לקראת ריאל בטיס

20 באוגוסט 2016 בארסה עתה לדשא של הקאמפ ופתחה את עונת הליגה שלה ואצ הסיבוב הראשון של הליגה עם ניצחון 2-6 (או בשמה האחר צוד) את ריאל בטיס. זה היה סיבוב ראשון ברסאי מוזר מאוד, יש שיגידו אולי הגרוע בעשור האחרון של בארסה (ויש נתונים שיעידו על כך) עם כמה משחקים שהשאירו לנו שערות בידיים ועצבים בלב, אך מצד שני אנחנו רק 2 נק’ פחות מהמוליכה, כקבוצה שכבשה הכי הרבה והפסידה כולה פעם אחת יותר מריאל מדריד ועם שיפור מסיבי בתוצאות מתחילת 2017, זה עכשיו ההכל כמעט מתחיל מחדש, סיבוב חדש, עד עכשיו זה היה ההכנה כעת זה המאני טיים.

ביום ראשון לברצלונה יש הזדמנות לנצח ולעלות לראשות הפסגה באופן זמני לפני שהיריבות שלה משחקות וזה יכול להתברר כפן מנטלי חשוב מאוד, אז לפשל בווייאמרין זה לא ממש משהו שאנחנו יכולים להרשות לעצמו כרגע.

הניצחון 2-5 על ריאל סוסיאדד בגביע נתן לבארסה העונה לראשונה רצף של 5 ניצחונות רצופים ובהחלט נתן חותם על התקופה הטובה שלנו אחרי הניצחונות המוחצים על אייבאר ולאס פאלמס והתקווה היא כמובן להמשיך בכך וללחוץ את ריאל וסביליה.

ניצחון על אייבר נתן לנו כמה אנקדוטות מעניינות כמו שער הבכורה של דניס סוארס העונה, מסי שמבקיע 5 משחקם רצופים מאז מאי 2015 וניימאר שכבש לראשונה מהשדה מאז 24 בספטמבר וסוף סוף שבר את הבצורת.

אבל החדשות הפחות טובות ממשחק החוץ הוא כמובן פציעתו של בוסקטס שסובל מנקע בקרסול ויעדר בין שבועיים לחודש. מי שככל הנראה יחליף אותו בעמדה הזאת יהיה ראקיטיץ’ שנתן משחק מצויין בתפקיד הזה באיפורואה ונח מול סוסיאדד. כמו כן גם ראפיניה ואינייסטה שלא שיחקו נגד סוסיאדד סובלים מפציעות מינוריות ולא כשירים למשחק.

עובד על משחק ההגנה

מה איתך ריאל בטיס?

חייה של ריאל בטיס העונה אינם קלים, הציפיות מגוסטבו פוייט על הקווים והרכש הטוב שעשתה הקבוצה גרמו לאוהדיה הקבוצה ולהרבה מחובבי הליגה להאמין שבטיס תדבר בחלק העליון של הטבלה אך לא כך קרה ואחרי 3 ניצחונות בלבד עד למחזור ה-12 פוייט פוטר ובמקומו הגיע ויקטור סאנצ’ס דל אמו שהתפנה בקיץ אחרי שפוטר מאולימפיאקוס.

דל אמו לא שיפר את מצב הקבוצה באופן מופלא והאנדלוסים עדיין המשיכו לספוג בממוצע של 1.5 שערים למשחק, אך הוא כן שיפר את החלק ההתקפי ואת ההתעוררות של רובן קסטרו הוותיק שמוביל את הקבוצה עם 8 שערים ובעיטות לשער (45 מתוך 153 הבעיטות של הקבוצה לשער העונה היא של קסטרו).

אומנם התוצאות של בטיס ממשיכות להתנדנד מאוד באופן כללי אך בבית בהחלט יש שיפור מפתיחת העונה והבטיקוס נמצאים כעת במאזן של 3 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו בחמשת המשחקים האחרונים, כאשר ב-4 מתוך ה-5 הללו היא לא ספגה.

ריאל בטיס תציג סגל מלא למידי אחרי שרובן פארדו, אלין טוסקה ומנדי חוזרים לסגל של דל אמו.

הסגל המלא של בטיס: אדאן, דני חימנז, רפא נבארו, פצ’יני, פסלה, ברונו, מנדי, טוסקה, אלכס מרטינז, דורמיסי, פטרוס, דונק, רובן פארדו, דני סבאיוס, נהואל, אלכס אלגריה, זוזולייה ורובן קסטרו.

בחמשת המשחקים האחרונים:

מחזור 15: ניצחון 0-1 על בילבאו בוויאמרין (קסטרו)
מחזור 16: הפסד 1-0 לאלאבס בחוץ.
מחזור 17: ניצחון 0-2 על לגאנס בוויאמרין (קסטרו, פצ’יני)
מחזור 18: הפסד 1-0 לאתלטיקו בקלדרון.
מחזור 19: 0-0 מול ספורטינג חיחון בבית.

מפגשי עבר

נכתה ע”י סשה וסאני, נערך כעת על ידי.

לברצלונה ובטיס יש היסטוריה ארוכה. שתי הקבוצות נפגשו בסה”כ 109 פעמים, כאשר בארסה ניצחה ב-64 מתוכן, בטיס ב-24 ו-21 תוצאות תיקו.

בבניטו ויימרין, אצטדיונה העתיק של בטיס, בארסה התארחה 54 פעמים. יחסי הכוחות בין הקבוצות מורה על יתרון קליל לבארסה, שניצחה 22 פעמים מול 18 פעמים שעשתה זאת בטיס. 14 משחקים לא הוכרעו.

הניצחון הגדול ביותר בוויימרין הגיע באוקטובר 1995. היה זה המחזור ה-7 ובארסה רמסה את בטיס בתוצאת 5-1 אדירה עם חמישה כובשים שונים: רוג’ר, פיגו, קלאדס, ולמזאן, דה לה פנייה.

ינואר 1997, העונה של רובסון ורונאלדו. בארסה נקלעה לפיגור 2-0 בדקה ה-30, אבל לואיס אנריקה, המאמן שלנו, עם שלושער של נגיחות ועוד אחד של רונאלדו הפכו את התוצאה.

בעונה עם טיטו, 1-2 חשוב אצל בטיס מרגלי ליאו מסי, שיזכור יותר מכולם את המשחק הזה. מסי שבר את שיאו של גרד מילר למספר שערים בשנה קלנדרית, 85 בשנת 1972, והביא את המאזן שלו ל-86 שערים. הוא המשיך לכבוש עוד 5 שערים בסוף השנה, וכך השיא עומד על 91 שערים.

אהוד קצף

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו