לקראת מפגש ראשון אצל לגאנס

ממשיכים בקצב המסחרר אחרי שבוע משוגע וכל כך מנוגד. זה התחיל עם אכזבה גדולה בדמות הפסד לעולה החדשה אלאבס והסתיים בהתרגשות עצומה עם גוליאדה על סלטיק. רבות דובר על כמה משחק הרוטציות הוא הפכפך, והשבוע ראינו את זה באופן ברור. אז איך ממשיכים מכאן, כשבשבועיים הקרובים מצפה לנו משחק כל 3-4 ימים? שימו לב ללוח המשחקים הרצחני, אשר ברובו נבלה מחוץ לגבולות ברצלונה:

17.9 – לגאנס בחוץ.
21.9 – אתלטיקו מדריד בבית.
24.9 – ספורטינג חיחון בחוץ (עדיין לא הפסידה העונה).
28.9 – בורוסיה מנשנגדלבאך בחוץ.
2.10 – סלטה ויגו בחוץ (להזכיר לכם מה קרה שם בעונה שעברה?)

ללוצ’ו חייבים להיות הפיתרונים איך לנהל נכון את ההרכבים, כדי לא לסחוט את השחקנים ובו בזמן לעבור בבטחה את השבועיים הללו, בהם כל משחק הוא מוקש אמיתי. ריאל מדריד לא מראה עד כה סימני האטה וגם אתלטיקו מדריד נכנסת אט אט לקצב, זה המבחן האמיתי הראשון העונה וחובת ההוכחה מוטלת על בארסה.

“שיקרה מה שאלוהים רוצה שיקרה… או שלא.” – הכרזה הנהדרת של לגאנס לקראת המשחק.

אבל קודם כל לגאנס, בפעם הראשונה אי פעם ביום שבת ב-14:00 שעון ישראל! כן כן, אל משחק הצהריים של יום ראשון מתווסף משחק צהרים ביום שבת ובארסה שלנו תשחק מחר בשעה הלא שגרתית הזו.

אז מי את לגאנס?

תודה לפרוייקט פתיחת העונה בפורום הספרדי, מוזמנים לראות אותו פה.

שם מלא:

Club Deportivo Leganes – קלוב דפורטיבו לגאנס

תאריך ייסוד: 26 ביוני 1928
אצטדיון: בוטארקה (8,138 מקומות ישיבה)
עיר: לגאנס
מחוז:הקהילה האוטונומית של מדריד
מאמן: אסייר גריטאנו
הישג שיא בליגה: מקום 2 בליגה השנייה, 2015/16
הישג שיא בגביע: שמינית גמר בעונת 2000/01
עונות בליגה הראשונה: 1 (עונת בכורה)

מאמן: אסייר גריטאנו

בודדים המאמנים שיקחו קבוצה בליגה השלישית ויעלו אותה עד לליגה הראשונה. אפשר לתת כדוגמה את קיקה סטיין שלקח את לוגו לליגה השנייה והפך אותה לקבוצת צמרת, אך הוא עזב אותה ללאס פאלמס, אותה הצליח להפוך לכוח עולה. כעת אסייר גריטאנו (יש לשים לב שיש גם גאיסקה גריטאנו, מאמן דפורטיבו לה קורוניה) הגיע להישג הזה והוא עומד בפני אתגר לא פחות קטן: לקחת את לגאנס, מועמדת בכירה לרדת ליגה בשל חוסר הניסיון שלה, להשאיר אותה בליגה ואולי להפוך אותה לקבוצת ליגה לגיטימית.

היסטוריה:

לגאנס הוקמה ב-1928, אבל עד לפני 30 שנה היא הייתה כמו עוד קבוצה שאתם רואים היום מתנדנדת בין הליגות הנמוכות, אחת ממאות, בלי לתפוס תשומת לב כלל. השינוי הגיע בשנת 1987, אז חזרה לליגה השלישית ולא ירדה מהמקום השמיני. זה נראה טוב עם השנים, עד שב-1993 עלתה לראשונה בהיסטוריה לליגה השנייה ועשתה את מה שהיא מקווה לעשות בליגה הראשונה העונה: תקעה יתד. כמו חטאפה, יריבתה השנואה, אותה ראתה ברוב שנותיה ממבט נחות, לגאנס נשארה בליגה השנייה במשך 11 עונות, אך לא הצליחה להגיע לאיזור הצמרת ובעונת 2003/04 ירדה לליגה השלישית. במשך העשור האחרון “לגה” לא הצליחה לחזור לסגונדה, למרות השהייה הארוכה בצמרת, אבל בתום עונת 2013/14 הצליחה לסיים את הפלייאוף בהצלחה לשם שינוי ולהעפיל לליגה השנייה. עם ציפיות לרדת ליגה, לגאנס של גריטאנו הצליחה להתרחק מהתחתית ואפילו לחלום על פלייאוף, אבל הסתפקה במקום העשירי המכובד. והשאר היסטוריה…

העונה שעברה:

פתיחת עונה בדרך כלל לא מייצגת הרבה, אך לגאנס גברה וגברה על קבוצות עם שם גדול משלה ולא ירדה מהצמרת. אפשר להגדיר אותה כלסטר של הליגה השנייה בספרד, אך בסגונדה כל קבוצה יכולה להפתיע ולעלות וזה מה שלא מפתיע. הקבוצה התחברה, המשיכה לצבור ניצחונות, עד שבסיום העונה ידעה לאסוף את הכוחות ולסיים במקום השני. לא הרבה נתנו לקבוצה הזאת סיכוי לעלות ליגה, אך עם הזמן הפכה הקבוצה למועמדת רצינית.

העברות:

כמו כל קבוצה דלת תקציב, לגאנס חיה על העברות חופשיות והשאלות. בולטים בהעברות חופשיות הם מיגל אנחל גררו שהגיע מספורטינג חיחון, דייגו ריקו, מגן שמאלי מוכשר שנרכש מסראגוסה והבולט הוא קארל מדג’אני, אלג’יראי שהיה בין היתר בליברפול ומונאקו, בן 31 שהגיע מלבאנטה. גם ממאדו קונה, כישרון מוכר מראסינג סנטאנדר חתם בקבוצה, אחרי ששיחק אשתקד בריאל אוביידו. כמו כן, השאלות נוספות בדמות אלברטו בריניולי, שוער השייך ליובנטוס והיה מושאל בעונה שעברה לסמפדוריה. רובן פרס הגיע מגרנאדה, אדריאן מארין הצעיר מויאריאל וגם שני שחקנים מוכרים יותר לחובבי הליגה, בדמות אונאי לופס מאתלטיק בילבאו ודרווין מאצ’יס מגרנאדה. גם קורינתיאנס השאילה שחקן ללגאנס, החלוץ לוסיאנו נבס. כמו כל עולה חדשה, לגאנס נפטרה גם משחקנים שלא מתאימים לרמה המתאימה לליגה הראשונה שנותרו מהסגונדה ומצאו קבוצות חדשות לרמתם.

הסגל המלא:

שוערים: ג’ון אנדר סראנטס, אלברטו בריניולי.
הגנה: אונאי בוסטינסה, אדריאן מארין, מרטין מנטובאני, קארל מג’אני, דייגו ריקו, ויקטור דיאס, פבלו אינסואה.
קישור: אלברטו מארין, גבריאל, טוני דובאלה, אלכסנדר ז’ימנובסקי, אונאי לופס, רובן פרס, לואיס סאסטרה, עומאר ראמוס, דוד טימור.
התקפה: דרווין מאצ’יס, מיגל אנחל גררו, לוסיאנו נבס, ממאדו קונה.

תחזית:

סגל צעיר ומבטיח ולמרות שמדובר בעולה חדשה, לגאנס היא עוד דוגמה לרמה הגבוהה של הליגה השנייה, כשקבוצות צמרת שם שוות ברמתן פחות או יותר לקבוצות התחתית בליגה הראשונה. שחקנים מבטיחים כמו בעל השיער הכחול מרטין מנטובאני והארגנטינאי ז’ימנובסקי וכמובן המאמן. יהיה מעניין לראות את ההתקדמות העונה ועושה רושם שבתור סגל צעיר של קבוצה חדשה, סוף העונה יהיה באזור התחתית ובסה”כ ההכרעה תיקבע רק בסוף העונה.

העונה!

לגאנס הפתיעה את כל הליגה במחזור הראשון כשהשיגה 0-1 סנסציוני בבלאיידוס של סלטה ויגו, וזה המשיך גם שבוע לאחר מכן עם 0-0 ביתי מול אתלטיקו מדריד. פגרת הנבחרות כנראה עצרה את המומנטום של הקבוצה הקטנה, כי במחזור השלישי היא נכנעה 2-1 בחוץ לספורטינג חיחון.

ההרכב שפתח מול ספורטינג:

ג’ון אנדר סראנטס;
דייגו ריקו, מרטין מנטובאני, פבלו אינסואה, ויקטור דיאס;
דוד טימור (ממאדו קונה), אלברטו מארין;
אדריאן מארין (עומאר ראמוס), גבריאל, אונאי לופס;
מיגל אנחל גררו (דרווין מאצ’יס).

– הפתיחה של ספורטינג הייתה מוחצת, עם שער בדקה ה-17. דוייה צ’ופ עבר שני שחקנים באגף ימין והעביר כדור חד לרחבה, שם נאצ’ו קאסס לא התבלבל ובעט מדוייק לרשת. בדקה ה-42 היתרון הוכפל, כאשר ויקטור רודריגס הוכשל ברחבה על ידי טימור, הקשר האחורי של לגאנס. השופש שרק לפנדל ודוייה צ’ופ דייק מהנקודה הלבנה. המחצית השנייה הייתה שייכת ללגאנס שהציגה משחק התקפי ולוחץ במטרה לצמק. בדקה ה-57 זה אכן קרה, כשאומאר ראמוס דהר לרחבה דרך האמצע, העביר שמאלה אל דייגו ריקו שהעביר כדור חד וחזק לפינת השער. אולם לחץ גדול של האורחים לא עזר וספורטינג הצליחה לשמור על היתרון עד הסיום.

גאייזקה גאריטנו מתכנן ע”פ התקשורת לשנות את המערך ולעלות מול בארסה עם 5 שחקנים בהגנה, כאשר לגאנס תירגלה זאת במהלך כל השבוע. השוער ג’ון אנדר סראנטס נפגע במהלך המשחק מול ספורטינג אבל צפוי להיות כשיר, לעומת הבלם מרטין מנטובאני שנפצע גם הוא בשבוע שעבר ולא התאמן במהלך השבוע עם הקבוצה. בהחלט חיסרון משמעותי ללגאנס.

במפגשי העבר

אז אם עקבתם אחר הסיקור עד עכשיו, הבנתם שלא תמצאו כאן שום דבר. כאמור זו עונת הבכורה של לגאנס בליגה הבכירה, מה שאומר שבארסה פוגשת את הקבוצה הקטנה ממדריד בפעם הראשונה בהיסטוריה!

ובכל זאת פיקנטריה – הקבוצה הקטנה מפרברי מדריד כבר התמודדה מספר פעמים מול קבוצת הבת של הקטלונים. לפיכך, לגאנס מחזיקה ב-3 ניצחונות מתוך 4 המשחקים הביתיים האחרונים מול בארסה ב’, כאשר הפעם האחרונה הייתה בינואר 2015 עם ניצחון 0-2 משערים של פרננדו ולאסקו וחאבייר אראסו. יש גם תקציר למשחק ההוא.

סשה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו