוצאות תיקו.

https://www.youtube.com/watch?v=_c4ib9gx5PE

מתחילים את המסע שלנו בזמן כמובן במפגש של שנה שעברה, מחזור 36 בארסה בדרך לאליפות ברורה, ריאל עם הראש בדרך לאלופות ואחרי משחק מותח הקבוצות חולקות נקודות עם 2-2, סוארס העלה את בארסה ליתרון עם וולה נהדר אחרי בישול יפייפה של סרג’י רוברטו אבל רונאלדו השווה אחרי 4 דקות בדחיקה מקרוב, במחצית השנייה מסי החזיר אותנו ליתרון אך גראת’ בייל השווה שוב למדרידאים בבעיטה נהדרת מחוץ לרחבה ושלח את 2 הקבוצות לתיקו שהיה סביר לשתיהן.

בשביל לעבור לניצחון האחרון של בארסה בקאמפ נואו על ריאל מדריד צריך לקפוץ ל-2015 לאחר שבארסה לא מנצחת את המדרידאים כבר 3 שנים רצופות בבית, אך במרץ 2015 עבדכם הנאמן זכה להיות בקלאסיקו הראשון שלו ולזכות לראות את בארסה מנצחת 1-2 בדרך לטריפל מדהים, ז’רמי מתייה (מי יאמין) נגח את הראשון של בארסה בדקה ה-19, רונאלדו שאוהב לכבוש מולנו בקאמפ השווה בדקה ה-31 לפני שמסירת הענק של דני אלבס ללואיס סוארס בדקה ה-56 הפכה לשער הניצחון והרימה את הקאמפ נואו יחד איתי באוויר.

https://www.youtube.com/watch?v=aLX171pzx10

אי אפשר לדבר על ניצחונות של ברצלונה בקאמפ נואו בלי לדבר על המאניטות, הראשונה של הדרים טים של קרוייף ב-1994 והשנייה של הדרים טים של פפ ב-2010, כל אוהד ברצלונה שקורא לעצמו אוהד כמובן מכיר את צמד המשחקים הללו ואת הסיפור שלהם, אז פשוט תהנו מעוד תקציר מעולה ותחגגו.

ורגע לפני שנסיים ישנו ניצחון נוסף ששווה להתעכב עליו הוא ניצחון שבעיני סימל את חזרתה של בארסה לגדולה האמיתית, ניצחון שסימל את סיום תקופת השפל של בארסה ואת תקופת השפל מול ריאל, ניצחון שהגיע אחרי 3 עונות רצופות ללא ניצחון של בארסה על ריאל בקאמפ נואו, אני מדבר על עונת 2004 ועל ה-0-3 הגדול ב-20 בנובמבר, סמואל אטו ניצל טעות חמורה של רוברטו קרלוס וקסיאס כדי לעלות את בארסה ליתרון בדקה ה-23, ממש לפני המחצית מהלך קבוצתי יפייפה הסתיים בשער של ג’יו ואן ברונקוסט ורבע שעה לסיום המשחק פנדל של רונאלדיניו חתם את תוצאת המשחק הגדול.

אז זהו הכל מוכן, גם אם אתם בבית או בעבודה או בצבא, אם תצפו במשחק לבד או עם חברים, תתעדכנו דרך הפלאפון או בכל דרך אחרת אי אפשר להתחמק, אי אפשר להתעלם, ראשון אחרי הצהרים הראש של כולנו יהיה במקום אחד, הלב של כולנו יתנקז למשחק אחד וכולנו נהיה מאוחדים, כולנו נהיה בארסה!

 

 

 

 

אהוד קצף

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו