מאחורי הקלעים של הבקשה של מסי לעזוב את ברצלונה

לפני חודש בדיוק, ליאו מסי הרעיד את עולם הכדורגל והודיע באמצעות הבורופקס המפורסם שהוא רוצה לעזוב את ברצלונה.

ב ESPN העלו כתבת ספיישל שמספרת את המאורעות של האירוע. רב הדברים שם כבר ידועים לכם מקריאה פה בדף, אבל הנה כמה דברים מעניינים נוספים שעולים מהכתבה:

⬅️ הספקות של מסי לגבי הפרויקט של ברתומאו הן אלו שהובילו להכנסת סעיף היציאה בחידוש החוזה האחרון שלו ב 2017, עם תחנת עזיבה ב 2019 (לא מימש) וב 2020 (רצה לממש).

⬅️ אומרים שמסי לא הודיע על הבקשה לעזוב ב-10 ביוני בגלל שבארסה התמודדה בליגה וגם בגלל שבאותו תאריך סיטי עדיין הייתה מושעת מאירופה.

⬅️ ׳קואטרקסאס׳ היה משרד עורכי הדין היחיד (!) (מתוך ארבעה שהמשפחה התייעצה איתם) שאמר שיש למסי סיכוי אמיתי להצליח לעזוב את ברצלונה. זה המשרד שעבד עם בארסה עד לאותו בורופקס.

⬅️ ב-24 באוגוסט מסי שלח את הבורופקס ב-7 בערב ועולם הכדורגל רעד. ב-25 באוגוסט בבוקר, ברתומאו וראש המחלקה המשפטית רומא גומס פונטי היו הראשונים שקראו אותו. ברתומאו הנחה את כולם לעזוב את מה שהם עובדים עליו ולהתרכז בקייס החדש. המועדון יצר קשר עם שתי משרדים מומחים בתחום הספורט: ׳קוסטה טורסיאס׳ ו׳בופטה אנטרס׳, שעזרו להם לנצח במשפט את ניימאר ומשפחתו על בונוס הנאמנות. שני המשרדים הסכימו שבארסה צודקת בטענתה לסעיף היציאה שפג תוקפו.

⬅️ היו דירקטורים בהנהלה של בארסה שייעצו לברתומאו למכור את מסי תמורת סכום אטרקטיבי. גם לחסוך במשכורת העצומה שלו, גם לפנות כסף לכיסוי חובות וגם ל״הוריד את הנטל שלא מאפשר לשחקנים אחרים לפרוח על המגרש״.

⬅️ בסוף ברתומאו התעקש כדי לא להיות הנשיא שמוכר את ליאו מסי.

⬅️ סיטי הייתה מוכנה להשקיע בין 100 ל-150 מיליון יורו בעסקה. זה וודאי.

⬅️ ברתומאו ידע שמסי לא יקח את בארסה לבית המשפט וניצל זאת היטב.

⬅️ יש גורמים שמאמינים שכל ההתנהלות של מסי הייתה לא טובה מההתחלה (ודיברנו על כך בפודקאסט מספר 17): ״הוא לא בחר בצורת התקשורת הכי טובה. אם היה מראה בצורה ברורה את הרצון שלו לעזוב לפני כן, בחשבון הסושיאל שלו ולדבר ישירות לאוהדים, הוא היה גומר את ברתומאו ומוצא את עצמו היום במנצ׳סטר סיטי״.

⬅️ מסי לא נהיה צעיר יותר מיום ליום, אבל עכשיו הוא יודע שהוא יהיה חופשי לנהל מו״מ החל מינואר, והוא יודע שהנשיא החדש יצטרך לעבוד קשה כדי להוכיח לו ששווה לו להשאר במועדון של חייו.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו