לקראת סביליה בפיחואן

לא יזיק שיחייכו גם הערב

 

תומר מחמם את האווירה לקראת המשחק:

היינו אמורים להבקיע את זה… וגם את זה וגם את זה. בדקות שבהן הסיטי נראיתה די מפורקת, והרבה מפונקים די שוכחים את זה, בארסה עשתה ככל שעלה על רוחה שם במנצ’סטר. הדברים נגמרו אחרת לעומת זאת: מסירת אחת רעה, שער לא מחויב למציאות מבעיטה חופשית, בול עץ שלא ממש יודע מה לעשות על הקווים מאשר להתחנן לשלישיה הקדמית שלו ששוב תיקח אחריות במקומו (מודה, זה בנימה יותר אישית אבל זה כבר נכתב ו… אני הכותב, אז אני סוג של מפעיל וטו הפעם) מול מאמן שאיתנו צדק, טעה אבל מעולם לא היה לבול עץ. תוסיפו לזה הרכב שמלכתחילה היה מאוד מאוד בעייתי ותקבלו תבוסת לא נעימה בחוץ. ושוב – עדיין לא החלטנו האם זה מול קבוצה שלמדה את לקחיה או שמא תפסה את בארסה במין יום כזה, נהנתה מכוחו האינסופי של הדבר הזה שנקרא מומנטום ועם הלב בעיקר ניצחה ניצחון גדול וחשוב בסופו עלינו עוד להוסיף להילחם על העלייה ובעיקר על ראשות הבית.

אבל בחזרה לפרופורציות – משחקי חוץ קשים כבר עברנו העונה. את הסאן ממס צלחנו, הבלאיידוס הפיל אותנו על הישבן ביג טיים (בסיוע המיסטר), האופוריה חזרה בניצחון הדרמטי במסטאייה וכרגע מגיעה עוד הזדמנות. בסך הכל אנו נתפסים בהרבה סתירות בהתייחסותנו למשחקים כמו בחוץ אצל סביליה. מצד אחד אנחנו “קונים עכשיו תיקו בפיחואן”, מצד שני זה חשוב במשחקים הגדולים לנצח, כלומר זה חתיכת בונוס לדעת שמשחקי החוץ האלו מאחוריך להמשך העונה ויצאת מהם נקי עם 3 נק’. ואז מה עם הקבוצות הקטנות יותר? האם נקנה דווקא במוקשים הללו תוצאות תיקו ונגיד לעצמנו “אה זה הפיחואן, אז הפסדנו שם לא נורא, מביך יותר להפסיד בבית לאלאבס”. בקיצור, אנו קונים ניצחון, לא “באמת” יותר מזה אבל אנו בהחלט קונים כאן ניצחון ולא באתיחאד. העבודה אם כן חצי הושלמה… אז בואו נקווה שהכאפה כן התקבלה לאחר הרביעייה על התכולים והניצחון על ולנסיה שהובילו לתחושת אופוריה מאוד ברורה שהתנפצה ממש לפני כמה ימים.

מלחמה אדירה מול ואצל אחת הקבוצות הקשות ביותר שיש בערך, סביליה שמחכה לנו במבצרה הביתי שם הרגע ניצחה את אתלטיקו מדריד העיקשת, שם גם ניצחה את בארסה בעונה שעברה.

אין ממש חדשות לגבי מחר, מצב הפציעות הבעייתי ממשיך לו כאשר ג’רארד פיקה המנסה בכל אמצעי אפשרי להימצא כשיר למחר וכנראה שלא יצליח לעשות זאת. גם ג’ורדי אלבה מושבת לקראת מחר כך שאנו מסתכלים על אותה רביעייה שפתחה גם מול הסיטי. החדשות האופטימיות הן שבסך הכל, הבעיה מול הסיטי לא הייתה מצויה ברביעיית ההגנה כפי שהייתה מצויה בקישור האחורי, בתפקודו של בוסי וכן אנדרה גומש שהיה סביר ומעלה במחצית הראשונה למען האמת, בשניה חזר להיות די למל”מ ולא הצליח לעזור בשיט לסרג’יו. בואו נקווה למשחק טוב יותר של התמנון, מה שכתמיד עשוי להיות ההבדל בין חיים למוות עבורנו, עבור בארסה.

באימון האחרון השתתפו מרלון, נילי, מוחיקה, מויסס, בורחה וסארסנדאס הצעירים. בקרוב הרשימה הסופית.

מה עם היריבה שלנו?

סביליה מגיעה למשחק מול ברצלונה אחרי פתיחת עונה שגם בחלומות הרטובים של סמפאולי הייתה נחשבת לטובה מאוד.

היא מדורגת במקום ה-3 בליגה, רק 3 נק’ מהמוליכה ריאל ובליגת האלופות היא בדרך לשלב הבא ואולי אפילו מהמקום הראשון כשהיא כרגע מקדימה את יובנטוס.

הביטחון של סביליה ומעמדה הגבוה הטבלה מגיע בעיקר בזכות המבצר הביתי שבו נבקר הערב, הראמון סאנצ’ס פיחואן שם השיגה הקבוצה עד כה 5 נצ’ מ-5 משחקים כולל הניצחון הגדול על אתלטיקו מדריד במשחק הבית האחרון שלה 0-1, אז הצליחה הקבוצה של סמפאולי לשתק את המשחק של אתלטיקו, לשלוט בהנעת הכדור ובסוף גם למצוא את שער הניצחון, אותה דרך שהם ינסו וירצו להצליח מולנו גם הערב.
הרכב שפתח בניצחון ההוא של אתלטיקו: סרחיו ריקו, מארקדו, פארחה, ראמי, אסקודרו, אנזונזי, נאסרי, ואסקס,מריאנו, ויטולו, וייטו.

דווקא במשחק הליגה האחרון סביליה כשלה שיכלה לעלות לפחות זמנית לפסגה אבל משחק מאוד לא טוב שלה, בעיקר הגנתית אצל ספורטינג חיחון הסתיים רק ב-1-1, זהו ההרכב שעלה מול חיחון במחזור הקודם:
סרחיו ריקו, מריאנו, מארקדו, ראמי, קאריסו, אנזונזי, נאסרי, ואסקס, ויטולו, בן יידר ו-וויטו.

מאוד קשה להעריך מה באמת צפוי חורחה סמפאולי לעלות ההרכב נגד ברצלונה שכן סמפא משחק עם ההרכבים והשחקנים שלו בוורסטיליות גדולה ללא הרף העונה, גם במערכים שנעים מ- 2-4-4 ל-3-3-4או ל-3-4-3 שמאוד חביב עליו.

בעיתונים מעריכים שסביליה תעלה היום במערך מעט יותר זהיר ומעט יותר דפנסיבי שיראה כמו 1-3-2-4 שקרנביטאר יצטרף לאנזונזי במרכז המגרש, מריאנו פאריירה יחזור לעמדת המגן הימני ולא ישחק כקיצוני התקפי, כאשר קריסו וראמי ישתפו פעולה במרכז ההגנה, מה שאומר שמרקאדו שמשמש השנה אצל סביליה כסוג של כולבוייניק הגנתי יאבד את מקומו.

בחלק ההתקפי לפי הערכות פרנקו ואסקס יוסט מעמדת הקשר המרכזי בשמאל אל צד ימין שם הוא ומריאנו ינסו לנצל את היתרון על לוקה דין ועזרה של ניימאר או אחד הקשרים שלנו תהיה חיונית, זהו הצד שאמור להיות מהמסוכן של סביליה.

סביליה של השנה זאת לא סביליה של אמארי, היא הרבה יותר הרפתקאנית, היא הרבה יותר מעזה, היא לא צפויה והיא גם הרבה יותר חושבת ומוכיחה לעצמה שהיא יכולה, זאת לא הסביליה שפגשנו בסופר קופה, הפעם נצטרך לעבוד הרבה יותר קשה.

מפגשי עבר

תודה לתומר על החלק הזה, שוב.

זהו יהיה המפגש ה-73 בין שתי הקבוצות בפיחואן וה-145 בליגה, הנה מאזן החוץ של בארסה אצל סביליה:

– סביליה תתגאה במאזן הבית המדהים שלה נגד בארסה העומד על 30 נצחונות לעומת 22 נצחונות של בארסה בלבד ו-20 תוצאות תיקו.

– ב-4 העונות הראשונות של סביליה בליגה היא ניצחה את בארסה בכולן. אחרי כן הפסידה ואז שוב ניצחה. אך השיא שלה שכן הושג בסופו של דבר, עומד על 5 נצחונות רצופים מעונת 49-50 ועד עונת 53-54 – שנותיה הגדולות של סביליה בהן לקחה אליפות אחת בודדת.

– הידעתם? בין 84 ל-91 המאזן בפיחואן עומד על 6 תוצאות תיקו רצופות (!)

– הנצחון הגדול ביותר של סביליה על בארסה היה אולי לתבוסה הקשה ביותר שחטפנו בחוץ אי פעם. היה זה ב29 לספטמבר 1940, סיבוב ראשון בליגה בעונת 40-41. בארסה יצאה לפיחואן וחטפה 11-1 (!!) בעונה בה אתלטיקו מדריד לקחה אליפות וסביליה עצמה סיימה מתחת לבארסה.

– הנצחון הכי גדול של בארסה בפיחואן – בליגה – היה גם הוא ב29 אך לינואר. עונת 04-05, בארסה נותנת הצגה מדהימה ומנצחת 4-0. את השיא של סביליה לעולם לא תשבור כנראה, אך בכ”ז. מצאתי תקציר פנטסטי, תהנו:

עונת 2013/2012 בארסה מגיעה לפיחואן ומבצעת רמונטדה דרמטית ביותר, עד דקה 88 היינו עם כלום ביד ואז הגיעו האקסים ססק ודוד וייה שהופעלו על ידי הגדולה של מסי וצ’אבי ובדקה ה-92 זה היה 2-3 אדיר שלנו.

עונת 2014/2013 משחקים בבוץ ובגשם, 1-4 אדיר על האנדלוסים עם הגולאסו של מסי, אחד מיני רבים ומיוחדים שלו.

מפגש אחרון שנחזור אליו היה לא מזמן, בקיץ, משחק ראשון בסופר קופה, אחרי מחצית מאופסת ארדה מסדר לסוארס את הראשון אחרי בישול גאוני עם החזה ובהמשך מסי מסדר למוניר שער נהדר באחד ממשחקיו האחרונים אצלנו לפני שהושאל לולנסיה.

אהוד קצף

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו