לקראת לגאנס בחוץ

אחרי התיקו הביתי מול ג’ירונה האמיצה והממזרית, עולות מספר מחשבות לגבי המומנטום הנוכחי והעתיד. ראשית כל, הכל בסדר. אם יש משהו שלמדנו מהעונה שעברה או מעונת 15-16, למשל, זה שזה בסדר להתחיל עונה ולא להיות מושלמים למשך הרבה זמן. דברים צריכים להיראות מאוזנים יותר מ”מושלמים”. כל מעידה נוספת עכשיו ברצף המשחקים הקשה המתרחש זהו בעצם צעד פוטנציאלי מוצלח יותר לכשהעונה תתקדם. סרגל המאמצים, זוכרים את המושג?

שנית, בארסה נראית טוב בסך הכל. בלי קוטיניו או ראקיטיץ’, קישור של וידאל, ארתור ובוסי עשה אחלה עבודה במחצית הראשונה עם דגש על וידאל. ולראות את בארסה משחקת טוב, גם אם מסיימת בתיקו, זה עדיף תמיד על כל גוליאדה שקרית שראינו בעבר או נראה. מה גם שליאו מסי נראה מצוין, מעורב וכרגיל On top of it. וכשמסי נראה טוב, כולם נראים טוב.

לבסוף, למרות מה שכתוב למעלה, זה לא סוד שאנחנו מקבלים נורות אזהרה לגבי משחק ההגנה כמעט בכל משחק כבר העונה. לא מדובר רק במספר הספיגות כי אם בצורת המשחק ההגנתי הנרפה, החורים שנוצרים ובאופן כללי חופש הפעילות שניתנת לכל קבוצה העונה להעז יותר מדי ומבלי תגובה ראויה של הקבוצה כנגד זה. זהו משחק הגנתי שטוטנהאם, אותה נפגוש בקרוב, תעשה ממנו מטעמים. טובות פחות ממנה יאיימו גם כן.

בינתיים רצף המשחקים הקשה ימשיך לו. הערב תתארח בארסה אצל לגאנס, בעוד מספר ימים תחזור הביתה לארח את אתלטיק בילבאו, תצא אל לונדון לפגוש בתרנגולים של טוטנהאם ורגע לפני פגרת הנבחרות הנוספת של אוקטובר, אפילו תספיק בארסה להתארח אצל ולנסיה למשחק מאוד קשה. אם היה לכם איזשהו ספק, האדום שחיל הדביל נתן ללאנגלה עומד והערעור באופן “מפתיע” נדחה. מלבד הבלם הצרפתי, מלקום מקבל את האישור הרפואי והוא השינוי המרענן בסגל לקראת לגאנס. בואו נקווה לקצת דקות של הברזילאי המוכשר. מלבדו, דניס סוארס הדחוי, קרלס אלניה, סרג’י סאמפר וראפיניה נשארים מחוץ לסגל.

מה שלומך לגאנס?

הפפינרוס פותחים עונה חדשה ושלישית ברציפות בליגה הראשונה אחרי שבעונה שעברה השלימו את מטרתם העיקרית: פשוט לשרוד. המשחק האחרון של בארסה מול לגאנס בתחילת אפריל האחרון היה היסטורי וראה את השוואת השיא של ריאל סוסיידאד למשחקים ללא הפסד בליגה (38), שיא שגם נשבר לאחר מכן מול ולנסיה ונקבע על 43 משחקים מול לבאנטה. בשביל לגאנס זה לא היה כך. הקבוצה הצנועה ממדריד עברה סיבוב ראשון די טוב ואף רשמה הישג היסטורי עם הגעה לחצי גמר גביע המלך תוך שהיא מדיחה את ריאל מדריד על הדרך ולא נשארה רחוקה מלעבור גם את סביליה. עם זאת, באפריל הקבוצה של גריטאנו הייתה במצב אחר ועם הלשון בחוץ כשגם מקום 13-14 בקושי הגן עליה. מההפסד בקאמפ נואו לגאנס המשיכה לנצח רק פעמיים, להפסיד עוד 4 פעמים ולסיים את העונה שוב במקום ה-17, בדיוק כמו בעונה שלפני כן, העונה בה עלתה לליגה בפעם הראשונה.

הישג ההישארות לא ריצה את ההנהלה ואסייר גריטאנו עזב את לגאנס אחרי 5 שנים בקבוצה. השינוי שבוצע לקראת העונה נוכחית: מאוריסיו פלגרינו הארגטינאי ממונה למאמן, פלגרינו הוא שחקן עבר שמוכר בעיקר מימיו בולנסיה למרות שרשם עונה אחת עם בארסה בעונת האליפות של 98-99. כמאמן, פלגרינו נתן ימים טובים עם דפורטיבו אלאבס בעונת 16-17 אז גם הגיע עמה לגמר גביע המלך מולנו, לאחר מכן קפץ לנסות את מזלו באנגליה עם סאות’המפטון בעונה שעברה, שם נכשל כליל ובילה את המשך העונה nowhere בערך. כעת שב לספרד והוא ינסה לייצב את לגאנס אשר שרדה בעור שיניה את שתי העונות האחרונות והעונה תרצה להשתפר.

קיץ סוער עבר על הפפינרוס ועמו הרבה עזיבות משמעותיות: גבריאל וריקו הקשרים, נורדין אמרבאט, בייוויו וגם עומר עזבו, שחקנים שהיו חלק משמעותי מהסגל בעונה שעברה. בין השמות המשמעותיים שהגיעו לקבוצה אפשר למצוא ראשית כל את ארנאיס שלנו שחרף כל המחמאות והציפייה מצא את עצמו בוחר לעזוב. גם רודריגו טארין הבלם הגיע מבארסה ב’ ושניהם יצטרפו אל ג’רארד גומבאו ה”יהלום” האבוד. יוסוף אן-נסירי ורסיו הותיק הגיעו שניהם ממלאגה, דייגו רולאן האורגוואי וחואנפראן פוונטס הגיעו מלה קורוניה. כמו כן, לגאנס פגעה בול עם ג’ונתן סילבה המגן הארגנטינאי הצעיר אותו שאלה מספורטינג ליסבון לעונה הקרובה.

לגאנס פתחה את העונה בצורה רעה מאוד עם נקודה אחת ב-5 משחקים – הפסד 2-1 בדקה ה-92 אצל בילבאו (סילבה השווה זמנית), 2-2 ביתי אך הירואי נגד סוסיידאד (אל זהאר עם צמד מחזיר מפיגור 2-0 בדקה ה-90), תבוסת 4-1 אצל מדריד (קארייו השווה זמנית), הפסד 1-0 ביתי לויאריאל ובמחזור האחרון, הפסד 1-0 באיפורואה של אייבאר. לגאנס היא כרגע נועלת הטבלה והמצב נראה חמור מאוד עבור מאמנה הנוכחי והקבוצה בכלל.

פלגרינו ביצע עד כה מעט מאוד רוטציות אך יותר שינויי מיקום של שחקנים כמו למשל, תפקודו של חואנפראן כמגן אך גם כקיצוני באגף ימין. בכל מקרה, זה ההרכב המשוער בהתבסס על 5 המחזורים הראשונים: קוויאר; חואנפראן, בוסטינסה, סיובאס, סילבה; גומבאו, פרס; אל זהאר, סנטוס, אראסו; קארייו.

במפגשי העבר:

עונה שלישית של לגאנס בליגה הבכירה בספרד ובואו נאחל לה עוד רבות. מול בארסה כמובן תהיה זו הפעם השלישית שתארח אותנו בבוטארקה.

בעונת 16-17, בארסה פוגשת את לגאנס כבר בספטמבר ולא מרחמת על העולה החדשה. כל ה-MSN כובשים כשמסי עם צמד, ראפיניה מוסיף אחד ולגאנס רק מצמקת בסוף.

בעונה שעברה, 3-0 קשה וקצת שקרי אפילו. סוארס כובש שער מהיר ורק טר שטגן אחד עצום מונע מהיריבה להשוות ואף להבקיע עוד שער או שניים בתגובה. לגאנס כבר מתייאשת מלבסות להביס את השוער בכושר הכי טוב באירופה, ובארסה מצליחה להגדיל את התוצאה עם עוד אחד של סוארס. השער האחרון שייך אמנם לפאוליניו אבל רשום כולו על ליאו מסי. תראו תבינו.

מדד מסי, אגב, הוא לא פחות ממטורף, או שלא כזה כשמדובר בליאו. 7 שערים ב-4 משחקים מול לגאנס, 2 שערים בבוטארקה ו-5 בבית – שזה בעצם כל שערי הבית שבארסה כבשה עד כה מול לגאנס ועם שלושער וצמד, כל החמישה הם של דיוס.

תומר

כשאתה צריך את בארסה היא שם בשבילך ואתה מאושר. כשבארסה צריכה אותך, אז אתה צמא לה יותר מלכל דבר אחר. ואתה מאושר.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו