לקראת ריאל בטיס

חוזרים לזירת הפשע. שנה אחרי שלא אושר השער בבניטו וייאמרין והושמטו שתי נקודות יקרות במאבק האליפות, בארסה בהחלט תרצה לנקום ולעשות עוד צעד משמעותי לעבר האליפות. עם איבוד הנקודות של אתלטיקו מדריד וולנסיה זו הזדמנות להגדיל את הפער בפסגה אף יותר. קל זה לא יהיה. בטיס בכושר מצוין השנה. הבעיטה בדלי שהתמלא אתמול נראית צפויה עד מאוד.

בארסה הפסידה ביום רביעי בדרבי לאספניול, לראשונה מזה 29 משחקים רשמיים. למזלנו מדובר במשחק שאפשר לתקן את התוצאה שלו בגומלין בקאמפ נואו, אך במשחקי הליגה אין הזדמנות שנייה ונקווה שהקבוצה תחזור לקצב הנכון, למרות עומס המשחקים הגדול של ינואר וחרף מכת הפציעות שפוקדת את הסגל. קוטיניו, שהחל להתאמן עם הקבוצה והתקבל בחום על ידי כולם, דמבלה, אלקאסר, אינייסטה ומסצ’ראנו כולם יחסרו מהמשחק החשוב הלילה בשל פציעות. מי שכן חוזר לסגל הוא ביג סם, מוקדם מהצפוי. לא נראה שיפתח הלילה, אך הידיעה הזו משמחת מאוד בכל אופן. פאוליניו, שקיבל מכה כואבת בדרבי הקשוח, כן נכלל בסופו של דבר בסגל. מי שהושארו בבית למרות כשירותם הם ראפיניה, שעל סף עזיבה לאינטר מילאנו, דניס סוארס וג’רי מינה.

מה שלומך בטיס?

בטיס של קיקה סטיין הנפלא עושה הרבה גלים העונה. כולנו חגגנו את הניצחון הדרמטי שלהם בברנבאו עם השער של אנטוניו סנבריה. בטיס משחקת כדורגל סופר התקפי וכמות מכובדת ממשחקיה העונה הסתיימו עם שערים רבים לשני הצדדים. היה תיקו 4-4 עם ריאל סוסיאדד. היה הפסד 6 – 3 לוולנסיה. היא הודחה מהגביע על ידי קדיס מהליגה השנייה לאחר הפסד 5 – 3 בביתה. היא חטפה מאניטה מאייבר, ורק לאחרונה חוותה ניצחון 5 – 3 משוגע בדרבי של סביליה.

ב-5 המחזורים האחרונים:

מח’ 15: הפסד 1 – 0 בבית לאתלטיקו מדריד
מח’ 16: ניצחון 2 – 0 אצל מאלגה (סרחיו לאון, קמרסה)
מח’ 17: הפסד 2 – 0 בבית לבילבאו
מח’ 18: ניצחון 5 – 3 על סביליה (פביאן רואיס, פדל, דורמיסי, סרחיו לאון, טייו)
מח’ 19: ניצחון 3 – 2 על לגאנס (טייו, חואקין, רובן קסטרו)

תקציר הניצחון על לגאנס:

ההרכב שניצח את לגאנס:

אדאן
דורמיסי, אמאט, גארסיה, פרנסיס
בודבוז, גוארדדו, פביאן רואיס
טייו, סרחיו לאון, חואקין

בטיס ניצחה במחזור האחרון את לגאנס 3 – 2 והתמקמקה במקום ה-10. כן, רק במקום ה-10. מרגיש כאילו היא במיקום גבוה יותר. בכל אופן, בטיס החזיקה בכדור מעל ל-70% מהזמן, ובכל זאת עלתה ליתרון כפול בזכות שתי מתפרצות קטלניות. לגאנס לא אמרה נואש, ודווקא גומבאו שהושמץ פעמים רבות כשהיה אצלנו צימק את התוצאה ובהמשך לגאנס גם השוותה. זה היה רובן קסטרו קשישא, שחזר אחרי גיחה לסין והופיע לראשונה העונה במדי בטיס, שהביא את שער הניצחון בפנדל די מאוחר.

מי שנעדרו מהמשחק בשל השעיה הם הבלמים זוהיר פדל ואייסה מנדי, שצפויים לחזור ישר להרכב מולנו. אנטוניו סנבריה נפצע לפני כמעט חודשיים והוא עדיין מלך השערים של הקבוצה העונה, עם 7 שערים לזכותו. מי שמחליפו בהרכב הוא סרחיו לאון, שכבש 6 משלו. אנטוניו בראגן, המגן הימני פצוע בשבועיים האחרונים ולכן פרנסיס ימשיך לאייש את עמדתו. קמפבל הקיצוני מקוסטה ריקה פצוע תקופה ארוכה בקרסול, אך זה לא מפריע לבטיס כלל, שמשחקת עם חוקאין וטייו, בוגר הלה מאסיה שלנו, באגפים דרך קבע. חואקין וטייו נמצאים בכושר טוב מאוד השנה. 4 שערים ו-4 בישולים לחואקין, 4 שערים ו-3 בישולים לטייו. מי שנצטרך להיזהר ממנו מאוד הוא פביאן רואיס. הקשר בן ה-21 עושה חיל העונה.

היסטוריה

נכתב ע”י סשה ואהוד, נערך ומעודכן כעת על ידי.

לברצלונה ובטיס יש היסטוריה ארוכה. בארסה התארחה בביתה של בטיס במסגרת הליגה 51 פעמים. ב-21 פעמים חזרה הביתה עם ניצחון, 16 פעמים בטיס שמרה על הנקודות אצלה ו-14 פעמים נפרדו בתיקו.

הניצחון הגדול ביותר בוויימרין הגיע באוקטובר 1995. היה זה המחזור ה-7 ובארסה רמסה את בטיס בתוצאת 5-1 אדירה עם חמישה כובשים שונים: רוג’ר, פיגו, קלאדס, ולמזאן, דה לה פנייה.

ינואר 1997, העונה של רובסון ורונאלדו. בארסה נקלעה לפיגור 2-0 בדקה ה-30, אבל לואיס אנריקה, המאמן שלנו, עם שלושער של נגיחות ועוד אחד של רונאלדו הפכו את התוצאה.

בעונה עם טיטו, 1-2 חשוב אצל בטיס מרגלי ליאו מסי, שיזכור יותר מכולם את המשחק הזה. מסי שבר את שיאו של גרד מילר למספר שערים בשנה קלנדרית, 85 בשנת 1972, והביא את המאזן שלו ל-86 שערים. הוא המשיך לכבוש עוד 5 שערים בסוף השנה, וכך השיא עומד על 91 שערים.

לקראת סוף עונת 2015/16, בארסה הייתה עם מרווח אפסי לטעויות מול בטיס שתשמח לפנצ’ר את הריצה של בארסה לאליפות, בטח עם אדאן המדרידאי בשער. לשמחתנו, שני שערים במחצית השנייה הכריעו את ההתמודדות. מסי ניפק בשני המקרים את המסירות החשובות, הראשונה לראקיטיץ’ והשנייה לסוארס.

כאמור בתחילת הסיקור, חוזרים לזירת הפשע. המשחק בעונתו האחרונה של לואיס אנריקה כמאמן היה קשה מאוד. בטיס הייתה ראויה ליתרון והיא השיגה אותו במחצית השנייה. אלא שאז בארסה התעוררה וכבשה שער חוקי, אך השופט לא האמין שהוא עבר במלוא היקפו את הקו. סוארס השווה בדקה ה-90 ומנע הפסד, אך הנקודה הזו לא שימחה אף אחד.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו