מה אנחנו יכולים ללמוד מההתפטרות של המנכ״ל פראן רברטה

העסקה עם ספוטיפיי (280 מיליון יורו ל-3 שנים) היא הקש ששבר את גב הגמל במקרה של המנכ״ל פראן רברטה, אבל לא הסיבה היחידה.
לפי ׳אל פאיס׳, המנכ״ל היה בשבוע האחרון בארה״ב במסע בין משקיעים לפרויקט מתחם הקאמפ נואו החדש, בעוד שבהנהלה של בארסה דחפו לאישור סופי של ההסכם עם ספוטיפיי, מבלי לקבל את החותמת הסופית של המנכ״ל ועם כמה שינוים שנכנסו ברגע האחרון. הוא היה מעורה בכל התהליך עם השבדים, אבל העדיף שחברת קריפטו תתנוסס על אחת החולצות היוקרתיות ביותר בעולם הכדורגל.

לרברטה יש מלא הישגים בקדנציה הקצרה שלו כמנכ״ל. חלקם מעולים, חלקם עדיין שנוים במחלקות אצל חברי ההנהלה, כמו הסירוב המוחלט להסכם עם CVC והצידוד בסופרליג של פלורנטינו.

הוא גם התנגד לפרסום חלק מהממצאים מהביקורת הפנימית נגד ברתומאו והגשתה לבית המשפט, היות ומתיאו אלמאן יכול בעתיד להיות מושפע מהעסקה שרקח עם ברתומאו למכבסה בין נטו וסילסן שבוצעה ביוני 2019.

רברטה ניהל הרבה דיונים סביב העסקת מקורבים בהנהלה של לאפורטה. הדירקטור הולגר ביטנר הצטרף לא מזמן למחלקת המרקטינג ומגיע מחברת אקיפה איברקיה, חברה שנוסדה על ידי סגן הנשיא רפא יוסטה.

כולנו מכירים את מאיטה לאפורטה, האחות של ז׳אן, שהגיעה לפוזיציה של ראש מחלקת הדיברסטי במועדון, תפקיד שלא היה קיים.

פלומה מיקדזה, הבת של מנאנה, העוזרת האישית של לאפורטה ואשת הסוד שלו מזה שנים, מונתה לראש המחלקה לאסטרטגיה דיגיטלית, למרות שיש לה ניסיון מועט מאוד בתחום.

כל הדברים האלה הובילו בסופו של דבר להתפטרות של רברטה. שאמנם הסתיימה בטונים רגועים, אבל ידעה עליות ומורדות גדולים לפני כן.

הנשיא לאפורטה, עם כל האמביציה והתשוקה, הוא גם איש עם אגו. חברי ההנהלה, שכל אחד שם מכיסו מילוני יורו, הם גם אנשים עם אגו לא פחות גדול, וכמו שאנחנו מכירים את ברצלונה, זה תמיד מתכון לפיצוצים. יהיו עוד כאלה בהמשך.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו